Stop repeat-y.. Hvordan ?
Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-10-05 22:17

Hej
Som overskriften siger skal jeg ha' stoppet et billede som kører
på repeat-y, da der skal komme et nyt billede. ( det er til en
ramme på en side ) Håber nogen kan hjælpe med at få den til at
stoppe med at repeate! Tak!

Mvh p0ulsen
http://p0ulsen.frac.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Daniel Larsen

Dato : 23-10-05 00:39

> Som overskriften siger skal jeg ha' stoppet et billede som kører
> på repeat-y, da der skal komme et nyt billede.

vil det sige at du skal have 2 forskellige billeder i din baggrund?
og har du linket til din CSS fil?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-10-05 16:54

> vil det sige at du skal have 2 forskellige billeder i din baggrund?

Nej, det skal jeg ikke. Jeg har et billede som top i en <div> og en
som midten også i en <div>, det er så den som bliver repeat-y'et og
fortsætter for langt i IE, dog ikke i Mozilla.

> og har du linket til din CSS fil?

Nej, det har jeg ikke.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 23-10-05 18:28

Jesper Poulsen wrote:

> Nej, det skal jeg ikke. Jeg har et billede som top i en <div> og en
> som midten også i en <div>, det er så den som bliver repeat-y'et og
> fortsætter for langt i IE, dog ikke i Mozilla.

Og så skrev du en anden posting:

"Ja, det er lige præcis det den skal, men ikke gør i IE."

Det er lidt svært at forstå, hvad der sker, når man ikke kan
se en css-fil eller en webside, men

#test {
height:200px;
background-image:url(bg.png);
background-repeat:repeat-y;
background-position:left top;
}

vil fliselægge bg.png lodret i elementet #test, dersom der
er højde nok til fliselægning. Fliselægningen vil fortsætte,
indtil de 200 pixel i højden er nået.

Selv du sætter

background-position:left 100px;

vil fliselægningen alligevel ske fra top til bund i elementet.

Så vidt jeg ved vil alle moderne browsere opføre sig ens på
disse punkter.

Se i øvrigt min artikel

http://www.webdesign101.dk/www/background/

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 23-10-05 12:19

Jesper Poulsen wrote:
> [...]
> på repeat-y, da der skal komme et nyt billede. ( det er til en
> ramme på en side ) Håber nogen kan hjælpe med at få den til at

CSS-reglen er background-repeat:no-repeat;

Hvis din hensigt er, at et baggrundsbillede kun skal
repetere sig selv et vist antal gange og stoppe
fliselægningen, kan det ikke lade sig gøre.

Du kan heller ikke have mere end ét baggrundsbillede på et
givet element.

Det vile være rart med et link til en side, hvor vi kunne se
hvad det var, du have tænkt dig - også selvom det ikke
virker som du ønsker. Så ku' vi måske bedre komme med forslag.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-10-05 16:57

> CSS-reglen er background-repeat:no-repeat;

Ja, men den skal gentages, dog kun et bestem antal gange.

> [...]

Ja, det er lige præcis det den skal, men ikke gør i IE.

> Du kan heller ikke have mere end ét baggrundsbillede på et

Nej har jeg heller ikke. Læs mit andet svar.

> Det vile være rart med et link til en side, hvor vi kunne se
> hvad det var, du have tænkt dig - også selvom det ikke
> virker som du ønsker. Så ku' vi måske bedre komme med forslag.

Ja, jeg ved det godt. Men har ikke fået den online endnu.
Det kommer snart.

Fra : Tidemann

Dato : 23-10-05 19:33

"Jesper Poulsen"

> Ja, jeg ved det godt. Men har ikke fået den online endnu.
> Det kommer snart.

Noget andet.................
hver gang jeg ser din side i IE vises den ikke rigtigt
http://p0ulsen.frac.dk

men da jeg testede din her
http://www.mariannes.frac.dk/p0ulsen.html

bliver den vist ok??
Du skrev at frac.dk havde problemer med at vise det rigtigt, men hvorfor så
ikke min?

--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-10-05 22:50

Jesper Poulsen wrote:

> Ja, jeg ved det godt. Men har ikke fået den online endnu.
> Det kommer snart.

Prøv at gøre det til en vane at læge problemet online, inden du stiller
spørgsmål. Og giv adressen til din testside med fejlen allerede i dit første
indlæg.

Du har efterhånden været bruger på usenet så længe, at du burde have lært
den lille lektie. ;)

Det er meget svært at give en konkret svar på et uklart problem, hvor vi kun
kan gætte os til årsagen, fordi vi ikke kan få lov til at se det live.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 25-10-05 16:37

> Prøv at gøre det til en vane at læge problemet online, inden du stiller
> spørgsmål. Og giv adressen til din testside med fejlen allerede i dit første
> indlæg.

Ja, plejer jeg jo også med min anden side:)

> Du har efterhånden været bruger på usenet så længe, at du burde have lært
> den lille lektie. ;)

Ja, det er korrekt..

> Det er meget svært at give en konkret svar på et uklart problem, hvor vi kun
> kan gætte os til årsagen, fordi vi ikke kan få lov til at se det live.

Ja, forstår dig godt. Den er også online inden længe.. Så kan I få lov at se
den! :D