Nec ND-2500A DVD_RW i stykker?
Fra : Mikael Schøler

Dato : 31-10-05 10:30

Hej NG,

Jeg er ejer af et NEC ND-2500A DVD_RW drev som på det seneste er holdt
op med at reagere når jeg smider en skive i. Udover ingen reaktion står
den og afgiver en kliklyd i et stykke tid hvorefter den holder op.

Er mit drev i stykker eller kan det fikses?

Drevet har virket ubeklageligt tidligere. Jeg har naturligvis checket
kabler osv.

Mikael

P.S. Er x-posted i dk.edb.hardware, dk.edb.hardware.drev og
dk.edb.hardware.drev.cd+dvd da jeg var usikker på hvilken gruppe var den
rette. cd+dvd gruppen virker umiddelbart for død til at der ville komme
respons, derfor er de andre inkluderet.

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 31-10-05 11:43

> [...]
> og afgiver en kliklyd i et stykke tid hvorefter den holder op.
> Er mit drev i stykker eller kan det fikses?

Desvære nej, har haft dette drev med samme fejl meddelelse men fik et nyt
under garentien drevet var kun 4 Mdr gammel, det tog 3Mdr at få den byttet.
Venligst Glenn.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 31-10-05 12:07

Glenn Hagedorn wrote:

> Desvære nej, har haft dette drev med samme fejl meddelelse men fik et nyt
> under garentien drevet var kun 4 Mdr gammel, det tog 3Mdr at få den byttet.
> Venligst Glenn.

Ai manner.. Jeg tror mit er ved at være et år gammelt nu. Kan være jeg
skal købe mig et nyt så.. :(

*Argh ingen mf2006 foreløbig så :( *

Fra : Per Nielsen

Dato : 31-10-05 15:20

Mikael Schøler wrote:
> Ai manner.. Jeg tror mit er ved at være et år gammelt nu. Kan være jeg
> skal købe mig et nyt så.. :(

Hvorfor forsøger du ikke først at få det ombyttet under garantien?

Fra : Mikael Schøler

Dato : 31-10-05 15:51

Per Nielsen wrote:

> Hvorfor forsøger du ikke først at få det ombyttet under garantien?

Fordi nu hvor keg tænker nærmere over det, så er drevet snart 3 år
gammelt.. formoder garanti så er en by i Rusland.. desuden så kræver det
jeg har et garantibevis af en eller anden art.. bum bum.. hvor var det
nu liiiiiiiiige jeg gjorde af det? :)

Fra : Per Nielsen

Dato : 31-10-05 16:16

Mikael Schøler wrote:
> [...]
> det jeg har et garantibevis af en eller anden art.. bum bum.. hvor
> var det nu liiiiiiiiige jeg gjorde af det? :)

He, ja så kan det vist være ligemeget. Jeg har det samme drev, kan det
allerede være så gammelt? Hmm...

Vi har 2 års reklamationsret, og det er en længere diskussion at gå ind i
hvad det betyder. Det er ikke helt det samme som garanti. Hvorom alting er,
de fleste firmaer (jeg har handlet med) er flinke nok til at se på det som
garantiperiode. Ellers er det ihvertfald helt sikkert at jeg ikke handler
der mere, og så vil jeg lade et lille ord falde her og der om det pågældende
firma. Hvorledes et firma ser på reklamationsretten er i mine øjne også en
konkurrenceparameter.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 31-10-05 17:12

Per Nielsen wrote:

> [...]
> firma. Hvorledes et firma ser på reklamationsretten er i mine øjne også en

Som du kan høre så har jeg ikke helt styr på hvor gammelt drevet er. Jeg
tror ikke engang jeg kan huske hvor jeg købte det henne..

Hvorom alting er, så tror jeg nok det hurtigste for mig selv, er at
investere i et nyt..

Fra : Per Nielsen

Dato : 31-10-05 17:53

Mikael Schøler wrote:
> Hvorom alting er, så tror jeg nok det hurtigste for mig selv, er at
> investere i et nyt..

Ja, hvis du ikke kan finde kvitteringen, er der jo alligevel ikke andre
muligheder

Fra : Kim

Dato : 30-10-05 13:34

On Mon, 31 Oct 2005 10:30:16 +0100, Mikael Schøler <mik_s@tdcadsl.dk>
wrote:

>Er mit drev i stykker eller kan det fikses?

>P.S. Er x-posted i dk.edb.hardware, dk.edb.hardware.drev og
>dk.edb.hardware.drev.cd+dvd

Den sidstnævnte eksisterer ikke.

> da jeg var usikker på hvilken gruppe var den rette.

Den rette gruppe ( og kun den ) = : news:dk.edb.hardware.drev.dvd

fut : dk.admin.netikette

--
Kim