Nyt bundkort + gamle ramblokke ?
Fra : SpookiePower

Dato : 01-11-05 13:39

Jeg skal have udskiftet mit gamle SL-75KAV bundkort,
hvorpå der bla sidder SDRAM.

Jeg har nu kigget på en Pentium 4 processor og et bundkort
som vil passe til en sådan processor. Men kan det være
rigtigt at man ikke kan bruge SDRAM på et bundkort
som køre med en Pentium 4 processor ?? Jeg vil jo gerne
genbruge mine ramblokke for at spare penge.

Fra : JK

Dato : 01-11-05 15:19

On Tue, 1 Nov 2005 13:39:05 +0100, "SpookiePower"
<boxjunk2600@gmail.com> wrote:

> [...]
>som køre med en Pentium 4 processor ?? Jeg vil jo gerne
>genbruge mine ramblokke for at spare penge.

Ja, det er længe siden at sdram gik ud for P4, hvilket vi skal være
glad for, - for da var den ringere end P3.

P4 er ekstremt ram-fsb sulten, - i højere grad end AMDs cpu'er.

Men jeg kan glæde dig med, at DDR ram aldrig har været billigere end
nu. Noget pc3200 af et bedre mærke er det billigste at købe: kingston,
geil eller corsair f.eks.

Tidens AMD bundkort kan du heller ikke bruge sdram på.

mvh

John

Fra : Hans

Dato : 01-11-05 15:36

SpookiePower wrote:
> [...]
> som køre med en Pentium 4 processor ?? Jeg vil jo gerne
> genbruge mine ramblokke for at spare penge.

SDRam - Det var dengang - Desværre.

Hans

Fra : SpookiePower

Dato : 01-11-05 20:46

Det er også ved at være 4 år siden jeg sidst var på mode
inden for computere, så mine SDRAM ryger nok ud.
Men tak for hjælpen :)

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 01-11-05 21:09

Hej

SpookiePower wrote:
> Det er også ved at være 4 år siden jeg sidst var på mode
> inden for computere, så mine SDRAM ryger nok ud.
> Men tak for hjælpen :)

Med lidt held kan du måske få relativt meget for dine ram hvis du sælger
dem. Eventuelt kan du sælge bundkort, cpu og ram samlet, da det så
hurtig kan blive til en komplet PC. Det skulle nok kunne give et godt
tilskud til dine nye ram.

Fra : SpookiePower

Dato : 01-11-05 21:19

Nu er jeg gået på jagt efter DDR ram til min P4 processor.
Men under edbpriser er de opført som "DDR SDram"

Vil det sige at det er DDR ram ? Og hvad betyder SDram
når det står i forbindelse med DDRram ? andet end at det
forvirrer mig.

Fra : Hans

Dato : 01-11-05 22:05

SpookiePower wrote:
> [...]
>
> Vil det sige at det er DDR ram ? Og hvad betyder SDram
> når det står i forbindelse med DDRram ? andet end at det

SDram står for (S)ynkron (D)ynamisk (Ram).

DDR betyder (D)ouble (D)ata (Rate).

Kombinerer du ovenstående får du et DDR SDRam-modul som kører 2x hastigheden
af normal SDRam. DDR2 rammoduler kører 4x hastighed af SDRam, men alle
rammoduler bruger i princippet SDRam kredse, så derfor kan det virke lidt
forvirrende.

Modultypen er CPU og bundkortafhængig, da visse Intel CPU'er p.t. er ene om
at kunne bruge DDR2 ram, men AMD er også på trapperne med en CPU som kan
udnytte disse moduler.

Hans

Fra : JK

Dato : 02-11-05 08:42

On Tue, 1 Nov 2005 21:19:10 +0100, "SpookiePower"
> [...]

>Vil det sige at det er DDR ram ? Og hvad betyder SDram
>når det står i forbindelse med DDRram ? andet end at det

Du kan sagtens få bundkort til P4, der bruger DDRll ram !

så gå hellere efter det.

Det er socket 775, der er for DDR2.

John