Postekspeditør Rasmus Petersen, Aakirkeby ~
Fra : Toke Nørby

Dato : 20-10-05 20:42

Hvornår døde:
Petersen, Rasmus. ( el. Pedersen), f. 17.11.1815 på Sejerø, købmand i
Aakirkeby, fra 01.10.1860 postekspeditør i Aakirkeby, 31.03.1864
afsked.

På forhånd tak for hjælp!
--
Mvh Toke
http://www.norbyhus.dk/

Fra : Karen

Dato : 20-10-05 22:00

I 1870 lever han i bedste velgående med en ung kone i Åkirkeby. Han er da
Købmand i Åkirkeby
mvh
Karen

Fra : Karen

Dato : 20-10-05 22:02

I 1880 er han stadig Købmand i Åkirkeby og i 1890 er han Gæstgiver i

Fra : Toke Nørby

Dato : 21-10-05 09:08

"Karen" <karen.reib@mail.FJERNMIG.dk> wrote:

>I 1880 er han stadig Købmand i Åkirkeby og i 1890 er han Gæstgiver i
>Åkirkeby.
>mvh
>Karen

Hej Karen,
Mange tak for oplysningen (din kilde?). Så mangler jeg bare at finde
dødsannoncen for ham
--
Mvh Toke
http://www.norbyhus.dk/

Fra : Karen

Dato : 21-10-05 10:47

min kilde er folketællingerne for Åkirkeby de pågældende år.

Fra : Karen

Dato : 21-10-05 18:39

Åkirkeby Kirkebog 1893, døde mandkøn nr. 3.
Død 15 August 1893 i Akirkeby, begravet 19 august 1893 Rasmus Petersen.
Gift Købmand i Aakirkeby. søn af Peter Nielsen og Hst. Bendthe
Mikelsdatter
i Sejrøby. Han Enke er Elisabeth Dorthea Ipsen.
77 Aar.
mvh
Karen

Fra : Toke Nørby

Dato : 21-10-05 19:05

> [...]

>Mikelsdatter
>i Sejrøby. Han Enke er Elisabeth Dorthea Ipsen.

Hej Karen,
Som svaret privat til dig: 1000 tak for hjælpen. Herligt med så god
hjælp!
--
Mvh Toke
http://www.norbyhus.dk/