N6230i - batteritid ???!!
Fra : Brian S. Jensen

Dato : 28-10-05 10:15

Hej

Jeg overvejer at sende min 2 mdr. gamle 6230i til rep. pga. for
dårlig batteritid

Den er mildest talt elendig i forhold til min gamle 6230'er - både
standbytid og taletid

Er der andre her i gruppen som har reklameret over det samme - og
i så fald - med hvilket svar ?

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 28-10-05 14:50

Hvordan er den - i timer/dage...

Fra : Brian S Jensen

Dato : 28-10-05 20:15

"(6400) Futte" <2662070m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan er den - i timer/dage...

Ved "almindeligt" brug - dvs. ca. 15 min. samtale om dagen +
et par sms'er - og derudover ellers tændt hele tiden
Så holder den strøm i 2-3 dage

Tilsammenligning så holder min 6230'er ca. 5-6 dage med
samme forbrug

Bluetooth ON på begge telefoner

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 29-10-05 06:46

Du kan starte med at slå BT fra....

/F

Fra : Brian S Jensen

Dato : 29-10-05 10:53

"(6400) Futte" <2662070m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan starte med at slå BT fra....
>
> /F

Ja, det ved jeg godt - men det er jo stadigvæk sammenlignet med den gamle
6230'er
hvor Bluetooth OGSÅ er slået til

Og umiddelbart er jeg da lidt træt af at købe afløseren til en telefon, og

skal man til at slå diverse ting fra, for at den kan komme lidt tættere på
den
gamles ydeevne (rent batterimæssigt)

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 29-10-05 11:56

Nu skal du lige tænke på at Symbian telefoner bruger en del mere strøm end
alm. telefoner.

Har selv haft 2 af 6230'eren (fra nye af), og de brugte også meget strøm. De
skulle lades op 1 gang i ugen.

Nokia's mobiler, har altid været meget strømkrævende, så længe jeg kan
huske....

Du kan spare en del på strømmen ved at ativere pauseskærmen, slå BT
forbindelse fra, og spare så meget som muligt på radioen/mp3 afspilleren.
Ovenstående skulle spare ca. 1/3 på batteriet.

Ellers så skal du se dig om, efter et batteri med flere MAh
(evt. 1100 MAh), hvor der normalt (så vidt jeg husker) kun er 850 MAh i et
normalt batteri.
Ved så ikke om de kan fåes som originale batterier.

/F

Fra : Brian S Jensen

Dato : 29-10-05 13:12

> Nu skal du lige tænke på at Symbian telefoner bruger en del mere strøm end
> alm. telefoner.

Hej Futte

Prøv nu lige at læs hvad jeg skriver !!

De 6230'er jeg har, bruger MEGET mindre strøm end den nye 6230i

Og desuden er hverken 6230 eller 6230i ikke med Symbian

> Har selv haft 2 af 6230'eren (fra nye af), og de brugte også meget strøm.
> De skulle lades op 1 gang i ugen.

Hvilket ikke siger ret meget - kommer jo helt an på hvor meget man taler i
den - eller om man hører MP3 hele dagen

> Nokia's mobiler, har altid været meget strømkrævende, så længe jeg kan
> huske....

Jeg er ellers meget imponeret over 6230 - og også den gamle 3210 for
den sags skyld

> Du kan spare en del på strømmen ved at ativere pauseskærmen, slå BT
> forbindelse fra, og spare så meget som muligt på radioen/mp3 afspilleren.
> Ovenstående skulle spare ca. 1/3 på batteriet.

Ja, og hvis jeg slukker den, så sparer jeg endnu mere Men det var
slet ikke det spørgsmålet gik på

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 29-10-05 15:14

Fra : SB

Dato : 30-10-05 18:02

"(6400) Futte" <2662070m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan starte med at slå BT fra....
>
> /F

Hvordan slås BT fra?

MVH
SB

Fra : Lars Klintholm

Dato : 30-10-05 20:26

Den 30 okt 2005 skrev SB i dk.teknik.telefoni.mobil:

> Hvordan slås BT fra?

Menu, Indstillinger, Forbindelse, Bluetooth, Fra

Læg den evt. over i dine personlige genveje, så går det lidt hurtigere:

Gå til, BT-menu, Fra

Lars Klintholm

Fra : Rander

Dato : 30-10-05 00:52

Fri, 28 Oct 2005 21:14:36 +0200 brugte Brian S Jensen 19 linier på at
fortælle dette til dk.teknik.telefoni.mobil:

>Ved "almindeligt" brug - dvs. ca. 15 min. samtale om dagen +
>et par sms'er - og derudover ellers tændt hele tiden
>Så holder den strøm i 2-3 dage

Jeg har nogenlunde samme setup og forbrug, og min holder strøm i 5-7 dage,
alt efter hvor meget jeg har den med rundt...

http://rander.dk (temporarily down!)

Organisationstalent er at bestemme sig hurtigt og få nogle andre til at udføre arbejdet. (J.G. Pollard )

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 29-10-05 15:15

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 29-10-05 15:17

Du kan jo forsøge dig med en sw opdatering,

/F

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 29-10-05 18:37

"Brian S. Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg overvejer at sende min 2 mdr. gamle 6230i til rep. pga. for
> dårlig batteritid

Mine erfaringer med dette er, at man intet får ud af det. Stand by tiderne
er blot vejledende :( (og forudsætter super signal, bla bla)

> Den er mildest talt elendig i forhold til min gamle 6230'er - både
> standbytid og taletid

Samme oplevelse har jeg med min 6230i. Lades ca. op hver 2-3 dag - med et
brugsmønster svarende til dit.

> Er der andre her i gruppen som har reklameret over det samme - og
> i så fald - med hvilket svar ?

Jeg har lært at leve med det - og har samtidig købt et par billadere til
begge biler :D

Lad høre, hvis en SW opdatering eller klage hjælper!

\Mandal