Caféer boykotter Louise Frevert
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 10-10-05 02:07

Så meget for det opreklamerede "frisind og tolerance" i det københavnske
café-miljø...

Anders Peter Johnsen

Fra : Per Rønne

Dato : 10-10-05 05:17

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

> Så meget for det opreklamerede "frisind og tolerance" i det københavnske
> café-miljø...
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2005/10/10/10022927.htm

Og andre politikere, der skulle have debatteret med Louise Frevert, har
så til gengæld besluttet at boykotte de pågældende caféer. Også sosser,
der jo som bekendt kan få brug for hende til valget af Ritt Bjerregaard
som overborgmester.

Ja, partier som DF og K har forlængst besluttet sig til at indgå i en
konstitueringsaftale med S. Og boykotte V - som det har været tilfældet
i hele den snart forløbne periode.
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Rønne

Dato : 10-10-05 06:57

Per Rønne <spam@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> så til gengæld besluttet at boykotte de pågældende caféer. Også sosser,
> der jo som bekendt kan få brug for hende til valget af Ritt Bjerregaard

Faktisk /alle/ de politikere, der skulle have deltaget, også SFeren.
--
Per Erik Rønne

Fra : NoTrabajo

Dato : 10-10-05 05:32

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i

> Så meget for det opreklamerede "frisind og tolerance" i det
> københavnske café-miljø...

> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2005/10/10/10022927.htm

Der kommer ingenting, når man aktiverer ovenstående link.
--
NoTrabajo

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 10-10-05 06:21

"NoTrabajo" == NoTrabajo <notrabajo@gmail.com> writes:

> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i

> Der kommer ingenting, når man aktiverer ovenstående link.

DR har flyttet nyheden til en anden sektion:

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2005/10/10022927.htm

--
/Wegge
Min holdning til politik - <http://wiki.wegge.dk/Politik>

Fra : John Schmitt

Dato : 10-10-05 08:50

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse

> DR har flyttet nyheden til en anden sektion:
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2005/10/10022927.htm

Nu troede jeg at LF havde taget orlov/sygemeldt sig - men hun kan alligevel
deltage i cafémøder?

JS

Fra : Per Rønne

Dato : 10-10-05 09:10

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote:

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse

> Nu troede jeg at LF havde taget orlov/sygemeldt sig - men hun kan alligevel
> deltage i cafémøder?

Hun har fået orlov fra folketinget for at kunne hellige sig den
kommunale valgkamp. Det er i hvert fald den officielle forklaring. Men
sygemeldt er hun altså ikke.

Og så burde de nok få ændret folketingsets forretningsorden, så orlov
uden løn automatisk bevilligedes, så snart en MFer ansøger om det.
--
Per Erik Rønne

Fra : Bo Warming

Dato : 10-10-05 15:53

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse

> Nu troede jeg at LF havde taget orlov/sygemeldt sig - men hun kan
> alligevel deltage i cafémøder?

Hun har vist ikke som EL-autonompigen påstået sygdom og stress.
Hun er overborgmesterkandidat i en kommunalvalgkamp og det er årsag
til at en person skal aflaste vedr folketingsarbejdet i godt en måned.

Gid haderne der udelukker fra cafemøder vil blive straffet af
vælgerne.

"Jeg afskyr hvad du siger, men jeg vil kæmpe for din ret til at sige
det" er et af de Voltaire-citater som demokratiet bygger på. Et andet
jeg lærte i gymnasiet - men desværre ikke siden har hørt nævnt som
folkestyrets krumtap er følgende

"Hvis hele menneskeheden undtagen en havde et synspunkt, og den ene
tænkte modsat, ville menneskeheden have lige så lidt ret til at
censurere mod den ene, som han, hvis han havde magt, ville have ret
til at censurere mod menneskeheden. John Stuart Mill l806-l873

Fra : GB

Dato : 10-10-05 09:21

Anders Wegge Jakobsen <wegge@wegge.dk> skrev i meddelelsen

> http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2005/10/10022927.htm

Ah! Det var bedre!

GB

Fra : Michael Weber

Dato : 10-10-05 06:21

meddelelse news:4349be95$0$9185$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Så meget for det opreklamerede "frisind og tolerance" i det københavnske
> [...]

ahh....det er smukt.

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-10-05 10:45

"Michael Weber" <michael@FJERNmichaelweber.dk> wrote in message

> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
> meddelelse news:4349be95$0$9185$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> ahh....det er smukt.

Burde hun ikke skydes ned, som man gjorde med de forkerte i DDR?
Vi bør ikke tolerere forkerte mennesker.,

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 10-10-05 11:48

> "Michael Weber" <michael@FJERNmichaelweber.dk> wrote in message

> Burde hun ikke skydes ned, som man gjorde med de forkerte i DDR?
> Vi bør ikke tolerere forkerte mennesker.,

Vi kunne jo også sende hende i et russisk fængsel.
Det koster kun 25 kr. om dagen.

Michael

Fra : Tveskaeg

Dato : 10-10-05 13:10

Det gjorde man også i DDR.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 10-10-05 13:18

Michael Kirkegaard wrote:
> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Vi kunne jo også sende hende i et russisk fængsel.
> Det koster kun 25 kr. om dagen.

Ah kom nu - er der ikke plads til alle på en Kirkegaard? Det var så den
tolerance ... tsk tsk.

Fra : GB

Dato : 10-10-05 15:39

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen news:434a5c15$0
$84013$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Michael Kirkegaard wrote:
> Ah kom nu - er der ikke plads til alle på en Kirkegaard? Det var så den
> tolerance ... tsk tsk.

Bingo! 1.000.000 virtuelle, saudi-realer udbetales ved kassen.

GB

Fra : jodem

Dato : 10-10-05 12:11

> "Michael Weber" <michael@FJERNmichaelweber.dk> wrote in message

> Burde hun ikke skydes ned, som man gjorde med de forkerte i DDR?
> Vi bør ikke tolerere forkerte mennesker.

Er hun da skabsmuslim?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 10-10-05 12:27

Knud Larsen wrote:
> "Michael Weber" <michael@FJERNmichaelweber.dk> wrote in message

> Burde hun ikke skydes ned, som man gjorde med de forkerte i DDR?
> Vi bør ikke tolerere forkerte mennesker.,

Når café-ejerne om ikke så længe får besøg af nogen entrepenante
medborgere fra Mellemøsten, som uvenligt men brutalt forlanger at få lov
at beskytte caféen - mod behørig betaling, så får piben en anden lyd -
piv piv.

Men de har sat sig mellem to caféstole, og de eneste der vil have ondt
af dem, når røven falder igennem, vil være de evigt og åh så bløde
tolerante, og de er ingen hjælp til i sådan en situation. Café-ejerne
vil ikke kunne bagdelen på de klakkerende lattedrikkende medløbere for
bare fødder.

Jeg glæder mig allerede til at høre om de første eksempler på det.

Fra : Jim

Dato : 10-10-05 13:16

"Michael Weber" <michael@FJERNmichaelweber.dk> skrev i en meddelelse

> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
> meddelelse news:4349be95$0$9185$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> ahh....det er smukt.

Ja, Louise har alledage været en køn tøs.

J.

Fra : GB

Dato : 10-10-05 15:40

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i meddelelsen

> Ja, Louise har alledage været en køn tøs.

Bare ærgerligt, at hun er lebbe...

GB

Fra : Allan Riise

Dato : 10-10-05 15:51

GB wrote:
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i meddelelsen

> Bare ærgerligt, at hun er lebbe...

Smag og behag kan ikke diskuteres, men alligevel, kunne i ikke finde en
mindre fællesnævner?

Hun er da ugly.......

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 10-10-05 15:46

GB <nonono@nospam.invalid> wrote:

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i meddelelsen

> Bare ærgerligt, at hun er lebbe...

Tør du ikke engang gennemgå en kønsskifteoperation for at komme i kanen
med hende?
--
Per Erik Rønne

Fra : GB

Dato : 10-10-05 16:12

spam@RQNNE.invalid (Per Rønne) skrev i meddelelsen

> Tør du ikke engang gennemgå en kønsskifteoperation for at komme i kanen
> med hende?

Næhæhæ, do - der er geder nok på engen. Og så go' er hun altså heller ikke.
Så hellere Lone Nørgaard (du læser ikke med her, vel, Lone?)

GB

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 10-10-05 16:28

Per Rønne wrote:

> Tør du ikke engang gennemgå en kønsskifteoperation for at komme i kanen
> med hende?

Det ville jo ligesom ødelægge hele konceptet?

Anders Peter Johnsen

Fra : GB

Dato : 10-10-05 16:42

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Det ville jo ligesom ødelægge hele konceptet?

Ja, for hvis jeg skulle gennemgå en kønsskifte-operation, ville det jo så
desuden kræve, at jeg gennemgik en 180 graders om-orientering af min
seksualitet, da jeg jo så blev nødt til at blive lesbisk. Og jeg er altså
overhovedet ikke lesbisk.

GB

Fra : Per Rønne

Dato : 10-10-05 17:51

> [...]

