Kan man se hvilken udbyder en nokia telefo~
Fra : Ingelsen

Dato : 03-10-05 13:18

Har et problem, sidder med 2 ældre Nokia telefoner, de er begge låst, emn
jeg ved ikke til hvilket selskab derfor gør det det hele lidt sværere når
man skal beregne en kode.

Findes der en måde at læse hvilken provider den er låst til ??

HilsenJan

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-10-05 14:00

On Mon, 3 Oct 2005 14:18:15 +0200, "Ingelsen" <SLET@mig.dk> wrote:

>Har et problem, sidder med 2 ældre Nokia telefoner, de er begge låst, emn
>jeg ved ikke til hvilket selskab derfor gør det det hele lidt sværere når
>man skal beregne en kode.

Du kan jo forsøge med forskellige SIM-kort, og dermed udelukke - eller
det modsatte, indelukke? forskellige selskaber.

>Findes der en måde at læse hvilken provider den er låst til ??

Hvilke modeller er der tale om?

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Alle udgaver af Sony Ericsson Z800i låses op
- og nej, din telefon skal ikke skilles ad...

Fra : Ingelsen

Dato : 03-10-05 14:09

N 3310 3510

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-10-05 14:58

On Mon, 3 Oct 2005 15:08:32 +0200, "Ingelsen" <SLET@mig.dk> wrote:

>N 3310 3510

Det er muligt, at finde begrænsningskoden til din Nokia 3510, uden at
du behøver at vide, hvilket teleselskab telefonen er låst til. Du er
velkommen til at kontakte simlock.dk (som beklageligvis ikke arbejder
gratis). Og ja, du får kun én kode - den rigtige.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-10-05 17:38

Dan skrev følgende til mig på mail (ved ikke, hvorfor han ikke skrev
her på usenet):

>Beklageligt er det at tage penge for noget som er gratis alle andre steder...

Jeg har ikke stødt på én eneste sted, hvor jeg har set det jeg tilbød
- hverken gratis, eller mod betaling. Jeg kan finde koden til Jan,
uden at han behøver at fortælle, hvilket teleselskab telefonen er låst
til (som han skriver, så ved han det jo ikke).

>Jeg ville nok prøve lidt forskelligt inden jeg ville forære penge til sådanne griske folk!

Ja, jeg er en kapitalist uden sidestykke! Tænk, at tage sig betalt for
det arbejde man udfører - føj! Det kan godt være, at der ikke findes
penge i din drømmeverden (hvor alting er gratis, og alle arbejder
gratis). Den verden vi lever i, er dog anderledes - indse det, og lev
med det!

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : helloo.dk

Dato : 04-10-05 13:03

> [...]
> penge i din drømmeverden (hvor alting er gratis, og alle arbejder
> gratis). Den verden vi lever i, er dog anderledes - indse det, og lev

Du ved jo lige så godt som jeg at jeg også lever af at låse telefoner op.
Men at tage penge for en gratis service er grotesk. Dem som har siddet og
lavet alle de gratis programmer ville da ikke have at folk skal betale for
at få låst deres telefon op med koder. Dette siger jo sig selv da deres
programmer er gratis...
men at tage sig betalt for en ydelse som kræver man har købt dyrt udstyr for
at kunne klare er en helt anden ting. Så min mening er følgende.
Alle de "unlockere" som bruger koder til at låse op med, som de regner ud på
nettet eller et af de gratis programmer giver alle os seriøse unlockere et
dårligt ry. Det samme gælder alle de folk som sidder hjemme i deres egen
lejlighed og låser på. En forretning burde forgå i en butik eller i andre
lokaler end der hvor man bor! Ellers tror folk bare de kan tillade sig at
ringe til en klokken 23:00 om aftenen. Så hvis alle de useriøse unlockere
ville pisse af så kunne man jo få folk til at se at man ikke prøver at tage
røven på dem!
Hilsen Dan

P.S. Skrevet her da du beder mig lade være med at skrive til dig direkte..

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-10-05 14:04

Dan skrev:

>Du ved jo lige så godt som jeg at jeg også lever af at låse telefoner op.
>Men at tage penge for en gratis service er grotesk.

Igen: Jeg har ikke set andre, der tilbyder det jeg tilbød Jan -
hverken gratis eller mod betaling. Har du? Hvor/hvem?

Du taler umiddelbart om "almindelig" oplåsning med kode (hvor man ved,
hvilket teleselskab, telefonen er låst til). Det er ikke det, det her
handler om.

I og med, at du tilsyneladende har opfattet det (måske fordi du ikke
har læst indlæggene ordentlig igennem), som at det handlede om
"almindelig" oplåsning med kode, så går mine svar i resten af mailen
også udfra dette.

Jeg vil dog stadig gerne høre, hvem du kender, der tilbyder oplåsning
af Nokia-telefeoner, uden at få at vide af kunden, hvilket
teleselskab, telefonen er låst til - og så endda gratis! Nåja, det
tror jeg ikke du finder, men jeg er såmænd også nysgerrig, for at vide
hvem der (udover simlock.dk) tilbyder det mod betaling.

