USB driller?
Fra : sls\(2770\)

Dato : 31-10-05 19:20

Hej NG'er

Ved ikke om det er et bundkort eller windows problem?
Men jeg har et Asus P4PE bundkort med Windows XP installeret, hvor USB er
begyndt at drille.
Jeg har et par USB harddiske (boks med HD i), og tit når jeg overfører filer
så forsvinder USB disken, og popper op igen med det samme, men overførslen
stopper?
Det er 2 forskellige HD bokse jeg har, og jeg har prøvet med forskellige
kabler og de forskellige porte i computeren.
Jeg har også prøvet at fjerne USB i enhedshåntering, men det hjalp ikke.

Hvad kan der være galt?

Mvh Sid

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-05 23:05

sls(2770) wrote:
> [...]
> forskellige kabler og de forskellige porte i computeren.
> Jeg har også prøvet at fjerne USB i enhedshåntering, men det hjalp

Får dine diske strøm fra en ekstern strømforsyning? Det lyder som om de ikke
gør og når de så ikke kan trække mere strøm fra USB-porten, så mistede
forbindelsen.

Zulu

Fra : sls\(2770\)

Dato : 01-11-05 08:20

"Zulu" <zulu-a-toughguy.net> skrev i en meddelelse
kan der være galt?

> Får dine diske strøm fra en ekstern strømforsyning? Det lyder som om de
> ikke gør og når de så ikke kan trække mere strøm fra USB-porten, så
> mistede forbindelsen.

Jo, de har extern strømforsyning, og de virker uden problemer på andre
computere.

Mvh Sid

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-11-05 13:28

"sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk> skrev

> [...]
> kabler og de forskellige porte i computeren.
> Jeg har også prøvet at fjerne USB i enhedshåntering, men det hjalp ikke.

Gå først ind i enhhedshåndtering og s se under alle USB overskrifterne. Klik
på dem alle og se under strømstyring. Slå alt fra, hvad der har med
strømstyring at gøre.

Hjælper det ikke, så er det mere kompliceret

USB er besværligt, når det driller!

Claus