CTRL+B som link
Fra : Michael Petersen

Dato : 26-10-05 19:57

CTRL+B kender vi sikkert mange, og bruger den tit til søgning på fx
hjemmesider.

Jeg vil gerne ha' dette som et link på min HP, så man trykker på linket, så
dukker SØG-vinduet op, præcis som hvis man brugte CTRL+B.

Det er HTML jeg vil og skal ha' det i ;)

Håber i kan kringle den.

Med venlig hilsen...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-10-05 20:21

Michael Petersen skrev:

>Jeg vil gerne ha' dette som et link på min HP, så man trykker på linket, så
>dukker SØG-vinduet op, præcis som hvis man brugte CTRL+B.
>
>Det er HTML jeg vil og skal ha' det i ;)

Kan man ikke, iøvrigt i engelske windowsversioner bruges
[Ctrl]+[F], så det vil du skulle tage højde for.

Du kan godt lave en søgefunktion i javascript og sandsynligvis
også i noget serverside som php eller asp, men ikke i html.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Michael Petersen

Dato : 26-10-05 20:24

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse :

> Du kan godt lave en søgefunktion i javascript og sandsynligvis
> også i noget serverside som php eller asp, men ikke i html.
> --

Hvis det bliver i noget java, forbliver søgningen så på een side ?
....jeg er nemlig ved at lave en filmliste, og vil gerne ha' en knap, så man
kan søge på en film, men det skulle helst forgå på een og samme side - alt
sammen.

Med venlig hilsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-10-05 21:15

Michael Petersen skrev:

>Hvis det bliver i noget java, forbliver søgningen så på een side ?

Javasscript:
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex11/findpage.htm

Virker dog ikke i alle browsere, men dog i de mest udbredte.

Java og javascript er ikke det samme.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-10-05 21:05

Michael Petersen skrev:

> Jeg vil gerne ha' dette som et link på min HP, så man trykker
> på linket, så dukker SØG-vinduet op, præcis som hvis man
> brugte CTRL+B.

Uanset hvad du laver, får du ikke mig til at ændre opførsel. Jeg
er vant til min browsers tekstsøgning, og hvorfor skulle jeg
ændre vaner på én eneste side?

Det giver derimod mening at lave en søgeboks til søgning på et
helt site. Det har man ikke i forvejen.

> Det er HTML jeg vil og skal ha' det i ;)

Det fås ikke.

--
Bertel