Omrøring af affald
Fra : t@vicki-thomas.dk

Dato : 17-10-05 13:51

Hej NG,

Jeg er igang med et projekt på Ingeniørhøjskolen.
Jeg er kommet til et punkt hvor jeg under tilsætning af forskellige
flydende medier, skal have blandet/rørt 100 kg husholdningsaffald i en
stor beholder (aflang, ikke roterende liggende cylinder tank).
Affaldsmassen ender med at få den samme konsistens som mudder.
Problemet med en almindelig roterende omrører er at plastposer og
lignende sætter sig fast, samt at der måske er hårde dele i.
Jeg havde måske tænkt mig noget med en snekke i bunden af tanken, som
"ælter" massen, men jeg er ikke helt sikker på at det vil blive
blandet godt nok.

Er der nogen der har en ide til, hvordan det problem kan løses, evt.
har set en lign. omrører der kan "ælte" en affaldsmasse eller lign.

Evt. hvor jeg kan finde noget materiale om det.

Med venlig hilsen
ThomasT

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 17-10-05 18:53

<t@vicki-thomas.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Du skal nok lave den om fra ikke-roterende, til roterende.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Petersen_Michael

Dato : 17-10-05 20:32

In news:1129553460.090466.237500@g49g2000cwa.googlegroups.com,
t@vicki-thomas.dk <t@vicki-thomas.dk> Typed:

> Er der nogen der har en ide til, hvordan det problem kan løses, evt.
> har set en lign. omrører der kan "ælte" en affaldsmasse eller lign.

Prøv at se på princippet i en skruekompressor.

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Bob

Dato : 17-10-05 21:17

Du skal have fat i en æltemaskine (eng. Kneater), som fx en tilt type
kneater fra Ross http://www.mixers.com/Proddetails.asp?ProdID=116. Fås også
med en snekke - så er det en extruder som fx denne her
http://www.mixers.com/Proddetails.asp?ProdID=78

Alternativt kan du jo bruge en skraldevogn :)

RK

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 18-10-05 08:57

t@vicki-thomas.dk skrev:
> [...]
> har set en lign. omrører der kan "ælte" en affaldsmasse eller lign.
>
> Evt. hvor jeg kan finde noget materiale om det.

Har du nogensinde set en cementblander?

Fra : t@vicki-thomas.dk

Dato : 19-10-05 07:50

Ja, pilotænlægget der er brugt til forsøg, er en almindelig
cementblander og det virker fint!, men der er nogle problemer i at
vælge en roterende. For det første skal der tilføres forskellige
medier (Damp, vand, enzymer, syre-base) + at der skal en del måle
udstyr i beholderen. For det andet skal affaldsmassen på et tidspunkt
deles ud i 2-3 mindre beholdere. Der er det nemmere med en stationær
beholder.
Den roterende beholder er skam kraftigt overvejet

ThomasT

Fra : BoBr

Dato : 19-10-05 10:55

Du skal bruge en tvangsblander (det er en anden type cementblander) der
roterer kassen ikke, det er en omrører der klarer jobbet.

mvh. Bo Brøndel

Fra : Morten Guldager

Dato : 19-10-05 19:14

2005-10-19 BoBr wrote
> Du skal bruge en tvangsblander (det er en anden type cementblander) der
> roterer kassen ikke, det er en omrører der klarer jobbet.

Vil den ikke komme i krise hvis man smider 10 meter nylonræb
i skralleposen?

Jeg ville starte med at findele. Noget med nogle store valser der
kan tromle et topstykke fra en V8'er fladt som stanoil, og aå en
efterfølgende kompostkværn.

/Morten