DTS synkronisering
Fra : N9

Dato : 01-11-05 15:55

hej med jer

jeg har endnu en spørgsmål.
Det er jeg har en dts job som importer data fra en text fil.

f.eks

tekst file se således ud:

1. 78 Nils
2. 78 Viggo
3. 78 Morten

min tabel som data kkommer i ser således ud:

ID (int)
navn (varchar)
sekvens (numer, identity, seed 1) hvilket gøre at den selv tæller op.

men det problem er at der i tabel kommer til at stå

78 Viggo 1
78 Morten 2
78 Nils 3

Kan jeg ikke styr dts så det ikke kommer i tilfældig rækkefølge, eller er
det hvordan dts læser filen???

hilsen

N9

Fra : NoMoreSpam

Dato : 01-11-05 16:52

> [...]
> 78 Nils 3
>
> Kan jeg ikke styr dts så det ikke kommer i tilfældig rækkefølge, eller er

Det lyder som du bruger SQL server.
Hvad med at lave et ekstra felt til de oprindelige tal, så kan du bruge
dem til at sortere når du udtrækker??
Der må ikke være et krav til rækkefølge af data i tabeller.

Tom Jensen

Læs mere om databaser og asp her:
http://www.FFSoft.dk

Fra : N9

Dato : 01-11-05 19:37

Hej

> Det lyder som du bruger SQL server.

Det er rigitg sql 2000, sorry har glemt og skrive det

> Hvad med at lave et ekstra felt til de oprindelige tal, så kan du bruge
> dem til at sortere når du udtrækker??

ja, 1., 2. er ikke med i det dataset jeg får, det kun noget jeg har definere
for at se hvad jeg mener, der er kun ID, som kan frem træde mange gang og
varchar felt til string.

> Der må ikke være et krav til rækkefølge af data i tabeller.

Er det fordi at dts tager den række data den lige finder passerne??

Hilsner

N9

Fra : NoMoreSpam

Dato : 01-11-05 22:00

> ja, 1., 2. er ikke med i det dataset jeg får, det kun noget jeg har
definere
> for at se hvad jeg mener, der er kun ID, som kan frem træde mange gang og
> varchar felt til string.

Hvis du går omvejen over et regneark, har du mulighed for at sætte et
sorteringskriterie i DTS, men ikke ved en tekstfil. Det strider osse mod
principperne for en relationel database, at rækker skal være i en bestemt
rækkefølge i tabellen. Det er ved udtræk at man sorterer.

Fra : N9

Dato : 05-11-05 10:43

> [...]
> principperne for en relationel database, at rækker skal være i en bestemt
> rækkefølge i tabellen. Det er ved udtræk at man sorterer.

Har fundet en løsning, det gøres på tabel niveau, hvor jeg laver en
indeksering, med pad index. Så kommer data i den rigtig rækkefølge.

Tak for interessen

Hilsener

N9