Galnet's bestyrelse - sikke noget rod !!
Fra : NoOne

Dato : 31-10-05 08:57

Hejsa .... jeg er selv medlem af Glentevejen Antenneforening i Odense
og jeg har fulgt med i aviserne omkring sagen med gal's bestyrelse og
OE Kalbel TV .........

..... hvad er jeres kommentare til dette og er der nogle som har
ydeligerer info omkring sagen ?

RaZoR :)

Fra : Nicolai

Dato : 31-10-05 08:59

Hvis det holder hvad medierne påstår, så kan jeg kun sige at det er utroligt
så naive de mennesker så er i den bestyrelse...

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 02-11-05 11:09

"NoOne" <test@mail.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> OE Kalbel TV .........
>
> .... hvad er jeres kommentare til dette og er der nogle som har

Hvilken sag? Er der problemer med Galnet? Jeg har netop bestilt internet og
telefoni hos Galnet. Er det ustabilt eller hva´?

Mvh. Flemming Nielsen

Fra : Dino

Dato : 02-11-05 12:47

Den 2-11 2005 skrev Flemming Nielsen i dk.edb.internet.udbydere:

> Hvilken sag? Er der problemer med Galnet? Jeg har netop bestilt
> internet og telefoni hos Galnet. Er det ustabilt eller hva´?

<http://gal-odense.dk/article.asp?id=650>

Fyens Stiftstidende har skrevet om det, men kræver abonnement for arkiv-
læsning:

Bestyrelse ville ikke tale om skattesag 29/10/05
Dobbeltrolle i antenne-top 31/10/05

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Frank

Dato : 02-11-05 15:08

Hej

> [...]
> OE Kalbel TV .........
>
> .... hvad er jeres kommentare til dette og er der nogle som har

Ikke andet en det jo ikke er GALNETs bestyrelse der har et problem.

GALNET A/S er et helejet datterselskab af OE Kabel TV der har fået retten
til returvejen i Glentevejen Antennelaugs (GAL) i først 7, senere 10 og vist
nok nu 13 år.

Man kan jo altid diskuterer om GAL's bestyrelse ikke burde have spurgt deres
generalforsamling tilråds før man indgik kontrakten første gang. De burde
have gjort det anden gang, specielt når man tænker på den debat der har
været i gennem årene.

Jeg forstår personligt ikke at GAL ikke selv har overtaget internetadgangen.
Det er store beløb de er gået glip af og medlemmene betaler dyrt for det.
Der er vist omkring 8000 GAL medlemmer der har internet via GALNET. Det kan
godt kører i sig selv.

Om rejseaktiviteterne har indflydelse på beslutningen - det må man da ikke
håbe. Og man må også håbe at det bestyrelsesmedlem der udfører opgaver for
OE Kabel TV går uden for døren når kontrakter med OE Kabel TV/GALNET A/S
diskuteres.

Mvh
Frank

Fra : BSV

Dato : 03-11-05 23:00

> [...]
> betaler dyrt for det. Der er vist omkring 8000 GAL medlemmer der har
> internet via GALNET. Det kan godt kører i sig selv.

Det er da muligt at det kan køre i dag, men det kunne det nok ikke i
starten, da har det nok kostet en del penge, som GAL nok ikke turde satse.
Så kan man da ikke komme bagefter og sige at man vil selv, når hele risikoen
er taget af andre.

mvh
bsv

Fra : Frank

Dato : 04-11-05 11:48

Hej

"BSV" <bs_fjern@fjern_ta.dk> skrev i en meddelelse
> Det er da muligt at det kan køre i dag, men det kunne det nok ikke i
> starten, da har det nok kostet en del penge, som GAL nok ikke turde satse.

Det er også ok efter min mening og det var jo derfor at OE Kabel TV fik den
første 7 års kontrakt. Men efter de 7 år er gået og returvejen er etableret
burde GAL's bestyrelse IMHO havde spurgt generalforsamlingen om GAL skulle
køre det selv, finde alternative leverandører eller fortætte med GALNET A/S.
En udbudsforretning kunne have give meget bedre vilkår for foreningen og
medlemmerne end de har nu. Så de 2 forlængelser af aftalen med GALNET A/S
har, efter min bedste vurdering, ikke været til gavn for foreningen eller
medlemmerne.

> Så kan man da ikke komme bagefter og sige at man vil selv, når hele
> risikoen er taget af andre.

OE Kabel TV havde fået betaling for den risiko de tog, da de havde
returvejen i de 7 første år. Som jeg har hørt det er det normalt med 5 år
ifm. etablering af returvej i antenneanlæg. Det har har jeg set med Dansk
Kabel-TV og Stofa.

Mvh
Frank

---
I hate windsurfers, In a totally irrational way

Fra : BJ

Dato : 04-11-05 15:15

"NoOne" <test@mail.org> skrev i en meddelelse

KLIP

> .... hvad er jeres kommentare til dette og er der nogle som har
> ydeligerer info omkring sagen ?

OE er solgt til Canal Digital.

--
Bjørn J.