Ventetid på opkald?
Fra : Jens Kristensen

Dato : 25-10-05 15:41

Jeg har skiftet til Sonofon, og siden da tager det en "evighed" at få
forbindelse til mit nummer når der ringes op. Eks.: Du ringer mit nummer op,
derefter er der stille på linien i en længere periode. Pludselig går
opkaldet igennem, og du har fået forbindelse. Jeg har ringet til Sonofon som
påstår at det er min telefon og simkortet der ikke passer sammen! Min
telefon er en Nokia 6100. Jeg har aldrig hørt om dette før med telefon og
simkort som Sonofon påstår, og... hvorfor havde jeg ikke disse problemer i
mit gamle mobilselskab? Har i været ude for samme situation vil jeg gerne
høre om dette, og om du/i fandt en løsning.

Venlige hilsner
/Jens

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 25-10-05 15:48

Kunne forestille mig noget i stil med, når du ringer mellem 2 forskellige
netværk (eks. Sonofon og TDC).

Eller også kan det være at Sonofon har dårlig dækning i det område du ringer
fra.

- Det har ikke en skid med din telefon at gøre og heller ikke simkortet.

PS: Har tidligere været kunde hos Sonofon, og havde det samme problem. Så
skiftede jeg til Telmore, og siden har der ikke været problemer.

/F

Fra : Jens Kristensen

Dato : 25-10-05 15:58

> Kunne forestille mig noget i stil med, når du ringer mellem 2 forskellige
> netværk (eks. Sonofon og TDC).

Det er ligegyldigt om man ringer fra fastnet eller mobil, der er laaang
opkaldstid.

> Eller også kan det være at Sonofon har dårlig dækning i det område du
> ringer fra.

> - Det har ikke en skid med din telefon at gøre og heller ikke simkortet.

nææh.. den lyder meget mærkelig, men de er jo eksperter.

> PS: Har tidligere været kunde hos Sonofon, og havde det samme problem. Så
> skiftede jeg til Telmore, og siden har der ikke været problemer.

Jeg håber ikke det bliver nødvendigt at flytte igen, igen.

/Jens

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 25-10-05 17:24

Har en ven, der lige har skiftet fra Telia til Sonofon.
Og når jeg sender SMS'er til ham, går der op til flere timer før han får
dem, nogen af dem, modtager han sågar ikke....

Så du skulle nok have blevet hos din 'gamle' udbyder.

Fra : Jens Kristensen

Dato : 25-10-05 17:36

"(6400) Futte" <2662070m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dem, nogen af dem, modtager han sågar ikke....
>
> Så du skulle nok have blevet hos din 'gamle' udbyder.

Det er da mærkeligt at de ikke er lidt mere seiøse over de problemer der
måtte være. De kunne da i det mindste undersøge om der evt. kunne være et
teknisk problem før man spiser kunden af med mere eller mindre dumsmart
bemærkning. Men... jeg må vel afvente og se om mit/sonofon`s problem går i
sig selv på et tidspunkt.