meta tags
Fra : Leo Børger

Dato : 24-10-05 18:24

jeg skal til at sætte tags på min(e) side(er), men vil lige høre hvad det
bedste facon er at gøre det på.

Alle mine sider ligger hver for sig, skal jeg så ligge tags ind på ALLE
sider eller er det kun på index

site : www.thomaskaarup.com/strand

Thomas
(leo)

Fra : Geden

Dato : 24-10-05 19:43

Prøv og finde gode tips på metamaten.dk

Leo Børger wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> bedste facon er at gøre det på.
>
> Alle mine sider ligger hver for sig, skal jeg så ligge tags ind på ALLE

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : philaweb

Dato : 24-10-05 21:27

Leo Børger skrev:

> jeg skal til at sætte tags på min(e) side(er), men vil lige høre hvad det
> bedste facon er at gøre det på.
>
> Alle mine sider ligger hver for sig, skal jeg så ligge tags ind på ALLE
> sider eller er det kun på index

Det kommer jo an på hvilke META-tags du benytter.

Den enkleste måde at gentage noget på over flere sider er ved hjælp af includes på siderne
- enten SSI (Server Side Includes) eller PHP baserede includes.

Du laver en enkel tekstfil med de META-tags du ønsker, og så kalder du den fra alle
siderne med et include.

--

venlige hilsener...

Philaweb

MacOS X 10.4.2 server ~ Mini Mac - siden 15. september 2005.

Fra : Carolyn Annette Werl~

Dato : 24-10-05 22:26

> [...]
> includes.
>
> Du laver en enkel tekstfil med de META-tags du ønsker, og så kalder du den

jeg _har_ brugt metamaten, men kan ikke finde noget med include. Jeg ved
ikke hvad der er bedst at bruge php eller ssi. Alle mine sider er lavet i
html/javaScript. hvordan laver jeg mest smertefrit denne include.
Jeg har prøvet både at bruge php og ssi, men dette kræver begge at jeg
omdøber alle mine filer til enten .php eller .shtm. er dette ikke korrekt ?

Thomas

Fra : Andreas M.

Dato : 24-10-05 22:50

Carolyn Annette Werlin Hansen wrote:
> Jeg har prøvet både at bruge php og ssi, men dette kræver begge at jeg
> omdøber alle mine filer til enten .php eller .shtm. er dette ikke korrekt ?

Ja, eller at du har mulighed for at sætte serveren op til at parse php i
html/htm filer (ved ikke hvordan det fungerer med SSI, men det vel
nogenlunde det samme)...

--
Andreas M.