> [...]
>at få låst deres telefon op med koder. Dette siger jo sig selv da deres

Du kan dælme godt finde nogle, der koster penge. Uanset hvad, så er
det ikke et argument der holder. Der findes masser af gratis (og Open
Source) software, som selvfølgelig kan bruges til at tjene penge. Tag
fx OpenOffice. De dokumenter, jeg laver i programmerne i den pakke, må
jeg ikke sælge dem? Selvfølgelig må jeg da det!

I øvrigt bruger jeg Apache som webserver. Det er et gratis program -
men uhadada - jeg tager jo penge for de services jeg tilbyder på den
pågældende hjemmeside! Skandale! Styresystemet på den pågældende
server er i øvrigt også gratis. Det er ganske enkelt utilgiveligt, det
jeg foretager mig! Nej, vel?

Der er masser af de gratis-services til oplåsning, men de virker ofte
ikke. Man skal vide, hvordan koderne bruges, hvilke informationer der
skal bruges, for at finde de rigtige koder osv. Folk kan gøre som de
vil, ingen tvivl om det - og hvorfor ikke bare lade det være ved det?

Nedenstående ville være rart, at få slået fast med syvtommersøm.
Umiddelbart vil jeg mene, at det fejer alle dine argumenter af bordet.

Der er ingen der er tvunget til at handle hos simlock.dk - folk gør
det rent faktisk, af egen fri vilje. Når man hander, så får man nem og
hurtigt låst sin telefon op. Den eneste oplysning, der er et krav (når
vi taler om Nokia-telefoner), er IMEI-nummeret. Dog er betjeningen
hurtigere og nemmere, hvis man oplyser hvilken model der er tale om,
og hvilket teleselskab, telefonen er låst til (og derfor bliver man
bedt om, at oplyse dette - men kan dog undlade det). Man får
efterfølgende én kode - den rigtige. Ikke noget, med at sidde og
forsøge med en bunke forskellige koder. Alt dette koster rigtignok
penge (jeg arbejder som bekendt ikke gratis), men det er selvfølgelig
frivilligt, om man vil handle - eller måske prøve sig frem på egen
hånd.

Sådan - så er den ged barberet...

Hvis jeg skal være helt ærlig, så ville jeg synes det var trist, hvis
simlock.dk begyndte at tilbyde gratis oplåsning af telefoner. For det
første, så ville jeg selvfølgelig miste omsætning (og ja, jeg driver
altså firmaet, for at tjene penge - så det ville også være at skyde
mig selv i foden). For det andet, så ville jeg ikke kunne bruge så
megen tid, på at opdatere systemet, og så ville det pludselig være
forkerte koder folk ville få. Dette ville sende et signal om, at det
hele er useriøst (folk vil altså umiddelbart tro, at de modeller de
ville skulle betale for at få låst op, heller ikke ville kunne låses
op). Desuden ville folk til sidst måske slet ikke kunne finde et sted,
hvor de ville kunne få deres telefon låst op (med kode). Koderne rundt
omkring ville jo ganske enkelt ikke virke, da systemerne ikke blev
opdateret.

Jeg har som sagt masser af kunder, der har forsøgt selv - uden held -
så den er god nok. Desuden er de gratis-services jeg kender til
absolut ikke altid opdateret. Det er da fair nok, det er jo gratis -
og man får hvad man betaler for. Desuden er det ikke altid så nemt, at
beklage sig over noget gratis ikke virker.

>men at tage sig betalt for en ydelse som kræver man har købt dyrt udstyr for
>at kunne klare er en helt anden ting.

Når pengene for udstyret er tjent ind, så bør man i din verden stoppe
med, at tage penge for at låse telefoner op med det - gør man ikke?

Jeg tager penge for at låse telefoner op - uanset hvordan det foregår.
Folk er oplyst om prisen, og kan vælge at betale, eller lade være (og
så ikke få noget for pengene). Sådan er det - det er et frit land vi
lever i.

> [...]
>nettet eller et af de gratis programmer giver alle os seriøse unlockere et

Sludder og vrøvl - du får hvad du betaler for. Jeg har ofte kunder,
der har forsøgt med diverse gratis-service - uden held. Mange af dem,
har svært ved at tro på, at den kode jeg kan sende til dem (for de får
kun én - den rigtige) virker. Det forstår jeg da godt, når de har
forsøgt diverse steder, hvor de bliver lovet det ene og det andet -
men hvor skidtet ofte bare ikke virker. Da simlock.dk giver garanti
på, at det virker - så er der dog ikke så meget at rafle om, og de
fleste vælger da (heldigvis, både for dem og for mig) også at forsøge
- og bliver så glædeligt overraskede.

>Det samme gælder alle de folk som sidder hjemme i deres egen
>lejlighed og låser på.

Det er altså af stor betydning, hvorfra man driver sin forretning.
Hvis man driver den hjemmefra, så giver man dig et dårlig ry? Hehe,
jeg må le. Jeg er ked af det, men jeg er åbenbart en af dem, der giver
dig et dårligt ry. Jeg har altid drevet firmaet hjemmefra, og det går
altså umiddelbart godt nok - og har gjort det siden 1. kvartal i 2001,
hvor jeg startede.

>En forretning burde forgå i en butik eller i andre
>lokaler end der hvor man bor!

Det er da fuldstændig underordnet - og hvorfor er det lige, at du skal
bestemme, hvorfra folk skal drive deres forretning? simlock.dk er en
postordrevirksomhed, og det er fuldstændig irrelevant, hvorfra denne
drives - bare folk får det de bestiller og betaler for! Om jeg så drev
virksomheden på månen!

>Ellers tror folk bare de kan tillade sig at
>ringe til en klokken 23:00 om aftenen.

Det kan de da også (hvis de ringer på firmanummeret). Det vil jeg
såmænd bare kalde god service, at man kan ringe på alle tidspunkter af
døgnet. Der er ingen faste telefonertider hos simlock.dk, men mail er
den primære kommunikationsvej. Mails besvares på alle tidspunkter af
døgnet, og telefonopkald gør oftest også. Jeg har svært ved at se, at
det skulle være et problem.

>Så hvis alle de useriøse unlockere
>ville pisse af så kunne man jo få folk til at se at man ikke prøver at tage
>røven på dem!

Man kunne også bare give folk en god service og god vejledning under
hele forløbet - og generelt sende et signal om seriøsitet. Jeg har
heldigvis ikke de store problemer med, at folk tror de bliver snydt -
så det var måske noget du burde arbejde med.

>P.S. Skrevet her da du beder mig lade være med at skrive til dig direkte..

Ja, tak. Jeg kan se, at det må have været en fejl, at du sendte det
først til mig på mail, men nu lyder det som om, at det var meningen?

Dan. Kan vi ikke blive enige om, at der er mange ting, vi er uenige
om? Du driver din forretning som du vil, og jeg driver min som jeg
vil. Skulle vi ikke bare lade det være ved det?

Du forsøger gang på gang, at gøre dig til helgen på den ene og den
anden måde. Det lyder som om, at du er ih og åh så frelst. Skulle vi
ikke bare allesammen arbejde gratis - og gøre alt i denne verden
gratis? Nej, det holder ganske enkelt ikke, men du er da velkommen til
at gøre forsøget - men så må du nok selv tage det første skridt og
tilbyde alt hvad du foretager dig uden at opkræve én eneste krone for
noget af det.

Dine argumenter holder ikke - og bliver skudt ned gang på gang.
Hvorfor ikke bare indse det, og så bruge tiden på noget andet, end at
forsøge at gøre dig selv, til mere end du er - og andre, til "mindre"
end de er.

Ja - jeg er så styg, så styg. En kapitalist, der tillader sig, at tage
betalt, for det arbejde jeg udfører. Hold jer langt væk fra mig!

Fnis...

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : helloo.dk

Dato : 04-10-05 15:05

>En masse ævl...

Du har ikke ændret dig.. Du nyder at diskutere... Jeg kom med min mening..
længere er den ikke. Jeg har opgivet at skære alting ud i pap.... Du har din
mening.. Det er fint..
hilsen Dan
--
www.helloo.dk ..det rigtige valg
Østboulevarden 1, 8000 Århus C.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-10-05 16:14

Dan skrev:

>Du har ikke ændret dig.. Du nyder at diskutere... Jeg kom med min mening..
>længere er den ikke. Jeg har opgivet at skære alting ud i pap.... Du har din
>mening.. Det er fint..

Ja, det er nemt at stikke af med halen mellem benene. Hvis du da så
bare ville blive ved med at være, der hvor du stikker hen - og ikke
begynde at bræe op, om det ene og det andet igen. Så snart du får svar
på tiltale, så sker der det samme igen - du stikker halen mellem
benene.

Stop dog - én gang for alle!

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : helloo.dk

Dato : 05-10-05 15:45

> [...]
> begynde at bræe op, om det ene og det andet igen. Så snart du får svar
> på tiltale, så sker der det samme igen - du stikker halen mellem

Nu skal du kræft edme stoppe dit børnehave pis... Jeg siger min mening som
alle andre.. At vi ikke er enige er 1 ting. Men din lille bøsserøv skal sku
ikke hammer mig med dine åndsvage børnehave tendenser.. At jeg vælger ikke
diskutere med dig er mit valg. Så fat det dog eller jeg tager over til din
skide ø og giver dig den største røvfuld du nogen sinde har fået.. Fat det
så...

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-10-05 16:06

On Wed, 5 Oct 2005 16:44:58 +0200, "helloo.dk" <dan@helloo.dk> wrote:

>"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev i en meddelelse

>Nu skal du kræft edme stoppe dit børnehave pis... Jeg siger min mening som
>alle andre..

Og når du så får skudsikre modargumenter, så stikker du halen mellem
benene.

>At vi ikke er enige er 1 ting. Men din lille bøsserøv skal sku
>ikke hammer mig med dine åndsvage børnehave tendenser..

Sikke pænt du begynder at tale. Jeg må dog skuffe dig med, at jeg ikke
er homoseksuel.

>At jeg vælger ikke diskutere med dig er mit valg.

Hvorfor i alverden starter du en debat, hvis du ikke vil debattere?

Du starter debatten, og når du så får modargumenter, så stikker du
halen mellem benene. Var det dig, der sagde børnehavetendenser?

>Så fat det dog eller jeg tager over til din
>skide ø og giver dig den største røvfuld du nogen sinde har fået.. Fat det
>så...

Jeg synes du skal passe på med sådanne trusler. For det første, så
sender det ikke det signal af seriøsitet du snakker så meget om. For
det andet, så er det ulovligt. I øvrigt er Sjælland lige så meget din
som min - vi bor begge i Danmark.

Calm down...

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : helloo.dk

Dato : 06-10-05 12:27

> Du starter debatten, og når du så får modargumenter, så stikker du
> halen mellem benene. Var det dig, der sagde børnehavetendenser?

Kan du ikke bare forstå jeg ikke gider diskutere med dig.. Jeg vil gerne
sige min mening men så er den heller ikke længere. Du skal bare stoppe med
det der pjat fordi du gør det kun for at pisse folk af.. Men igen jeg gider
ikke diskutere. men jeg vil gerne udveksle meninger. Jeg kender dine
meninger på mange områder. Har opgivet at få dig til at se andreledes på
det. Hvorfor kan du så ikke bare læse mine meninger og så lade det være
det?? Man skal ikke have en ret dårlig dag før man bliver gal på dig...
Hilsen Dan

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-10-05 13:41

Dan skrev:

>Kan du ikke bare forstå jeg ikke gider diskutere med dig..

Så lad være med at "blande" dig. Så snart man siger noget i en
debattråd, så må regne med, at der også kan bliver svaret. Ellers er
det jo netop det her, med at putte fingrene i ørerne.

>Jeg vil gerne
>sige min mening men så er den heller ikke længere.

Hallo - det er et debatforum, det her. Hvis du siger din mening, så
kan du altså "risikere", at andre siger deres. Det er det der hedder
debat/diskution!

>Du skal bare stoppe med
>det der pjat fordi du gør det kun for at pisse folk af..

Sludder og vrøvl. Du lader dig måske "pisse af", men det er ikke min
hensigt.

>Men igen jeg gider ikke diskutere. men jeg vil gerne udveksle meninger.

Du mener simpelthen, der er forskel på de to ting? Det må du gerne
forklare...

> [...]
>det. Hvorfor kan du så ikke bare læse mine meninger og så lade det være
>det?? Man skal ikke have en ret dårlig dag før man bliver gal på dig...

Det kunne være en idé, at prøve at forsøge at styre dit temperament,
det var ikke videre heldigt, det du skrev i går.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Brian

Dato : 06-10-05 20:55

Jeg ved ikke med alle jer andre. Men jeg synes nu det er svært at se hvem
der blander sig mest.

Hvor gamle er I egentlig?

- Brian

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-10-05 22:28

On Thu, 6 Oct 2005 21:54:37 +0200, "Brian" <not@me.again> wrote:

>Jeg ved ikke med alle jer andre. Men jeg synes nu det er svært at se hvem
>der blander sig mest.

Jeg "blander" mig meget - usenet handler da om at "blande" sig - at
debattere og diskutere. Dan siger direkte, at han vil have lov til at
sige sin mening (hvilket er fint), men at han ikke vil diskutere, og
altså ikke have noget svar på det han skriver (hvilket er knap så
fint, og i øvrigt uholdbart).

>Hvor gamle er I egentlig?

26 somre.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : helloo.dk

Dato : 10-10-05 12:30

> Så lad være med at "blande" dig. Så snart man siger noget i en
> debattråd, så må regne med, at der også kan bliver svaret. Ellers er
> det jo netop det her, med at putte fingrene i ørerne.

Jeg blander mig da ikke.. jeg kommer med min mening..

> Hallo - det er et debatforum, det her. Hvis du siger din mening, så
> kan du altså "risikere", at andre siger deres. Det er det der hedder
> debat/diskution!

Det gør heller ikke noget når man skriver ganske alm.. Ligesom denne her...

> Sludder og vrøvl. Du lader dig måske "pisse af", men det er ikke min
> hensigt.

Ok.. Det er så i orden at du ikke vil pisse mig af.. men så længe vi kan
holde det på dette plan skal jeg også nok svare..

> Du mener simpelthen, der er forskel på de to ting? Det må du gerne
> forklare...

At udvæksle meninger er det vi gør nu.. Så snart det bliver personlige
angreb gider jeg ikke spilde mere tid på det...

> Det kunne være en idé, at prøve at forsøge at styre dit temperament,
> det var ikke videre heldigt, det du skrev i går.

Det ved jeg godt.. men så snart du ser dit snit til det føler jeg at du
presser citronen.. Men jeg bliver normalt ikke så sur på dig selv om vi har
diskuteret tit.. Jeg er en 34 årig mand med ordblindhed og du kan det der
med ord. Når du så forsøger at vende og dreje det jeg siger bliver jeg lidt
gal.. Men alt dette ved du fra sidst..
Hilsen Dan

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 10-10-05 13:01

Dan skrev:

>Jeg blander mig da ikke.. jeg kommer med min mening..

Jeg kan kun gentage mig selv, og blot udskifte "blande dig" med "komme
med din mening". Nedenstående er svaret til din kommentar: "Kan du
> [...]

|debattråd, så må regne med, at der også kan bliver svaret. Ellers er
|det jo netop det her, med at putte fingrene i ørerne.

Meningen/betydningen er jo akkurat den samme! En diskution er en
meningsudveksling, og hvis du ikke vil være med til en
diskution/meningsudveksling, så skal du lade være med at komme med din
mening.

>Det gør heller ikke noget når man skriver ganske alm.. Ligesom denne her...

Du har en forkert opfattelse af, hvad ordet "diskution" betyder.

>Ok.. Det er så i orden at du ikke vil pisse mig af.. men så længe vi kan
>holde det på dette plan skal jeg også nok svare..

Jeg mener sådan set, at jeg har holdt mig på samme "plan" hele tiden -
det er dit temperament, der farer op og ned.

>At udvæksle meninger er det vi gør nu.. Så snart det bliver personlige
>angreb gider jeg ikke spilde mere tid på det...

Jeg mener på ingen måde, at jeg har lavet personlige angreb. Hvornår
mener du, at jeg har gjort det?

> [...]
>med ord. Når du så forsøger at vende og dreje det jeg siger bliver jeg lidt

Jeg kan kun forholde mig, til hvad du skriver. Husk det!

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : helloo.dk

Dato : 10-10-05 15:04

> Jeg mener på ingen måde, at jeg har lavet personlige angreb. Hvornår
> mener du, at jeg har gjort det?

Det gør du i det øjeblik du ikke længere skriver om den tin det drejer sig
om men i stedet kaster dig over hvor dårligt det er at jeg som du kalder det
" stikker halen imellem benene" Så er det et personligt angreb som jeg ikke
gider besvare men i stedet bliver sur over..

> Jeg kan kun forholde mig, til hvad du skriver. Husk det!

Hvis bare man nøjes med det så er der jo ingen problemer..
Hilsen Dan

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 10-10-05 15:47

Dan skrev:

>Det gør du i det øjeblik du ikke længere skriver om den tin det drejer sig
>om men i stedet kaster dig over hvor dårligt det er at jeg som du kalder det
>" stikker halen imellem benene"

Det bider sig selv i halen, det her! Du mener, at det at jeg skriver,
at du stikker halen mellem benene er et personligt angreb - men
samtidig er grunden til, at du "stikker halen mellem benene" (kald det
noget andet, hvis du hellere vil det), at jeg har "angrebet" dig
personligt? Hvordan hænger det sammen?

Hvad kom først, hønen eller ægget?

>Så er det et personligt angreb som jeg ikke
>gider besvare men i stedet bliver sur over..

Sludder og vrøvl - det er ikke et personligt angreb. Det er helt
tydeligt, at se, at det netop er det du gør. Du siger/skriver noget,
og vil efterfølgende ikke høre/læse de svar der kommer (fordi de måske
ikke lige passer dig). Er det ikke, at stille halen mellem benene - og
er det ikke det du gør?

Det holder ganske enkelt, at deltage i en
debat/diskution/meningsudveksling, og kun ville sige/skrive noget -
uden at høre/læse noget! Det må du da kunne se!

Jeg mener absolut, at jeg holder mig til emnet. Hvis vi skal snakke om
"hvem der startede", så var den første henvendelse fra dig. Jeg fik
den på mail, og du skrev bl.a., at jeg var grisk. Havde du forventet
en accept af dette - stiltiende eller ej? Efter dine trusler om vold,
er din stempling af mig som grisk, da det tætteste vi kommer, på et
personangreb!

>Hvis bare man nøjes med det så er der jo ingen problemer..

Det har jeg gjort hele tiden - så er der jo ingen problemer (ifølge
dig). Samtidig er der alligevel problemer (ifølge dig). Du kan godt
se, at det bider sig selv i halen, ikke?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Mogens Winther Larse~

Dato : 16-11-05 11:56

Ak, Dan.. Du VIL skabe negativ debat, eller ødelægge hvad andre laver,
kaster rundt med ukorrekte kommentere/beskyldninger... Tror du virkelig
dette er god reklame for dit "firma", eller mangel på samme.

Mogens

Hellere dømmes af 12 end bæres af 6.

Fra : BG

Dato : 10-10-05 16:00

dk.TEKNIK.TELEFONI.MOBIL.UNLOCK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

er det så svärt at förstå?????

On Mon, 10 Oct 2005 13:29:31 +0200, "helloo.dk" <dan@helloo.dk> wrote:

<- clip ->

--
====================================== phone pages
http://borgus.net ---- http://osbymikro.tk

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-05 13:39

Det er næsten altid sjovt at se Dan og Lasse skændes, men de bruger utroligt
meget tid på det og plads her i NG. Ville det ikke være en bedre ide at I to
mødtes og fik redt trådene ud istedet for at bruge NG?
Eller at I slog jer sammen, til samme firma, så kunne I skændes hver dag
udenom NG:) Hehehe:)

Mvh Jan

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-10-05 14:09

On Mon, 03 Oct 2005 15:57:37 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Det er muligt, at finde begrænsningskoden til din Nokia 3510, uden at
>du behøver at vide, hvilket teleselskab telefonen er låst til.

