hvilke mobil har optage funktion uden beep~
Fra : michael

Dato : 30-10-05 13:58

Hej min nokia 8210 kan kun optage samtaler op til 3 minutter og giver
samtidig et beep hver 10. sekund for at "fortælle" at der bliver optaget.
Jeg ha nu søgt en del rundt omkring men kan ikke finde nogen mobiltelefon
med følgende egenskaber:

- Skal kunne optage samtaler af min. 30 min. varighed.
- Skal ikke give nogen beep eller anden besked/advarsel om at der optages.

Måske er der nogle her som kender en mobil der kan dette? Pris næsten
underordnet :). På forhånd tak.

Michael

Fra : Martin Sørensen

Dato : 30-10-05 14:12

> Hej min nokia 8210 kan kun optage samtaler op til 3 minutter og giver
> samtidig et beep hver 10. sekund for at "fortælle" at der bliver
> optaget.

Ja, jeg er også selv lidt irriteret over at min S700i bipper mens den
optager en samtale. Det gør jo næsten funktionen ubrugelig. Min gamle T68i
kunne godt optage uden at lave lyde, men grænsen lå på ca. 10-15 min, da den
ikke har så meget ram. Den kan bruge alt det RAM der er ledig til
optagelsen, så man kan evt. bare tømme den fuldstændigt for alle billeder
osv, hvis man har brug for at optage en længere samtale. Jeg er dog ikke
helt sikker på at den kan komme helt op på 30 minutter.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : michael

Dato : 30-10-05 22:33

Ja det er noget skidt. Jeg tror at det er fordi det er lovpligtigt i nogle
lande. Under alle omstændigheder er det svært at finde nogen information om
det og foreksempel står der intet om det i brugermanualen for se750i som
"spangkuk" foreslår som løsning. Jeg vil dog lige høre/undersøge lidt mere
inden jeg investere 2500 i dyret.

Fra : Spangkuk

Dato : 30-10-05 17:18

"michael" <nospam@yahoo.com> skrev i

> Måske er der nogle her som kender en mobil der kan dette? Pris næsten
> underordnet :). På forhånd tak.

SE750i'eren kører bare derudaf....

Spang

Fra : michael

Dato : 30-10-05 22:00

Lyder godt :). Er det nu også sådan at den ikke giver nogle lyde som advare
om at der bliver optaget? samt at man kan starte den under en samtale?

Vh Michael

Fra : Spangkuk

Dato : 31-10-05 05:58

"michael" <nospam@bog.dk> skrev

> Lyder godt :). Er det nu også sådan at den ikke giver nogle lyde som
> advare om at der bliver optaget? samt at man kan starte den under en
> samtale?

Den siger ikke en lyd under optagelse. De optagelser jeg har
foretaget har varet 3-5 minutter, jeg ved ikke om der et max.
udover hukommelsen.

Aktiveringen af optagefunktionen er ikke "one touch". Du skal
ind i menuerne og starte den, så det kan ikke foregå diskret.

2500 kr. ?? Jeg fik da min for 479 i Elgiganten med 199 i
abonnement som konverteres til taletid .

Iøvrigt tilbød Telia mig den for 1000 kr. da jeg ringede for at
opsige mit gamle abonnemt hos dem.

Spang

Fra : Spangkuk

Dato : 31-10-05 13:58

"Spangkuk" <qioewpågjg@asklædhæfgh.nu> skrev

> Aktiveringen af optagefunktionen er ikke "one touch". Du skal
> ind i menuerne og starte den, så det kan ikke foregå diskret.

Her tager jeg fejl. Har lige fundet ud af at man kan sætte
optagefunktionen ind som favoritfunktion og aktivere den
med one touch...

Spang

Fra : michael

Dato : 31-10-05 18:07

> Aktiveringen af optagefunktionen er ikke "one touch". Du skal
> ind i menuerne og starte den, så det kan ikke foregå diskret.

Ja det så jeg også et eller andet sted at man godt kunne sætte op som one
touch :).

hehe nice

Fra : michael

Dato : 19-02-06 17:14

> Den siger ikke en lyd under optagelse.

Kan oplyse at du er en total stupid løgnhals i det den både siger en lang
tone i starten af en optagelse samt et beep for hvert 20. sekund. Hvor dum
har man lov at være.

Fra : Peter Caspersen

Dato : 19-02-06 19:29

min sony 750

Peter

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 31-10-05 16:42

On Sun, 30 Oct 2005 13:57:50 +0100, "michael" <nospam@yahoo.com>
wrote:

> [...]
>
>- Skal kunne optage samtaler af min. 30 min. varighed.
>- Skal ikke give nogen beep eller anden besked/advarsel om at der optages.

Hvis du køber en Nokia med Symmbian Series 60-styresystem kan du få
løst problemet med et program som f.eks. PowerDictaphone, hvor der
ikke er nogen beeps og optagelængden kun er begrænset af
hukommelseskortets størrelse.

Fra : michael

Dato : 31-10-05 18:09

> [...]
> løst problemet med et program som f.eks. PowerDictaphone, hvor der
> ikke er nogen beeps og optagelængden kun er begrænset af

Det var måske også en mulighed. Jeg har ikke lige styr på hvordan alt det
med programmer virker. Men det er selvfølgelig meget mere flexibel.

Er det noget du selv bruger - Powerdictaphone?

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 31-10-05 21:09

On Mon, 31 Oct 2005 18:08:50 +0100, "michael" <nospam@yahoo.com>
wrote:

>Det var måske også en mulighed. Jeg har ikke lige styr på hvordan alt det
>med programmer virker. Men det er selvfølgelig meget mere flexibel.
>
>Er det noget du selv bruger - Powerdictaphone?

En bekendt bruger det. Dog fortrinsvis til at optage egne notater, når
han kører i bil og ikke lige kan bruge pen og papir.

Han har i øvrigt også SmartAnswer fra samme firma - en telefonsvarer,
så man sparer opringningerne til en mobilselskab, når nogen har lagt
en besked. De 10 dollar programmet kostede var hurtigt tjent hjem.

Fra : michael

Dato : 31-10-05 22:53

ja det er da kanont at bruge den som tlfsvare også. jeg googlede lidt
nyhedsgrupper på engelsk men fandt kun meget få indlæg vedrørende
Powerdictaphone. En havde problemer med at den stoppede optagelserne efter
tilfældig tid. jeg ka godt være lidt bange for at købe og satse på symbian
og powerdic når det tilsyneladende ikke er meget nævt i news.

Fra : michael

Dato : 31-10-05 18:38