FTM - kan man få fotos ud igen
Fra : kukker

Dato : 22-10-05 22:19

Hvis man nu har lavet en kilde i FTM og har vedhæftet et avisudklip - eller
har gemt eet i scrapbogen... hvordan vil man kunne få det ud igen.

Man kan selvfølgelig publicere den og tage det derfra, men er der en lettere
metode, hvis man ikke kan tilgå det originale billede???

Jesper

Fra : Hugh Watkins

Dato : 23-10-05 10:01

kukker wrote:

> [...]
>
> Man kan selvfølgelig publicere den og tage det derfra, men er der en lettere
> metode, hvis man ikke kan tilgå det originale billede???

export the file as a gedcom

then reimport as a clean famuily file

or read HELP menu also on the web site

Hugh W

Fra : Jesper

Dato : 23-10-05 12:45

Jeg har ikke forklaret mig ordentligt.
Jeg mener - hvis man har proppet en JPG-fil ind i FTM, men ønkser at få
billedfilen ud igen - som JPG

Fra : Hugh Watkins

Dato : 23-10-05 19:24

Jesper wrote:

> Jeg har ikke forklaret mig ordentligt.
> Jeg mener - hvis man har proppet en JPG-fil ind i FTM, men ønkser at få
> billedfilen ud igen - som JPG
>

> "Hugh Watkins" <hugh.watkins@gmail.com> skrev i en meddelelse

sorry Jesper

I never mix inmages into FTM so I do not know

If all else fails view it on screen
and take a screen shot of it
(via irfan View or whatever )

Hugh W

Fra : Bent Fleron

Dato : 23-10-05 23:20

Jesper wrote:
> Jeg har ikke forklaret mig ordentligt.
> Jeg mener - hvis man har proppet en JPG-fil ind i FTM, men ønkser at
> få billedfilen ud igen - som JPG

Jeg har også et problem med at forstå dig
Jeg kender ganske vist ikke FTM, men i de programmer jeg har arbejdet
med ligger billederne ikke direkte i slægtsprogrammet, men i en
tilhørende mappe. I selve programmet er der så en henvisning til
billedmappen hvilket foregår automatisk hvis programmet er indstillet
til det.
--
Med venlig hilsen Bent Fleron.
For den der orker at sende en returmeddelelse

Fra : Jesper

Dato : 24-10-05 11:05

> Jeg har også et problem med at forstå dig

Tak for jeres overbærenhed

Men det er jo netop det geniale. At selvom man er kommet til at re-arrangere
hele sin harddisk og slettet alle sine billeder, har man jo sin FTM-backup.
Den indeholder, alle lydfiler, billeder, PDFdokumenter etc.

HVIS det nu er tilfældet, kan man jo publicere hele indholdet til
USA-hjemmesiden, men måske var der en nemmere metode?

(gad vide hvad de nu svarer )

Jesper

Fra : S. larsen

Dato : 24-10-05 13:52

"Bent Fleron" <ikke@gyldig.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Med venlig hilsen Bent Fleron.
> For den der orker at sende en returmeddelelse
> privat, benyt venligst bent at fleron efterfulgt af dotdk

Det er her Ftm adskiller sig fra alle de andre. Det indlejre billedet og
eller dokumenter i sin fil, således at det ikke længere er nødvendigt at
have dem liggende på hardisken.
Det betyder jo så også at man ikke umiddelbart kan få dem ud igen. Men mon
ikke man kan copy/paste. Ellers så er der jo nok ingen muligheder, da de jo
som sagt er indlejret i programmet.

Henvisningen kommer så heller ikke med i en Ged fil, for hvor skal en
henvise til.

Ja, man kan jo ikke få alt. Ftm er vel nok et hurtigt og nemt program at
bruge, men har så nogle andre mangler, lige som alle andre programmer.

Mvh

Søren Larsen

http://stass.dk

Genbox bruger

Fra : Jørgen Nygaard Siig

Dato : 24-10-05 07:00

Hej Jesper

Har du købt dit program via bkb trading?

For så ved du også at de giver support, omkring ALLE store som små
problemer.

mvh Anita

Fra : Jesper

Dato : 24-10-05 11:10

Næeh, men jeg er lige ved. Lige nu kører jeg med trial, men vil ikke skifte
hvis jeg ikke kan få styr på mine problemer

Fra : Jørgen Nygaard Siig

Dato : 24-10-05 11:26

Prøv at kigge ind på denne side.. der er svar på mange forskellige problemer
omkring FTM

http://stegemueller.dk/FAQ.asp

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 26-10-05 22:27

"kukker" <kukkerr@TRALALA.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Man kan selvfølgelig publicere den og tage det derfra, men er der en
> lettere metode, hvis man ikke kan tilgå det originale billede???

Du kan kopiere billedet og indsætte det der, hvor du ønsker det.

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk