Grabberkort og Scart-RGB
Fra : pinkfloydhomer@gmail~

Dato : 01-11-05 11:12

Jeg har noget video der skal grabbes til MPEG2 i fuld PAL opløsning.
Den bedst mulige kvalitet som kilden kan outputte er Scart-RGB. Så
idéelt set skal grabberkortet kunne modtage dette. Findes sådan et
kort? Ellers kan kilden også outputte S-video og Composite. Hvilke
grabbere kan grabbe dette i god kvalitet?

Anbefalinger modtages med kyshånd!

/David

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-11-05 11:49

pinkfloydhomer@gmail.com skriver:

> [...]
> kort? Ellers kan kilden også outputte S-video og Composite. Hvilke
> grabbere kan grabbe dette i god kvalitet?

Overvej, hvad kilden ligger på, er det eksempelvis en VHS video er
composite god nok. Det er i høj grad optagelsen der sætter
begrænsningen.

Hvor hårdt har du tænkt dig at komprimere ?
S-vide er fint til hårdere komprimering.

> Anbefalinger modtages med kyshånd!

At du lader være med at krydsposte til mange grupper. Derfor har jeg sat
follow up til news:dk.edb.videoredigering

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe