xdsl og VPN ?
Fra : Leon Hulstroem, Denm~

Dato : 09-06-01 16:07

Hej NG,

Som det nu er i livet så er vi to venner der har adsl, jeg har TDC og min
kammerat har noget Stofa noget.

Så er det jo at vi gerne ville spille lidt engang imellem og gerne uden om
udgiverens website.

Jeg tænkte VPN :)) vi laver lige en tunnel igennem Internettet og så skulle
det være fixet.

Men jeg har aldrig konfigureret en sådan en VPN forbindelse.

Jeg bruger W2k Proff (ej server) og min ven bruger W98SE. Jeg har forstået
så meget at man godt kan bruge IPX som payload.

På W98SE maskinen skal man installere "Microsoft VPN adaptor" med username,
password og IP add.
Men på min !! der skal han oprettes som bruger af ???

Jeg kan huske det er noget med "services" og "Routing and Remote access",
men jeg er sgu lidt lost...
(Jeg skal jo nok også åbne helt for min Speedstream router !!)

Hjælp !! :)

Mvh Leon

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-06-01 12:42

"Leon Hulstroem, Denmark" <Leon@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Som det nu er i livet så er vi to venner der har adsl, jeg har TDC og min
> kammerat har noget Stofa noget.

Stofa er ikke adsl

> så meget at man godt kan bruge IPX som payload.

IPX routes ikke på Internet

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Bjørn Connolly

Dato : 10-06-01 12:52

On Sun, 10 Jun 2001 13:41:49 +0200, Martin Højriis Kristensen wrote:
>"Leon Hulstroem, Denmark" <Leon@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
>IPX routes ikke på Internet

Derfor kan man vel godt have IPX i payload for en IP pakke.

--
Bjørn Connolly
Disclaimer at <http://www.vof.dk/concorp/disclaimer.html>

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-06-01 13:09

"Bjørn Connolly" <concorp@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Derfor kan man vel godt have IPX i payload for en IP pakke.

[indsæt std.undskyldning her]

Fra : Bent Nielsen

Dato : 10-06-01 18:02

"Martin Højriis Kristensen" skrev:

> "Leon Hulstroem, Denmark" <Leon@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Stofa er ikke adsl

> IPX routes ikke på Internet
Der findes software som kan gøre der over tcp
http://www.kali.net/

Fra : -- kent --

Dato : 10-06-01 21:34

On Sun, 10 Jun 2001 13:41:49 +0200 in <news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl>
Martin Højriis Kristensen wrote:

>"Leon Hulstroem, Denmark" <Leon@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
>Stofa er ikke adsl

>IPX routes ikke på Internet

Det skrevs om VPN. IPX/SPX fungerar alldeles utmärkt i en VPN-tunnel, även
om den tunneln går via Internet.

Fra : Leon Hulstroem, Denm~

Dato : 11-06-01 23:20

Hej NG,

Det var noget lettere end jeg regnede med :)

On my W2k Prof.: accept incomming connections (choose protocols etc...),
create user, give him access. Done.
On his W98: create VPN via "Network and Dial-up Connections" wizard, Done
:))

Men problemet er nu, at jeg ikke har fast ip :(, men den fixede vi med
"dyndns.dk" :)))))

Nu er det slut med at hive computeren med bare for at spille et par timer :)

Red Alert 2 og Atomic Bomberman RULEZ :))))

Tak til jer alle for hjælpen.

Leon, en glad smølf