Taletidskort.
Fra : Ole Hansen

Dato : 24-10-05 19:29

Jeg har brug for et taletidskort med lang holbarhed.
Kortet skal bruges til en "nødtelefon" til bilen.
Jeg ved godt at telefonen kan ringe til 112 uden simkort
men der var måske også andre man ville ringe til hvis uheldet var ude.
Mvh. OBH.

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 24-10-05 20:18

Har du overvejet noget CBB el. Telmore.
Her skal du kun betale for det du bruger. Dog ved Telmore, skal du snakke et
hvis antal minutter. Ved ikke lige hvordan det fungerer hos CBB.

Bruger selv Telmore, og er meget tilfreds.

/F

Fra : Fischer

Dato : 24-10-05 20:25

> Har du overvejet noget CBB el. Telmore.

Ingen af disse er særligt velegnet til dette specielle formål.

*Fischer

Fra : Fischer

Dato : 24-10-05 20:24

> [...]
> Jeg ved godt at telefonen kan ringe til 112 uden simkort
> men der var måske også andre man ville ringe til hvis uheldet var ude.

Du skal nok have et af TDC's produkter.
Mobiltid (høj takst) hvis du helst vil tanke med skrabekort.
Mixit (lavere takst) hvis du vil tanke via nettet.
Begge kræver blot at du indsætter 50,- kr. om året på nummeret.

Ellers er UnoTel den eneste operatør som ikke har krav om optankning. Men de
har før ændret deres vilkår på ting de har følt er blevet "misbrugt".

*Fischer

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 24-10-05 20:58

Hvorffor kan han ikke bruge CBB el. Telmore. Det er langt billigere end det
TDC shit du nævner.....

/F

Fra : Fischer

Dato : 25-10-05 05:26

> Hvorffor kan han ikke bruge CBB el. Telmore. Det er langt
> billigere end det TDC shit du nævner.....

Du har jo slet ikke fattet opgaven.

Telmore koster et gebyr på 7,50 kr. om måneden hvis det ligger inaktivt.
Hos CBB skal man tanke mindst 99 kr. hver 8. måned, mens Mixit Kontant kun
kræver at man tanker for 50 kr. om året.

Så betyder det jo lidt mindre, at man skal betale 99 øre frem for 75/69 øre
pr. minut for de måske 1-2 opkald man foretager om året.

*Fischer

Fra : Frank R.

Dato : 24-10-05 21:51

Fischer wrote:

> Ellers er UnoTel den eneste operatør som ikke har krav om optankning. Men de
> har før ændret deres vilkår på ting de har følt er blevet "misbrugt".

Det er rigtigt, men de skriver også følgende :
"
1.7 Mobilnumre der ikke har haft aktivitet i 6 måneder nedtages
automatisk, dog vil der blive sendt en påmindelse pr. mail 14 dage inden
UnoTel nedtager nummeret. Hvis nummeret ikke tages i brug inden de 14
dage, nedtages nummeret i henhold til gældende regler.
Hos UnoTel defineres aktivitet ved, at der skal være foretaget opkald
eller afsendt SMS.
"
Så selv om der ikke er krav om optankning inden for en given periode, så
er der et krav om at telefonen er i brug.

Hilsen
Frank

Fra : peter6715

Dato : 24-10-05 23:24

Cbb er nu nok rimelig billig. Mindste optankning er 99 kr og uden abb. Der
skal ny optankning til hver ½ år, en hurtig udregning siger noget med 99
kr
/ 6 mdr = ca 16,50 kr pr måned. Hvis der er restbeløb efter det halve år

overføres det sammen med de nye 99 kr.
Jeg har da lyst til at se en udregning fra andre selskaber, som kan gøre
det
billigere.

Billedmaler
Peter Hansen
6715 Esbjerg N
www.billedmaler.dk

Fra : Fischer

Dato : 25-10-05 05:15

> [...]
> der er restbeløb efter det halve år så overføres det sammen med
> de nye 99 kr. Jeg har da lyst til at se en udregning fra andre selskaber,

TDC Mixit Kontant.
Mindste optankning er 50 kr og uden abb. Der skal ny optankning til hver1/1
år.
En hurtig udregning siger noget med 50 kr / 12 mdr = ca 4,17 kr pr måned.
Hvis der er restbeløb overføres det sammen med de nye 50 kr.

*Fischer

Fra : Anders Lund

Dato : 25-10-05 06:07

peter6715 wrote:
> Cbb er nu nok rimelig billig.
[...]
> [...]
[...]
> Jeg har da lyst til at se en udregning fra andre selskaber, som kan gøre

Fischer har nævnt TDC Mixit til kr 4,17/mdr.
Telmore gør det til kr 7,50/mdr. (administrations gebyr ved forbrug på
mindre end 50 kr over 3 måneder).

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Fischer

Dato : 25-10-05 05:16

> [...]
> Så selv om der ikke er krav om optankning inden for en given periode, så
> er der et krav om at telefonen er i brug.

Tak for info.
Det var jeg ikke klar over - så er de ude af spillet.

*Fischer

Fra : Ole Hansen

Dato : 25-10-05 17:38

> [...]
>
> *Fischer
> OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i
OBH.