Tydning fra Kirkebog - Rytter
Fra : Leif B

Dato : 28-10-05 16:38

Jeg har lagt en fil i dk.binaer.historie: Tydning fra Kirkebog, som jeg
gerne vil bede om hjælp til.

Mit resultat er:

(Dom XVIII de post Trinitatis: d. 24de 7bris) Samme dag var til Daaben Niels
Rytters og Hustrus Barn kaldet Maren, H_? B_? Hustru frem bar den, _?-fadder
Christen Rytter Senior, Christen Rytter junior, V_? Rytter, A_? faddere
begge? Datteren? af Dybdal.

Der er tilsyneladende flere betegnelser for faddere, som jeg ikke har set
før.

mvh
baertel

Fra : Arne Feldborg

Dato : 28-10-05 20:01

"Leif B" <baertelsen@hlaug.dk> skrev Fri, 28 Oct 2005 17:37:57 +0200

> [...]
>Christen Rytter Senior, Christen Rytter junior, V_? Rytter, A_? faddere

Hands Broders Hustrue frembar den. Mande Faddere, Christen Rytter
Senior, Christen Rytter junior, Villads Rytter. Quinde Faddere, Begge D.
Maren af Dybdal.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Leif B

Dato : 28-10-05 23:42

Mange tak for hjælp.

mvh
baertel

Fra : Flemming Thygesen 56~

Dato : 29-10-05 07:30

Jeg mener ikke der står Maren men derimod Døttrene

MVH
Flemming

Fra: "Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk>
Emne: Re: Tydning fra Kirkebog - Rytter
Dato: 28. oktober 2005 21:00

> [...]

Hands Broders Hustrue frembar den. Mande Faddere, Christen Rytter
Senior, Christen Rytter junior, Villads Rytter. Quinde Faddere, Begge
Døttre-
ne af Dybdal.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Leif B

Dato : 29-10-05 15:12

Jeg tror du har ret. Det giver mere mening.
- Med samarbejde kommer vi langt. -

mvh
baertel

"Flemming Thygesen 5690" <flemming.thygesen@get2net.dk> skrev i en