Problem med bogmærke og cursortype
Fra : Lars K. Christensen

Dato : 28-10-05 22:20

Amatør søger hjælp fra hajerne

Jeg har en side som etablerer en connection, åbner et recordset, tilskriver
nogle variabler og lukker det igen, åbner et nyt recorset og bladrer i det -
eller rettere, her kommer så fejlen:
"Det aktuelle postsæt understøtter ikke bogmærker. Det kan skyldes en
begrænsning af provideren eller af den valgte markørtype."

Fejlen opstår i 4. linie i denne kodeblok:

nyObjRec.MoveFirst
While Not nyObjRec.EOF
If nyObjRec("id") = aktuelPost then
bogMrk = nyObjRec.bookmark
nyObjRec.MoveNext
else
nyObjRec.MoveNext
End if
Wend

Min SQL ser sådan ud:

nySql = "SELECT id, kat FROM foto " & session("adgStatus") & " AND kat = '"
& Request.Querystring("kat") & "';"
nyObjRec.Open nySql , ObjConn, 3, 3

Jeg har med andre ord bedt om en AdOpenStatic curser, som vel skulle være
OK?

Det mærkelige er, at det fungerer fint hos min ISP (Chili ASP, Linux,
MySQL), mens fejlen kommer, når jeg tester lokalt på min egen maskine
(WinXP, MySQL, MySQL ODBC 3.51) !?!

MVH
Lars K. Christensen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-10-05 11:00

Lars K. Christensen skrev:

> While Not nyObjRec.EOF
> If nyObjRec("id") = aktuelPost then
> bogMrk = nyObjRec.bookmark
> nyObjRec.MoveNext

Hvad bruger du bogmærket til?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lars K. Christensen

Dato : 29-10-05 12:55

> Hvad bruger du bogmærket til?

Til at give brugeren mulighed for at bladre til forrige og næste post:

'søg næste og forrige post
nyObjRec.bookmark = bogMrk
nyObjRec.Move 1
If not nyObjRec.EOF then
Response.Write "<br><a href='visning.asp?id=" & nyObjRec("id") & "&kat=" &
nyObjRec("kat") & "'>Næste billede</a>"
End if
nyObjRec.bookmark = bogMrk
nyObjRec.Move -1
If not nyObjRec.BOF then
Response.Write "<br><a href='visning.asp?id=" & nyObjRec("id") & "&kat=" &
nyObjRec("kat") & "'>Forrige billede</a>"
End if

MVH Lars