Postulat : Kun uvidende argumenterer med B~
Fra : cphpeter@gmail.com

Dato : 29-09-05 16:57

Jeg morede mig lidt over statistikken over BW og killfiltre osv. Den
væsentlige side af sagen er snarere den : Hvem pokker gider at
argumentere med manden ?
Jeg har intet imod snak/argumentation som foregår på de alment
accepterede vilkår for en saglig diskussion: man anfægter
synspunkterne eller deres forudsætninger, og undlader at angribe
personen med en bunke "ad hominems" (slå det op på nettet hvis du
ikke ved hvad det er ).

Jeg har bemærket, at ikke mange herinde kan holde en diskussion
gående uden at ty til "du er en idiot" slags af argumenter, men BW er
jo toppen af lagkagen, så at sige.

Min egen mening er at BW er en af de så kaldte "kooks" som diskuterer
for at diskutere uden noget egentligt formål, og at de som svarer ham,
er lige så skyldige i "forurening" af vores alles fællesareal
usenet.dk som han er.

Hvad mener du ?

peter

PS: HVis du ønsker et ordentligt svar, så hold dig lige til
spillereglene. Jeg selv kan sagtens tåle at blive kaldt "idiot" osv,
men det er lissom ikke den slags jeg gider svare på.

Fra : alexbo

Dato : 29-09-05 19:35

<cphpeter@gmail.com> skrev

>og at de som svarer ham, er lige så skyldige i "forurening" af vores alles
>fællesareal usenet.dk som han er.
>Hvad mener du ?

Jeg mener at det mest tåbelige angående BW, er alle de indlæg der handler om
BW.
Manden selv har dog en idè med hvad han skriver, alle indlæggende om BW er
fuldstændig meningsløse.
Med en killfilterafstemning som toppunktet, eller måske nærmest den
absolutte bund.
Ringere kan en tråd da næppe blive.

Selv er jeg begyndt at svare BW, så meget som jeg kan klare.

mvh
Alex Christensen

Fra : LR

Dato : 29-09-05 22:34

> Selv er jeg begyndt at svare BW, så meget som jeg kan klare.

Hvis jeg begynder at ævle og bævle alt muligt off-topic bæ i dk.videnskab,
vil du så ikke nok svare mig også? plz plz plz!!111

Folk er jo begyndt at få sympati med verdenshistoriens største troll/quack,
der dagligt skriver adskillige totalt off-topic indlæg i flere
nyhedsgrupper. Det er jo lige så komisk et fænomen, som når gidsler får
sympati for deres gidseltagere!

Hvis nogen savner et seriøst videnskabeligt sted, kan jeg anbefale IRC,
nemlig #physics og #math på EFnet (serveren irc.du.se). Lukker man lort ud
med vilje bare EN gang, bliver man banlyst for evig tid uden advarsel.
Dummer man sig fordi man er ny, får man en advarsel og henvisning til
regeler. Anden gang ryger man samme vej som resten af deres crackpots.

Man kan desværre ikke banlyse folk på usenet, men selv hvis man kunne, ville
det nok ikke have nogen effekt med sådan en gang dansk lalleglad
hippiementalitet i overklasse.

Og i øvrigt - hvis man vil poste afstemninger, salgsopslag, sit CV,
kontaktannoncer eller andet off-topic, så brug en tråd, der i FORVEJEN er
ødelagt (fx den nyeste BW-tråd). Start ikke NYE tråde.

Lasse

Fra : Nicolai

Dato : 30-09-05 12:47

"LR" <asda@das.dd> wrote in message

> Hvis jeg begynder at ævle og bævle alt muligt off-topic bæ i dk.videnskab,
> vil du så ikke nok svare mig også? plz plz plz!!111

Nu er det jo ikke dig, der er den bestemmende faktor for hvornår noget er
ævl.

> [...]
> troll/quack, der dagligt skriver adskillige totalt off-topic indlæg i
> flere nyhedsgrupper. Det er jo lige så komisk et fænomen, som når gidsler

Vel er han langt ude i mange af sine indlæg, men folk bestemmer vel selv om
de vil tage en debat med ham.

> [...]
> Dummer man sig fordi man er ny, får man en advarsel og henvisning til
> regeler. Anden gang ryger man samme vej som resten af deres crackpots.

Og hvordan mener du at det er mere seriøst?

> Man kan desværre ikke banlyse folk på usenet, men selv hvis man kunne,
> ville det nok ikke have nogen effekt med sådan en gang dansk lalleglad
> hippiementalitet i overklasse.

Nu er det jo ikke os alle som går ind for despoti.

Nicolai

Fra : Bo Warming

Dato : 01-10-05 04:36

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

snip
> Nu er det jo ikke os alle som går ind for despoti.

Du, Nicolai - som anklager min sunde, videnskabelige, ufarlige
Einstein-skepsis for at være OFF-TOPIC -

- hvorfor drejer du en dk.videnskab-tråd til at handle om, hvorvidt alle går
ind for _despoti_?

Os der modarbejder muslimdominans og dermed sharia-indførsel, er vel de
eneste danskere der klart går imod despoti.

Tak for interessant skam-ros om, at jeg er "verdenshistoriens største" et
eller andet.- for det tilfælde at du er til forståelse af opdigtning af
trollbegrebet og den krystalnat-hetz, der køres mod de indbildte
fjendebilleder, her lidt britisk humor

"Private Jenkins!" yelled the Captain. "Get over
here
immediately, there's something you need to see!"

"Right away, sir!" Jenkins shouted back, crossing the open area
in the center of their camp at a double march.

"You see these tracks, Jenkins?" the Captain asked, neither
requesting nor expecting a reply. He continued, "And that smell?
Private Jenkins! Are you paying attention to me!?"

"Sir, I am positively brimming with attention, I assure you."

"Don't be a smart-ass, Jenkins."

"I blame my parents, sir."

"Don't we all, Jenkins. Don't we all." the Captain sighed. "Tell
me, Jenkins, in light of my on-going efforts to provide you with what
we in the army like to call An Edjukayshun, what creature leaves
tracks like these, accompanied by such a horrific stench?"

"A troll, sir?" Jenkins replied cautiously.

"Bang on, Private Jenkins. Nicely done. A troll. You must be on
your guard at all times. They are Very Very Nasty." the Captain
warned.

"But what shall I do if this creature attacks me? Shall I feign
death? Shall I hurl pomegranates, in the manner so effectively
demonstrated by you last week when we were assaulted by nuns in the
market?" asked Jenkins, noticably agitated.

"No no," the Captain replied, "pomegranates will just make
things worse, and feigning death is a bit extreme under the
circumstances. Mark my words, boy, if you are ever confronted by a
troll, there is only one thing you can do..."

"Tell me, tell me!" pleaded Jenkins, interrupting.

"You must ignore him. The troll feeds on attention, Jenkins.
Ignore him and he will die. It will not be pleasant. You will be
tempted to watch the squirming, the cries of agony will reach deep
down into your underpants and grab you by the ... well, you get the
idea, Jenkins. Trust me: ignore the troll, be strong, and perhaps you
will live to hurl pomegranates at nuns another day."

"Thank you, sir. It is truly an honour to serve with you."

"You're right about that, Private. Dismissed"

Fra : Per Hagemann

Dato : 01-10-05 15:24

> [...]
> eller andet.- for det tilfælde at du er til forståelse af opdigtning af
> trollbegrebet og den krystalnat-hetz, der køres mod de indbildte

Det var LR og konsorter som blev anklaget for despoti af Nicolai, så Nicolai
støttede faktisk dig selv.

Hvis du vil have respekt blandt debatdeltagerne her, var det måske en ide at
gennemføre en stringent bevisførelse for nogle af dine påstande. Men jeg kan
godt se det er et problem at næsten alle deltagere her er autoritetstroende,
så du som den eneste Rasmus Modsat ikke kan overkomme at bevise alt. I
tilfældet med kviksølv er du underligt nok på den tandlæge-apologetiske
linje, som ikke er bedre end for 100 år siden, da man påstod at
blyfyldninger var uskadelige. Find noget kontant videnskab til at modsige
Christians fåreundersøgelse. Eller i det mindste noget som viser at
nyrefunktionsnedsættelse ikke er en lidelse at bekymre sig om.

Fra : Bo Warming

Dato : 01-10-05 16:01

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> til at modsige Christians fåreundersøgelse. Eller i det mindste noget som
> viser at nyrefunktionsnedsættelse ikke er en lidelse at bekymre sig om.
Nyrefunktionsnedsættelse kan være ligegyldig - eller livsfarlig eller
midtimellem

Der er ikke meldt om får der trivedes dårligt, og afgivelse af een nyre til
fx en bror mærkes ikke af de fleste mennesker.
Så fåreundersøgelsen peger ikke mod at stoppe det genialt gode amalgambrug

Blyplomber var få og gav vist ikke målelige bivirkninger, og i 1820 blev
kviksølv-sølv-legeringen indført og dominerede lynhurtigt al tandlægekunst.

Før da var analyse af fx blyjoner besværlig,dyr og upræcis - titrering og
vejeanalyse!

Hvorfor er det underligt at min science-dikterede holdning tilfældigvis
støtter de gamle tandlæger.?
De ny elsker hysteriet for de tjener mere på hvide plastfyldninger

Nyresvigt kan være dødeligt hvis det varer længe, og feber optræder evt i
dødsfasen, men fupundersøgelsen har intet om sygdom - kun at NOGET KAN
MÅLES, og den værste informationsforurening er faktisk skabt af ny
fintmærkende måleteknikker, bl.a. polarografen der kan måle få joner. Når
der er sikkerhed om små forskelle, kan man finde korrelationer og det ser
imponerende ud. Men indicie på at hg i munden har skadet et menneske eller
får så meget så det gør noget, savnes totalt, ser det ud til.

Jeg besøgte familie i Narvik, hvor missionske kristne er stærke, og sønnen
havde synlige amalgamplumber i fortænderne.
I Danmark bruges plast hvor synligt., bemærkede jeg.
Ja, men Vorherres straf skal ses til skræk og advarsel, svaredes - og derfor
er der færre huller i de kristne bygder, lød svaret. Ren Nietzsche. Folk
ville køre forsigtigere hvis skamferede ansigter efter frontalsammenstød
ikke blev plastikkirurgi-reparerede gratis af staten.
"Ødelægger det dig ikke, gør det dig stærkere - og det gør fællesskabet
stærkere" MEdlidenhed er et onde (temmelig ofte)

Fra : Nicolai

Dato : 01-10-05 22:30

> Du, Nicolai - som anklager min sunde, videnskabelige, ufarlige
> Einstein-skepsis for at være OFF-TOPIC -

Det har jeg bestemt ikke gjort.

> [...]

> Os der modarbejder muslimdominans og dermed sharia-indførsel, er vel de
> eneste danskere der klart går imod despoti.

Det er jeg ikke enig i.

> [...]
> eller andet.- for det tilfælde at du er til forståelse af opdigtning af
> trollbegrebet og den krystalnat-hetz, der køres mod de indbildte

Som Per H. skriver, så har du vist galt fat i hvem der skriver hvad. Efter
min mening er der også plads til dig, - og folk må selv bestemme, om de vil
diskutere med dig eller ej. Dette skulle helst foregå uden at risikere, at
blive beskyldt for uvidenhed.

> "You must ignore him. The troll feeds on attention, Jenkins.
> Ignore him and he will die.

Dette er også min mening.

Nicolai

Fra : Bo Warming

Dato : 02-10-05 00:54

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> wrote in message
> [...]

Efter
> min mening er der også plads til dig, - og folk må selv bestemme, om de

Læs hele den lange joke, som intelligent ironiserer over de militært-agtigt
stupide personer, der kalder seriøse meddebatører for "troll"

Opfordringer til at killfiltre trolls har altid været værdifuld reklame for
disse værdifulde individualister, men vil man distancere sig fra
krystalnat-mobbere er der kun een løsning -
- nemlig stringent at få efter bolden og aldrig efter manden.
Det er tilmed eneste anstændige netikette efter fundatsen for alle andre ng
end dk.snak.mudderkastning

Fra : Nicolai

Dato : 02-10-05 08:02

> Læs hele den lange joke, som intelligent ironiserer over de
> militært-agtigt stupide personer, der kalder seriøse meddebatører for
> "troll"

Den har jeg skam læst. Og hvem afgører om man er en seriøs meddebatør? Det
gør vel de andre debatører.

> Opfordringer til at killfiltre trolls har altid været værdifuld reklame
> for disse værdifulde individualister,

Den slags opfordringer bider ikke på mig, så at det er værdifuld reklame må
være din mening.

> men vil man distancere sig fra krystalnat-mobbere er der kun een løsning -

> - nemlig stringent at få efter bolden og aldrig efter manden.

Ok. Men hvordan forholder man sig så overfor folk som hverken går efter
bolden eller manden, men som bare svæver rundt i emnerne efter behag?

> Det er tilmed eneste anstændige netikette efter fundatsen for alle andre
> ng end dk.snak.mudderkastning

Der er mange måder at diskutere på.

Nicolai

Fra : Ole Konrad

Dato : 30-09-05 14:05

"LR" <asda@das.dd> wrote in message
> Folk er jo begyndt at få sympati med verdenshistoriens største
> troll/quack, der dagligt skriver adskillige totalt off-topic indlæg i
> flere nyhedsgrupper.

Verdenshistoriens største troll er nok så meget sagt. Se selv listen på
wikipedia.org.
Så vidt jeg ved, er hr. Warming ikke morder.

Fra : alexbo

Dato : 30-09-05 17:14

"LR" skrev
> Hvis jeg begynder at ævle og bævle alt muligt off-topic bæ i dk.videnskab,
> vil du så ikke nok svare mig også? plz plz plz!!111

Jo, der er hermed gjort.

mvh
Alex Christensen

Fra : Max

Dato : 29-09-05 20:26

Hej Peter

>Hvad mener du ?

Endnu en nytteløs tråd om et nytteløst emne, glem det
og spar os for den slags forurening.

Mvh Max

Fra : ThomasB

Dato : 30-09-05 18:13

<cphpeter@gmail.com> skrev i en meddelelse

[snip alt]

Hvad har dette indlæg med videnskab at gøre?

Fra : N. Foldager

Dato : 30-09-05 20:06

cphpeter@gmail.com :

> PS: HVis du ønsker et ordentligt svar, så hold dig lige til
> spillereglene. Jeg selv kan sagtens tåle at blive kaldt "idiot" osv,
> men det er lissom ikke den slags jeg gider svare på.

Det er ligesom også nemmere, når man er så fej, at man kun skriver
anonymt.

Venlig hilsen

Niels Foldager