Beskyttede navne
Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 28-10-05 17:01

Eksisterer der en netadresse med en opdateret oversigt over beskyttede navne
i Danmark?

Poul Erik Jørgensen
--
Remove NNN from my e-mail address when replying.
Enlevez NNN de mon adresse électronique pour me répondre.

Fra : ikj

Dato : 28-10-05 18:06

"Poul Erik Jørgensen" <vox@NNNmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> --
> Remove NNN from my e-mail address when replying.
> Enlevez NNN de mon adresse électronique pour me répondre.

Mvh IKJ

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 28-10-05 18:35

"ikj" <iverkurtsletdette@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Muligvis finder du svaret her:
> http://www.sa.dk/ra/brugearkivet/justitsm/05-M05-1kt-navn.htm

Det kan jeg ikke se.

PEJ

Fra : Leif B

Dato : 28-10-05 18:54

> [...]
> --
> Remove NNN from my e-mail address when replying.
> Enlevez NNN de mon adresse électronique pour me répondre.

Prøv denne:

http://www.mitfamilienavn.dk/

mvh
baertel

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 28-10-05 19:39

"Leif B" <baertelsen@hlaug.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.mitfamilienavn.dk/

Så gik det straks bedre
Tak for hjælpen!

PEJ

Fra : Jens G

Dato : 28-10-05 20:47

On Fri, 28 Oct 2005 19:54:24 +0200, "Leif B" <baertelsen@hlaug.dk>
wrote:

>Prøv denne:
>
>http://www.mitfamilienavn.dk/

Jeg har godt nok ikke læst alt vedrørende listen af navne, men mit
efternavn står på listen. Og selv om det måske ikke er så almindeligt,
er det da vist ikke beskyttet.

Navne som Nielsen og Jensen står også på listen.
--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Rikke Fjordbak Ravn

Dato : 29-10-05 06:26

"Jens G" <jens@no.spam.for.me.pls> skrev i en meddelelse

> [...]
> er det da vist ikke beskyttet.
>
> Navne som Nielsen og Jensen står også på listen.

Er der et sted/arkiv hvor man kan få at vide hvem der har begæret det
pågældende navn beskyttet?

Mange hilsner,
Rikke

Fra : Ulrich Alster Klug

Dato : 29-10-05 08:21

Nej. Indtil juni i år blev alle efternavne og slægtsnavne, der var i brug
automitisk beskyttet til evig tid.

Fra juni i år er navne, der bæres af mere end et bestemt antal personer,
vist 1.000, ikke beskyttet, og beskyttelsen kan ikke igen opnås.

Navne med færre bærere er beskyttet.

Listen på www.mitfamilienavn.dk er nok ikke opdateret.

M.v.h.

Ulrich - med det beskyttede slægtsnavn Klug -

Fra : Hugh Watkins

Dato : 28-10-05 22:45

Poul Erik Jørgensen wrote:

> Eksisterer der en netadresse med en opdateret oversigt over beskyttede navne
> i Danmark?

yes

http://ft.dk/

then
documenter
http://ft.dk/?/samling/20051/MENU/00000002.htm

arkiv

but there used to be a link to
http://www.retsinfo.dk/

Retsinformation er statens juridiske online informationssystem, som
giver Dem adgang til love, bekendtgørelser og cirkulærer m.v., til
Folketingets dokumenter og til Folketingets Ombudsmands beretningssager.
Alle dokumenterne er indlagt i Retsinforma-tions databaser. Læs mere om
indhold og databaser.

and it has all the navnlov

Dokumentet er gældende og indeholder 2857 linier
LBK nr 140 af 03/03/2004

Bekendtgørelse af lov om Det Centrale Personregister

Dokumentet er gældende og indeholder 4444 linier
VEJ nr 51 af 13/06/2002

Vejledning om folkeregistrering

but there is much more http://147.29.40.108/index.htm

Hugh W

Fra : Torben

Dato : 31-10-05 22:28

"Poul Erik Jørgensen" <vox@NNNmail.dk> skrev i en meddelelse
> Eksisterer der en netadresse med en opdateret oversigt over beskyttede
> navne
> i Danmark?

Hej
Selve navneloven finder du her
http://www.danmark.dk/portal/page?_pageid=34,1146630&_dad=portal&_schema=PORTAL
og hvis du vil finde ud af hvormange der her et bestemt navn så kik her
http://www.dst.dk/Statistik/Navne/HvorMange.aspx
mon ikek du så kan finde noget du kan bruge
Hilsen Torben
(ved privat mail, fjern de 3 x)