HTML editor - WYSIWYG
Fra : Steffen Hansen

Dato : 26-10-05 08:14

Hej alle

Findes der et godt alternativ til MS Frontpage som Freeware?

Jeg vedligeholder et par hjemmesider i html, som jeg tidligere har lavet i
MS Frontpage. Men da jeg ikke har lyst til at forny mit liciens, vil jeg
gerne finde et alternativ, som fungere godt!

vh
Steffen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-10-05 10:35

Steffen Hansen skrev:

> Findes der et godt alternativ til MS Frontpage som Freeware?

Jeg er ikke selv tilhænger af WYSIWYG-programmer, men du kan prøve
med programmet NVU: <http://www.nvu.com/>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-10-05 12:54

Den 26-10-05 11.35 skrev Jens Gyldenkærne Clausen følgende:

> Jeg er ikke selv tilhænger af WYSIWYG-programmer, men du kan prøve
> med programmet NVU: <http://www.nvu.com/>.

Husk at rulle ned til "Localizations", hvis du vil have den på dansk,
eller gå direkte til http://mozilla.dk/nvu. Der er også lavet en dansk
brugervejledning til programmet, link hertil findes på ovennævnte side.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at vælge sikre adgangskoder som er nemme at huske.

Fra : Steffen Hansen

Dato : 26-10-05 21:28

Mange tak for linket, jeg har installeret nvu, og det ser umiddelbart ud til
at være lige det jeg søgte

vh
Steffen

Fra : philaweb

Dato : 26-10-05 12:21

Steffen Hansen skrev:

> Findes der et godt alternativ til MS Frontpage som Freeware?

Der findes rigtig mange open source (dvs. freeware) text editors derude.

> Jeg vedligeholder et par hjemmesider i html, som jeg tidligere har lavet i
> MS Frontpage. Men da jeg ikke har lyst til at forny mit liciens, vil jeg
> gerne finde et alternativ, som fungere godt!

Problemet med WYSIWYG editorer er, at man ligesom ikke at gøre ret meget mere med dem end
de er tiltænkt. Nogle af de WYSIWYG editorer jeg benyttede for nogle år siden var ikke i
stand til at indsætte korrekt CSS kode o.lign., så jeg skulle altid selv manuelt fifle med
koden for at få det til at virke.

Følgende links fører til open source text editors:

http://www.arachnoid.com/arachnophilia/
http://www.ornj.net/software/araneae/
http://www.pspad.com/
http://www.editpadlite.com/editpadlite.html
http://www.crimsoneditor.com/
http://www.chami.com/html-kit/

Og så den text editor jeg selv benytter:

http://www.jedit.org/

JEdit er Java baseret, dvs. den kan installeres på alle platforme, hvor også JAVA Runtime
Environment kan installeres, og det er blandt andet Windows, MacOS, Linux.

--

venlige hilsener...

Philaweb

MacOS X 10.4.2 server ~ Mini Mac - siden 15. september 2005.

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 26-10-05 17:06

Din licens til at benytte Frontpage udløber ikke. Med mindre det er en
studielicens og du ikke længere kvalificerer til denne.

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 30-10-05 23:50

Jens Peter Karlsen [FP-MVP] wrote:
> Din licens til at benytte Frontpage udløber ikke. Med mindre det er en
> studielicens og du ikke længere kvalificerer til denne.

Kunne vi ulejlige Hr Karlsen med en reference til studielicenser og bedre
endnu til konkrete eksempler på at licensen reelt holder op med at virke?

Jeg har efterhånden set adskillige versioner af FP herunder "Orange"
versioner og jeg har endnu ikke hørt om nogen, der rent faktisk holdt op med
at virke.

Og lad os bare være ærlige, de "snavsede" kopier udgør en betragtelig del af
de eksisterende installationer. Det behøver man ikke være certificeret for
at vide.

MS har ikke gjort sig de store anstrengelser for at sikre Office pakken som
FP tilhører. Det mest ambitiøse forsvar MS har præsteret er forsvaret af XP
og det holdt ikke en måned fra den officielle frigivelse før de "orange"
kopier var fuldt funktionelle.

Seneste skud på stammern er et krav om en valid licens hvis man vil
downloade opdateringer til XPx, hvilket kun er et irritations moment for
volume licens brugere. Men der er ikke et tilsvarende krav til Office
pakken, der kan man hente hvad man vil. En hurtig konklusion er at MS er
ligeglade med Office pakken.

Vigitig note! Som jeg har lært at MS medarbejdere. Når jeg skriver i
nyhedsgrupper, så repræsenterer jeg ikke de mennesker, jeg løser opgaver
for.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : per christoffersen

Dato : 31-10-05 08:48

"Johnny Winther Ronnenberg" <johnny.winther@xyztdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:43654e19$0$193$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Kunne vi ulejlige Hr Karlsen med en reference til studielicenser og bedre
> endnu til konkrete eksempler på at licensen reelt holder op med at virke?

At licensen udløber er jo ikke det samme som at programmet ikke virker mere.
Det betyder bare, at man ikke må bruge det mere.

/Per