Zardeh
Fra : Trans

Dato : 16-10-05 17:44

I juli måned 1988 blev den iranske by Zardeh bombet fra luften med
kemiske våben. Læs nærmere her om virkningen af Saddam Husseins
sennepsgas og nervegas på byens indbyggere:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/from_our_own_correspondent/4341368.stm

WAITING FOR JUSTICE IN IRAN

Bent

Fra : Vidal

Dato : 16-10-05 20:44

Trans wrote:

> WAITING FOR JUSTICE IN IRAN

Det kunne være interessant at se en sammenligning mellem
hvormange mennesker, der er blevet dræbt om året under
hhv Saddams styre og amerikanernes styre i Irak.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 16-10-05 21:20

Vidal wrote:

> Det kunne være interessant at se en sammenligning mellem
> hvormange mennesker, der er blevet dræbt om året under
> hhv Saddams styre og amerikanernes styre i Irak.

Menneskeliv betyder intet for de mennesker. Bare spørg Albright.

Fra : Per Vadmand

Dato : 16-10-05 22:44

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Menneskeliv betyder intet for de mennesker. Bare spørg Albright.

Eller Saddam.

Per V.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 16-10-05 23:18

Per Vadmand wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Eller Saddam.

Glimrende sammenligning.

Fra : Henri Gath

Dato : 16-10-05 23:36

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Glimrende sammenligning.

Det var bare en Vadmand.......

Fra : GB

Dato : 18-10-05 03:18

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i meddelelsen news:4352d5ca$0$9175
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Det var bare en Vadmand.......

Mad Magazine.

GB

Fra : #2066

Dato : 17-10-05 00:23

> Glimrende sammenligning.

Netop.

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 16-10-05 23:40

"Henrik Svendsen" skrev i en meddelelse

> Menneskeliv betyder intet for de mennesker. Bare spørg Albright.

Og det, du mener om Albright-madammen er?

Ruth

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 17-10-05 01:23

Ruth Nielsen wrote:

> Og det, du mener om Albright-madammen er?

At det ville være en fornæmelse mod alverdens røvhuller at kalde hende
et røvhul.

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 17-10-05 04:20

> At det ville være en fornæmelse mod alverdens røvhuller at kalde hende
> et røvhul.

Så du for en lille ugestid siden - ét af dagbladene bragteen overskrift
på forsiden om at "Madame Albright havde givet Europa en opsang"?

Og den opsang gik altså ud på at nu skulle europæerne virkelig til at
tage sig sammen og se på, hvor godt det ville være for Europa at få
Tyrkiet med i EU.

Altså når man har fulgt med i, hvor meget de europæiske toppolitikere
for 2 år siden var imod ideen om at tage Tyrkiet med, så er det jo nemt
at regne ud, at det er nogen uden for Europa, der i øjeblikket herser og
maser med de politikere, som ikke ønsker at sige ja.

Det er jo det de altid har kaldt "vi skal lige have forhandlet færdig"
for ikke at sige "vi skal lige have det banket på plads". Hvilket jo må
tolkes som: vi skal lige have ført nogle forhandlinger på en måde, så de
absolut ikke kan sige nej.

Jeg har altid undret mig over, hvad det mon er der så sker under dé
forhandlinger, hvor en politiker så får sin ærlige holdning kørt gennem
en vridemaskine. Jamen hvad er det der i virkeligheden sker?

Ruth

Fra : Croc®

Dato : 17-10-05 01:45

On Mon, 17 Oct 2005 00:40:20 +0200, "Ruth Nielsen"
<cfs29093a@post.cybercity.dk> wrote:

>Og det, du mener om Albright-madammen er?

Mon ikke han mener hendes udtalelser omkring hvorfor man tillod Saddam
at tage hævn på oprørerne efter at de selv havde opfordret dem til
oprøret, eller måske da hun udtalte at tabet af mellem ½-1 million
menneskeliv pga. sanktionerne var prisen værd. Begge udtalelser vil
forfølge hende til dødslejet.

Regards Croc®

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 17-10-05 08:35

> Det kunne være interessant at se en sammenligning mellem
> hvormange mennesker, der er blevet dræbt om året under
> hhv Saddams styre og amerikanernes styre i Irak.

Det kunne det. Lad os tage torturofrene med, når vi er i gang med at tælle.
Mon ikke al modstand mod krigen forstummer så.

/K

Fra : Per Vadmand

Dato : 17-10-05 09:14

"Hornbech - Nuuk" <Hornbech1@greennet.gl> wrote in message

> Det kunne det. Lad os tage torturofrene med, når vi er i gang med at
> tælle. Mon ikke al modstand mod krigen forstummer så.

Nej.

Per V.

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 17-10-05 13:20

> Nej.

Du har nok ret - end ikke tørre tal kan ødelægge sammenholdet mellem Saddam
Hussein og hans europæiske venner.

/K

Fra : Per Vadmand

Dato : 17-10-05 16:23

> Du har nok ret - end ikke tørre tal kan ødelægge sammenholdet mellem
> Saddam Hussein og hans europæiske venner.

Når man kalder kritikere af Irakkrigen for Saddam-venner, har man sat sig i
samme kategori som dem, der kalder kritikere af Israel for antisemitter,
nemlig den kategori, der ikke er værd at spilde tid på.

Per V.