Det er i øvrigt også muligt, for Nokia 3310 - dog ikke med garanti.
Hvis kunden kan oplyse, hvilke SIM-kort, der er forsøgt anvendt (og om
disse virkede eller ej), så kan det hjælpe

Kun for "DCT4"-telefoner, kan det garanteres, at det er muligt at
finde koden, uden at få oplyst, hvilket teleselskab telefonen er låst
til. Her er det underordnet, om kunden har forsøgt med forskellige
SIM-kort - for som sagt, så virker koden der sendes med garanti - og
der er ingen grund til at bruge udelukkelsesmetoden (eller det
modsatte), i forbindelse med at forsøge med forskellige SIM-kort.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : DirectX

Dato : 04-10-05 21:28

> [...]
> velkommen til at kontakte simlock.dk (som beklageligvis ikke arbejder
> gratis). Og ja, du får kun én kode - den rigtige.

Skrub ud af teknik gruppe med dit reklame, det kan siges så nemt at selv du
kan forstå det.
Hjælp folk med teknisk svar ellers skrub af helvede til med dit kommecielle
lort

Og nej jeg gider ikke læse dine 300 linier selv ophøjelse som der uden
tvivl vil komme

Så fat det dog, ellers bliver jeg ved at klage over dig til din udbyder, til
de lukker dig ned

Hilsen
C@ss

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-10-05 00:57

On Tue, 4 Oct 2005 22:27:47 +0200, "DirectX"
<stendrup@REMOVEvip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>kan forstå det.
>Hjælp folk med teknisk svar ellers skrub af helvede til med dit kommecielle

Sikke pænt du taler.

Jeg skriver, at det kan lade sig gøre (hvilket det oprindelige
spørgsmål gik på). Hvis jeg hverken skriver hvordan det foregår, eller
at jeg tager mig betalt for det - så vil der helt sikkert komme et
spørgsmål om det - derfor skrev jeg, som jeg gjorde.

>Og nej jeg gider ikke læse dine 300 linier selv ophøjelse som der uden
>tvivl vil komme

Du kan læse og skrive (stort set) hvad du vil, men det vil nok være en
god idé, at følge lidt med, hvis du vil have en chance for at blive
taget bare lidt seriøst. Det holder ikke rigtig bare at bræe op, uden
at vide, hvad der er skrevet. Det svarer til at råbe et eller andet,
og så ellers stikke fingrene i ørerne, lukke øjnene og råbe videre -
så man lukker al kommunikation ude.

>Så fat det dog, ellers bliver jeg ved at klage over dig til din udbyder, til
>de lukker dig ned

Hvis du vitterligt mener der er noget at klage over, så vil jeg
foreslå dig kun at sende en enkelt klage. Hvis du sender en masse (som
du skriver du vil), så tror jeg man får svært ved at tage dig seriøst.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : DirectX

Dato : 05-10-05 05:40

Klage sendt, for du fatter det ikke.

Wanna go for 2 ?

C@ss

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-10-05 09:34

On Wed, 5 Oct 2005 06:40:15 +0200, "DirectX"
<stendrup@REMOVEvip.cybercity.dk> wrote:

>Klage sendt, for du fatter det ikke.

Jeg prøver at gentage:

> [...]
at jeg tager mig betalt for det - så vil der helt sikkert komme et
spørgsmål om det - derfor skrev jeg, som jeg gjorde.

Du mener seriøst, at en klage over dette indlæg, vil blive taget
seriøst? Aha...

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 03-10-05 16:43

Du kan altid forsøge dig på www.trycktill.com - der er det gratis....

Ellers så ligger der en del gratis programmer på nettet.

/F

Fra : Ingelsen

Dato : 04-10-05 09:47

Problemet er ikke koden (bruger bare ultimate eller anden calculator.

Problemet er jeg ikke kan finde ud af operatør koden. (Sonofon, Telia osv.)

Jeg har isat et kort fra: Sonofon, Telia, Orange; TDC.. Ingen af de fire
virkede i telefonen.
Så gættede jeg at det måtte være Debitel og brugte den kode, men nej, det
var ikke Debitel.

Så er det jeg prøver at finde en måde at læse hvilket net den er låst til..
Men hvordan.. Når man nu ikke har et kabel...

Hilsen Jan

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 04-10-05 10:04

Skriv telefonens IMEI nr, !

Ud fra det, skal du kunne udregne det,

Fra : Ingelsen

Dato : 04-10-05 10:30

imei: 350104103934523

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 04-10-05 12:28

Det hjalp mig ikke ret meget.

Du bør nok gå til en unlocker.
Den nærmeste kan du finde på www.dkunlock.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-10-05 14:11

On Tue, 4 Oct 2005 13:27:32 +0200, "\(6400\) Futte"
<2662070m001@stofanet.dk> wrote:

>Det hjalp mig ikke ret meget.

Ja, det regnede jeg sådan set heller ikke med. Det kan dog godt lade
sig gøre. Dog er det IMEI-nummer Jan har sendt til en Nokia 3310 (og
ikke Nokia 3510, som var den jeg talte om).

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : D9N

Dato : 04-10-05 10:39

hvordan udregner du en operatør efter et IMEI nr ??
jeg er sikker på jeg ik er den eneste der lige vil lære det trick ..

hvis du ikke er klar over hvilken operatør så brug de max. 100.- det koster
at få dem låst op med kabel.
du finder nærmeste unlocker på www.dkunlock.dk og det virker hver gang

D9N
LOVE-PEACE-HARMONY

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-10-05 14:14

On Tue, 4 Oct 2005 11:39:24 +0200, "D9N" <d9n@remove-this-d9n.dk>
wrote:

>hvordan udregner du en operatør efter et IMEI nr ??

Det er det rene trylleri

>jeg er sikker på jeg ik er den eneste der lige vil lære det trick ..

Det tvivler jeg ikke på, men der må jeg skuffe dig (og de andre, der
er nysgerrige).

>hvis du ikke er klar over hvilken operatør så brug de max. 100.- det koster
>at få dem låst op med kabel.

Hvorfor ikke bare få fat i den rigtige kode - det kan som bekendt godt
lade sig gøre. Dog ikke med garanti for Nokia 3310s vedkommende (da
det er en "DCT3"-telefon), men Nokia 3510 er der ingen problemer i (da
det er en "DCT4"-telefon).

>du finder nærmeste unlocker på www.dkunlock.dk og det virker hver gang

Det var godt nok mange firmaer (og privatpersoner), du sådan kan/vil
stå inde for!

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-10-05 14:10

On Tue, 4 Oct 2005 11:03:41 +0200, "\(6400\) Futte"
<2662070m001@stofanet.dk> wrote:

>Skriv telefonens IMEI nr, !
>
>Ud fra det, skal du kunne udregne det,

Hvordan vil du gøre det? Det er helt fair, hvis du ikke vil fortælle
hvordan, men jeg spørger altså alligevel.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : D9N

Dato : 04-10-05 15:08

eh hvad var dit eget svar i news:kqv4k1thasloae8gdv6krqfm1fpb39ora5@4ax.com
?
snip:

> Det er det rene trylleri

> Det tvivler jeg ikke på, men der må jeg skuffe dig (og de andre, der
> er nysgerrige).
D9N

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-10-05 16:12

On Tue, 4 Oct 2005 16:07:42 +0200, "D9N" <d9n@remove-this-d9n.dk>
wrote:

>eh hvad var dit eget svar i news:kqv4k1thasloae8gdv6krqfm1fpb39ora5@4ax.com ?

Jeg forstår ikke dit spørgsmål.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : D9N

Dato : 04-10-05 16:27

du svarer i det ene svar :

> [...]

lade sig gøre. Dog ikke med garanti for Nokia 3310s vedkommende (da
det er en "DCT3"-telefon), men Nokia 3510 er der ingen problemer i (da

og i det næste :

> [...]

Hvordan vil du gøre det? Det er helt fair, hvis du ikke vil fortælle
hvordan, men jeg spørger altså alligevel.

kan du blive enig med dig selv ??

D9N

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-10-05 16:30

On Tue, 4 Oct 2005 17:27:22 +0200, "D9N" <d9n@remove-this-d9n.dk>
wrote:

>kan du blive enig med dig selv ??

Jeg kan godt, men var nysgerrig for at vide, om "Futte" kunne, og
hvordan han/hun havde planer om at gøre det. Jeg er nemlig ikke stødt
på andre, som tilbyder dette.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : helloo.dk

Dato : 04-10-05 15:09

> Hvordan vil du gøre det? Det er helt fair, hvis du ikke vil fortælle
> hvordan, men jeg spørger altså alligevel.

Nå du gør det ikke selv?? Bruger du måske telefonselskabernes egne
databaser?? Det er jo det jeg kalder for hælervare da det er tyvagtigt at
bruge dem før de 6 md... Så mon ikke du skulle blive ved med at spørge folk
hvordan de gør på alle de udenlandske sider...
Hilsen Dan

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-10-05 16:12

On Tue, 4 Oct 2005 16:08:59 +0200, "helloo.dk" <dan@helloo.dk> wrote:

>Nå du gør det ikke selv??

Jo.

>Bruger du måske telefonselskabernes egne
>databaser??

Nej.

>Det er jo det jeg kalder for hælervare da det er tyvagtigt at
>bruge dem før de 6 md...

Og du har jo allerede konkluderet, at det er sådan jeg gør.

>Så mon ikke du skulle blive ved med at spørge folk
>hvordan de gør på alle de udenlandske sider...

Hvad snakker du om?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : helloo.dk

Dato : 05-10-05 15:48

> Hvad snakker du om?

Alt hvad du ved har du fået at vide på udenlanske sider.. Så du spiller bare
smart her på det danske news... Stop dit højrøvede tendenser og kom ned på
jorden.. Det er ikke kun dig der kan alt...

