Oprydning på server
Fra : jnm

Dato : 01-11-05 16:53

Jeg bruger FP2000 og vil gerne vide hvordan jeg får ryddet op på min
eksterne server, hvor jeg har lavet forskellige forsøg og opdateringer.
Mit seneste forsøg var at Importere skramlet vha FP. Sortere og slette det
overflødige. Derefter uploade det rensede site.
Jeg sidder blot med en fornemmelse af, at det ikke er løsningen???
Er der en behjertet sjæl der kan kommentere på dette??
På forhånd tak
Jørgen

Fra : Jacky Hansen

Dato : 01-11-05 19:17

"jnm" <mqm@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg sidder blot med en fornemmelse af, at det ikke er løsningen???
> Er der en behjertet sjæl der kan kommentere på dette??

Hej Jørgen

Jeg tror nok at jeg ville se til at det som lå på min egen maskine var det
som skulle bruges, og ikke mere. derefter ville jeg så slette alt på
serveren for derefter at oploade igen, så ved du med sikkerhed at der ikke
ligger noget "skrammel" tilbage.

Mvh
Jacky

Fra : Jan Lundorff

Dato : 01-11-05 19:42

> Jeg sidder blot med en fornemmelse af, at det ikke er løsningen???
> Er der en behjertet sjæl der kan kommentere på dette??
> På forhånd tak
> Jørgen

Hej Jørgen

Nu siger du at du har prøvet via FTP, hvordan skal det forståes?? Er det via
en FTP klient, eller via FP??

Mvh.

Jan Lundorff

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jnm

Dato : 01-11-05 22:07

"Jan Lundorff" <lundorff_dk@yahoo.dk> skrev i en meddelelse >
> Nu siger du at du har prøvet via FTP, hvordan skal det forståes?? Er det
via
> en FTP klient, eller via FP??

Jeg har hentet materialet fra mit site ned på min maskine ved hjælp af
Frontpage2000.
Derefter har jeg luget ud, således der kun var de sider og filer, der skal
bruges på sitet.
Endelig har jeg uploadet den rensede version til mit website.

MEN jeg har en fornemmelse af, at jeg ikke har fået alt med ned. Min
mistanke begrunder jeg med at der under transaktionerne på forskellige
tidspunkter er blevet spurgt om jeg ville erstatte noget eller lade
Frontpage foretage en opdatering osv.

HVORDAN sikrer jeg, at der på WEB kun er en nøjagtig kopi af det materiale,
som jeg har på min maskine.

Jørgen

Fra : amesh

Dato : 02-11-05 00:54

> [...]
> Frontpage foretage en opdatering osv.
>
> HVORDAN sikrer jeg, at der på WEB kun er en nøjagtig kopi af det

Det gør du ved at gøre præcis som Jacky Hansen foreslår. Det er det eneste
der med sikkerhed virker.

mvh
Mette

Fra : jnm

Dato : 02-11-05 19:54

Jacky skrev i et tidligere svar:

[...]

MEN jeg forstår godt første del af svaret "Jeg tror nok at jeg ville se til
at det som lå på min egen maskine var det som skulle bruges, og ikke mere"

DEN næste del forstår jeg til gengæld ikke: "derefter ville jeg så slette
alt på serveren". HVORDAN gør jeg det????

EFTERFØLGENDE del forstår jeg godt: "for derefter at oploade igen"

SIDSTE del forstår jeg ikke, da jeg ikke kan se hvordan jeg har renset
serveren: så ved du med sikkerhed at der ikke ligger noget "skrammel"
tilbage"

Jeg er måske lidt lang i spyttet, så bær over med mig. Måske er det mere
enkelt end jeg har forestillet mig.

På forhånd tak

Jørgen

Fra : Jacky Hansen

Dato : 02-11-05 22:36

> [...]
>
> DEN næste del forstår jeg til gengæld ikke: "derefter ville jeg så slette
> alt på serveren". HVORDAN gør jeg det????

Når du har åbnet FP og logget på serveren, så kan du i den ene spalte se det
som ligger på din egen maskine, og i den anden det som ligger på serveren.
Derefter markere du bare alt som ligger på serveren og sletter det.

En anden måde, er at du når du åbner FP vælger at logge direkte på din
server, og så markere alle sider og mapper, og igen sletter alt. Derefter
luk FP. start den op igen men denne gang som du plejer i den mappe hvor du
har din hjemmeside på din egen maskine og opload så det hele igen.

> [...]
>
> SIDSTE del forstår jeg ikke, da jeg ikke kan se hvordan jeg har renset
> serveren: så ved du med sikkerhed at der ikke ligger noget "skrammel"

Dette kan du jo se ved at følge en af ovenstående metoder. Når du har
slettet alt, filer og mapper, så er der tomt i dit vindue hvor du normalt
har siderne liggende. Det er ligesom hvis du sletter alt indholdet af en
mappe på din pc.

> Jeg er måske lidt lang i spyttet, så bær over med mig. Måske er det mere
> enkelt end jeg har forestillet mig.
>
> På forhånd tak
>
> Jørgen

Håber at dette har været til hjælp, ellers så spørg bare igen.

Mvh
Jacky

Fra : amesh

Dato : 02-11-05 23:01

"Jacky Hansen" <jacky@detteskalfjernestdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

- klip -

> [...]
> luk FP. start den op igen men denne gang som du plejer i den mappe hvor du
> har din hjemmeside på din egen maskine og opload så det hele igen.

Det skal lige tilføjes, at det der ligger på den eksterne server, normalt er
i den højre spalte. Den venstre spalte er det der ligger på din egen PC,
hvorfra du har uploadet. Vær opmærksom på, at hvis du kommer til at slette
venstre spalte, fjerner du alt materialet fra din egen PC, medens det der
ligger på serveren er urørt.

mvh
Mette

Fra : jnm

Dato : 03-11-05 23:27

Hej Jacky og Mette

Tak for jeres bidrag til min uddannelse!!

> [...]
> luk FP. start den op igen men denne gang som du plejer i den mappe hvor du
> har din hjemmeside på din egen maskine og opload så det hele igen.

Fremskridt!!
Jeg har fundet ud af, at jeg skal logge på min externe server ved at skrive
http://www.osv efterfulgt af log on i FrontPage til sitet.
Så får jeg en bunke i hovedet og kan klart se, at min mistanke om skrammel
på serveren var begrundet.

MEN
Jeg får hele molevitten ned i venstre side af skræmen ligesom når jeg
arbejder med et projekt lavet i FP. Træstruktur osv. Her kan jeg slette alle
de overflødige sider og rydde op, fint!
Når jeg nu vil udgive webstedet igen får jeg beskeden, at jeg ikke "kan
kopiere webstedet til sig selv. Vælg et andet sted".
Så har jeg udgivet til min IIS, hvorfra det kører fint. Der efter har jeg
hentet sitet fra IIS og udgivet det til min hhtp//:www.osv adresse. Her
kører det også fint. MEN det kan da ike værer metoden.

I taler begge om to om to spalter. Det kan jeg ikke se i min FrontPage.????

Hvad gør jeg forkert eller mangler jeg??

mvh
Jørgen