Nederlagspræsidenten
Fra : Zeki

Dato : 27-10-05 16:18

Den ene nederlag afløser det andet:

For to uger siden:

"Et sjældent indblik i præsident George W. Bushs lobbyarbejde for en ny
højesterets-dommer vækker bekymring for, at Bush forsøger at få Gud med i
landets jura. (...) For mange liberale ligner det et forsøg på at sikre Gud
en plads i højesteret, til trods for at netop adskillelsen af stat og kirke
er et af de vigtigste principper i den forfatning, domstolen skal beskytte."

I dag:

"Bush-kandidat til plads i Højesteret trækker sig.

Harriet Miers, den amerikanske præsidents kontroversielle førstevalg til en
ledig plads i Højesteret, har opgivet sig kandidatur. (...) Da Miers er
stærkt troende, har det ført til en skarp debat om, at en dommer bør kende
forfatningen fra ende til anden, mens det kan være lige meget med Bibelen.
Miers' beslutning er et stort nederlag for præsidenten."

Zeki

Fra : Tim

Dato : 27-10-05 16:33

"Zeki" <zeki@i[fjerndette]tiscali.dk> wrote in message
> Den ene nederlag afløser det andet:

gaaaab

Tim

Fra : Peter Bang

Dato : 27-10-05 16:50

Zeki <zeki@i[fjerndette]tiscali.dk> skrev:
> [...]
>
>"Bush-kandidat til plads i Højesteret trækker sig.
>
>Harriet Miers, den amerikanske
>præsidents kontroversielle førstevalg til en

Godt træk af Ms. Miers. I det hele taget må det bekymre en del
indbyggere i Guds eget land, når magtens øverste lader tunge
beslutninger bero på historier om mænd der går på vandet,
brændende buske og vande der deler sig ... På den anden side er
det jo en tendens man også ser hos deres modstandere i
Mellemøsten. Mon det er kvalificerende i sig selv, at være lærd
indenfor overtro?

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 27-10-05 18:44

Zeki skrev:
> [...]
> forfatningen fra ende til anden, mens det kan være lige meget med Bibelen.
> Miers' beslutning er et stort nederlag for præsidenten."

Jeg tror at du undervudere George W. Bush,

han viste givetvis at hans kandidat ikke havde nogen chanser.

Men han er valgt til præsidenst af det religøse højere som har presset
ham, for at opstille nogen fra det religøse højere. Han vælger derfor en
som ikke kan blive godkendt.

Det er ganske normal fremgangs måde i politik, at man stiller krav om
noget og så bliver man spist af med noget, som ikke er noget.

Fra : contra@tdcspace.dk

Dato : 27-10-05 19:31

Det kan blive meget værre, Bush er efter de kvikkeste amerikaneres
(bl.a. Cindy Sheehan's) mening i øjeblikket en i m p l o d e r e n d
e præsident, se

http://www.tomdispatch.com/index.mhtml?pid=31576

Min egen bog, 'After Doomsday'

http://www.msc.dk/contra/dan.htm

bliver uploaded til Internet om en uges tid (du kan downloade den
gratis) og kan i al beskedenhed formentlig også bidrage lidt til sagen
= afskaffe det amerikanske militærdiktatur, som Bush er leder af.

Steen Hjortsø