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-10-05 16:01

On Wed, 5 Oct 2005 16:47:35 +0200, "helloo.dk" <dan@helloo.dk> wrote:

>"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev i en meddelelse

>Alt hvad du ved har du fået at vide på udenlanske sider..

Jeg skaffer min viden mange forskellige steder, jeg har bl.a. gået i
skole. Hvis vi snakker om mobiltelefoni/unlocking, så får jeg også min
viden mange forskellige steder. Lige det her med at finde ud af,
hvilket teleselskab telefonen er låst til - uden at kunden oplyser
det, det mener jeg faktisk er noget, jeg selv har opdaget. Det er dog
fuldstændig irrelevant - jeg forstår stadig ikke meningen, med den
kommentar jeg har citeret.

>Så du spiller bare
>smart her på det danske news... Stop dit højrøvede tendenser og kom ned på
>jorden.. Det er ikke kun dig der kan alt...

Siger du jeg kan alt? Det har jeg ikke påstået, og der må jeg skuffe
dig - der er meget jeg ikke kan.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : helloo.dk

Dato : 06-10-05 12:29

> On Wed, 5 Oct 2005 16:47:35 +0200, "helloo.dk" <dan@helloo.dk> wrote:

> Siger du jeg kan alt? Det har jeg ikke påstået, og der må jeg skuffe
> dig - der er meget jeg ikke kan.

Det ved jeg... men hvorfor så lade som om du ved mere end os andre.??
Hilsen Dan

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 06-10-05 13:34

Dan skrev:

>Det ved jeg... men hvorfor så lade som om du ved mere end os andre.??

Jeg lader ikke som noget, og jeg er ked af, hvis du har opfattet mine
indlæg som en "ophøjelse" af mig selv.

I det konkrete tilfælde, der er jeg (så vidt jeg ved) den eneste der
tilbyder, at låse Nokia-telefoner op, uden at jeg får at vide, hvilket
teleselskab, telefonen er låst til. Om det er korrekt eller ej, det
betyder nu ikke så meget - men der er blevet spurgt ind til, om det
kan lade sig gøre - og derfor har jeg skrevet som jeg har gjort.

Jeg er da nysgerrig for at vide, om der er andre der kan tilbyde det -
det er der (som tidligere nævnt) ikke mig bekendt.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : helloo.dk

Dato : 10-10-05 12:31

> Jeg lader ikke som noget, og jeg er ked af, hvis du har opfattet mine
> indlæg som en "ophøjelse" af mig selv.

Fint.. Så er den jo ikke længere...
Hilsen Dan

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 10-10-05 13:02

Dan skrev:

>Fint.. Så er den jo ikke længere...

Så fik du så fint "lukket" endnu en debattråd, uden at du fik svaret
på de ting, der blev bragt på banen.

Beklager, den går ikke...

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : helloo.dk

Dato : 10-10-05 15:06

> Så fik du så fint "lukket" endnu en debattråd, uden at du fik svaret
> på de ting, der blev bragt på banen.

Jeg fik nu de svar jeg havde brug for.. Ellers tak for omtanken..
Hilsen Dan

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 10-10-05 15:48

Dan skrev:

>Jeg fik nu de svar jeg havde brug for.. Ellers tak for omtanken..

Altså, du bræer op, og stikker efterfølgende fingrene i ørerne - når
du kommer noget, der ikke helt passer dig (selvom det blot er et
svar/en reaktion på det du har bræet op om).

Hold da ferie/fest/whatever!

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : BG

Dato : 10-10-05 16:02

dk.TEKNIK.TELEFONI.MOBIL.UNLOCK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

er det så svärt at förstå?????

On Mon, 10 Oct 2005 14:02:14 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

<- clip ->

Fra : Søren Nielsen

Dato : 10-10-05 21:51

TAL DANSK DIN KØTER!!

KØTER!!4b.4713593@news.individual.net...

Fra : D9N

Dato : 11-10-05 12:29

er det ik i denne uge der er tilbud på baseballbat i Bilka ... en rigtig
BILKABASKER!!

Fra : BG

Dato : 11-10-05 16:24

On Mon, 10 Oct 2005 22:50:34 +0200, "Søren Nielsen"
<mette.p@oncable.dk> wrote:
> TAL DANSK DIN KØTER!!

Betyr det velkomen på dansk?

Undskyld, men jeg er ikke dansk. Jeg pröver og lese og skrive på dansk
OM UNLOCK!!!

Men jeg tror ikke at UNLOCK er dansk!!! Håber at du förstår...

Börje, fra Sverige (er det ok?)

Fra : D9N

Dato : 11-10-05 18:35

Ja det går bra min venn.. damn jeg er vist ik god til svensk.

men jeg mener nu du gør et ganske fint forsøg.

ignorer dem der ikke mener det *S*

D9N

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 11-10-05 20:23

Du skal vidst ikke snakke om at stave....
- Kig selv på det 4. sidste ord i din første sætning....

/F

Fra : D9N

Dato : 11-10-05 20:45

ja har du et problem med det ??
tror >>IK<< jeg kommenterede stavningen ...
men mest at folk skulle ignorere det ..
D9N