Sammensætning af ny computer
Fra : Søren Nielsen

Dato : 30-10-05 22:38

Hej

Jeg har været ved at konfigurere en AMD64'er, der prismæssigt skal holdes
omkring de 2500,-
www.edb-shop.dk har jeg fundet følgende konfiguration:

CPU: AMD Athlon 64 XP2800+
Bundkort: Asrock K8UPGRADE-VM800
CPU-køler: GlacialTech Athlon 7200
RAM: Kingston Valueram 512MB DDR2 PC2-3200
Harddisk: Hitachi Vancouver 160GB 8MB cache
Kabinet: Colors-IT L8013-C43

Jeg er godt klar over, at det er et micro-ATX bundkort og at der ingen
grafikkort er med og hvilke begrænsninger det giver.
Men er der nogle, der har kommentarer til nogle at komponenterne og er det
noget der ser helt galt ud og som man skal holde sig fra?

Søren

Fra : Ole Geisler -

Dato : 30-10-05 23:01

On Sun, 30 Oct 2005 22:38:03 +0100, "Søren Nielsen"
<kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Men er der nogle, der har kommentarer til nogle at komponenterne og er det
>noget der ser helt galt ud og som man skal holde sig fra?

Du har glemt et optisk drev, ASROCK kortene er jeg ikke specielt
imponerede over, har brugt en del til service, og der har været
overgennemsnitligt mange underlige problemer som blev løst ved skift
til et "mærkevare" bundkort.

kobberbane i et andet apparat, via et sølvbelagt 4 mm2 polafhængigt
højteknologisk kulfiberinfiltreret kabel til et astronomisk beløb.

Tro flytter ikke bjerge. Tro flytter kroner.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 30-10-05 23:14

Ole Geisler - wrote:

> [...]
> imponerede over, har brugt en del til service, og der har været
> overgennemsnitligt mange underlige problemer som blev løst ved skift

Nej, jeg har ikke glemt et optisk drev, men jeg har en næsten ny NEC 3540A,
der gerne skulle deri.
Men problemerne med AsRock er taget til efterretning.

Søren

Fra : Esben

Dato : 30-10-05 23:35

"Ole Geisler -" <reptech@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> imponerede over, har brugt en del til service, og der har været
> overgennemsnitligt mange underlige problemer som blev løst ved skift

Jeg har også oplevet en del dårlige Asrock kort, men stort set kun dem med
SiS chipset.

--
Esben

Fra : Søren Nielsen

Dato : 30-10-05 23:45

Esben wrote:

> Jeg har også oplevet en del dårlige Asrock kort, men stort set kun
> dem med SiS chipset.

Det lyder som om man skal være lidt på vagt overfor de AsRock-kort. Nu har
jeg i stedet valgt et Asus K8U-X og det bliver det kun marginalt dyrere ved.
Jeg tror den lille forskel er godt givet ud.

Søren

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 31-10-05 01:06

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43654ce2$0$180$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> ved.
> Jeg tror den lille forskel er godt givet ud.

Asus er generelt et godt valg. Men jeg vil dog så alligevel sige, at jeg har
haft over 50 computere med asrock mb mellem hænderne, og jeg har aldrig haft
haft fejl på nogen af dem.

Kurt

Fra : Søren Nielsen

Dato : 31-10-05 12:15

Søren Nielsen wrote:

> [...]
> Nu har jeg i stedet valgt et Asus K8U-X og det bliver det kun
> marginalt dyrere ved. Jeg tror den lille forskel er godt givet ud.

Under specifikationerne for det Asus-bundkort står der "AGPx8", men betyder
det så, at jeg evt. kan bruge et aldrende GF2 MX400 indtil jeg finder et
andet, uden at ødelægge noget?

Søren

Fra : Søren Nielsen

Dato : 31-10-05 09:21

Søren Nielsen wrote:

> CPU: AMD Athlon 64 XP2800+

Jeg har lige et enkelt spørgsmål mere. CPU'en leveres som in-a-box, så er
der nogen grund til at ofre penge på en anden køler?

Søren