'Eye safe' lasere?
Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 13-10-05 23:47

Er der nogen, der kender 'sikkerhedsafstanden' for politiets vfart
lasere'?
(I går blen jeg - som cyklist - 'ramt' af én på forholdsvis kort
afstand!)

--
(fjern slet fra mail-adr.)
med venlig hilsen,

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 13-10-05 22:58

Hans Henrik Hansen wrote:

> Er der nogen, der kender 'sikkerhedsafstanden' for politiets vfart
> lasere'?
> (I går blen jeg - som cyklist - 'ramt' af én på forholdsvis kort
> afstand!)

"...for politiets 'fart lasere'?" - skulle der have stået! :)
--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Torben Ægidius Mogen~

Dato : 14-10-05 09:57

Hans Henrik Hansen <h2vhspam@webspeed.dk> writes:

> "...for politiets 'fart lasere'?" - skulle der have stået! :)

Eller måske ligefrem "fartlasere"?

Torben

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 14-10-05 12:17

> Eller måske ligefrem "fartlasere"?

Han skrev det naturligvis på engelsk, hvor man deler ord i to, men
spørgsmålet er hvad den laser har med prutter at gøre.

Det afsluttende e var så en tastefejl....e

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 14-10-05 20:59

Torben Ægidius Mogensen wrote:

> Eller måske ligefrem "fartlasere"?

oho, good old FIDUSO strikes again! :))

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Pongo

Dato : 14-10-05 00:01

Hans Henrik Hansen wrote:
> Er der nogen, der kender 'sikkerhedsafstanden' for politiets vfart
> lasere'?
> (I går blen jeg - som cyklist - 'ramt' af én på forholdsvis kort
> afstand!)

Mon ikke den er nogenlunde den samme som sikkerhedsafstanden for en
fjernbetjening til et TV. De bruger tilsyneladende bølger i nogenlunde
samme IR-område.
Man kan finde en smule rundt omkring, blandt andet følgende om
amerikanske systemer:

Traffic ladars are class 1 devices (by American National Standards
Institute definition) and considered eye-safe based on current medical
knowledge -- even so it is probability a good idea NOT to stare at a
ladar aperture while transmitting, especially at close range.
http://copradar.com/preview/chapt6/ch6d1.html

/Klaus