> desuden kræve, at jeg gennemgik en 180 graders om-orientering af min
> seksualitet, da jeg jo så blev nødt til at blive lesbisk. Og jeg er altså

Næh, men det nærmeste en mand kan komme i retning af at være lesbisk er
vel at være - heteroseksuel.
--
Per Erik Rønne

Fra : GB

Dato : 10-10-05 19:23

> Næh, men det nærmeste en mand kan komme i retning af at være lesbisk
> er vel at være - heteroseksuel.

Nej, det er at være bøsse. Bøsser knepper med samme køn. Det gør jeg ikke.

GB

Fra : Per Rønne

Dato : 10-10-05 19:44

GB <nonono@nospam.invalid> wrote:

> spam@RQNNE.invalid (Per Rønne) skrev i meddelelsen

> Nej, det er at være bøsse. Bøsser knepper med samme køn. Det gør jeg ikke.

Bøsser har sex med hankøn, lebber og hetero-drenge med hunkøn.
--
Per Erik Rønne

Fra : XXX

Dato : 10-10-05 20:02

spam@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote in

> Bøsser har sex med hankøn, lebber og hetero-drenge med hunkøn.

Hvad så hvis man ikke har sex med nogen som helst?

Fra : GB

Dato : 10-10-05 23:41

spam@RQNNE.invalid (Per Rønne) skrev i meddelelsen

> Bøsser har sex med hankøn, lebber og hetero-drenge med hunkøn.

Dem du har sex med, er vist mest unge drenge fra stjernesystemet Ypsilon i
stramme skole-uniformer.

EOD, og 30 dages XF.

GB

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 10-10-05 18:13

GB wrote:
> [...]
> desuden kræve, at jeg gennemgik en 180 graders om-orientering af min
> seksualitet, da jeg jo så blev nødt til at blive lesbisk.

Altså "en fuld 360 graders seksualitetssaltamortale i to halvdele"?

Det er jo for os blot nogenlunde almindelige mennesker til at blive helt
rundtossede af at tænke på hin "velsignede" moderne kønsrelativisme...

Det er i sig selv mystisk nok at betragte overfeminine bøsser: Hvordan
hulen kan det dog være at mænd som nu engang måtte være til andre mænd
har så pokkers travlt med at imitere de allermest trælse tøseattituder?
(Det tilføjer jo ligesom begrebet "narrefisse" en helt ny dimenson:
Sygelig selviscenesættelse og anstrengende ordskvalder hinsides
migræneniveau, men nul muffe til gengæld! Jeg fatter mildt sagt ikke at
man(d) overhovedet gider at udsætte sig for dèn slags unødige og aldeles
formålsløse lidelse...)

Dog har jeg om muligt endnu mere svært ved forstå det transseksuelle
engelske par, der for et stykke tid siden blev borgerligt gift i
Danmark, hvor "manden" er født kvinde og "kvinden" født mand: Det HAVDE
sgu'da alt andet lige været ulige meget smartere for både dem selv og
deres omgivelser helt at undgå alt dèt der kønsforvirrede transefims,
hvis de bare havde giftet sig som den mand og den kvinde de nu engang
var født som?

(Jeg tør ikke engang tænke på hvordan det måtte være at være barn i dèn
familie: Hvem er "far" og hvem er "mor"? Manden i dametøjet eller
kvinden i herretøjet?)

> Og jeg er altså overhovedet ikke lesbisk.

Meget kan man sikkert beskylde dig for, men lesbisk, nej, DÈT er du vist
næppe!

Anders Peter Johnsen

Fra : Jim

Dato : 10-10-05 16:48

"GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i meddelelsen

> Bare ærgerligt, at hun er lebbe...

:0)))))))))))
Sådan kan det gå...
Men hun er nu sød.. :0)

J.

Fra : Bo Warming

Dato : 10-10-05 17:26

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> wrote in message
> "GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> :0)))))))))))
> Sådan kan det gå...
> Men hun er nu sød.. :0)

Måske hun er træt af mænds tilnærmelser og der er stemmer og PR i
homosex.
Vær dog ikke så naiv at tro at fordi folk sir de er bøsser eller
lesbiske, at de så er det.

Både pædofili og normal bøssesex er om opmærksomhed og at udstille sig
som ener, som indivudalist og modig.
Oppfeldt og enkelte andre er nok til anal, men måske 99% af de der
kalder sig bøsser er til mandevenskab og kun mandevenskab.
Fællesonani, holden om og kyssen er måske forekommende hos halvdelen
af de der kalder sig homosexuelle, og som oftest burde kaldes
bisexuelle.
Oscar Wilde var klart til venskab med smukke adelige ynglinge og evt
at se dem nøgen - ligesom Baden Powel og AliceIEventyrland
forfatteren.
Måske Frevert syns at ind-ud legen er dum, og mænd er sygeligt tændt
på den - vi har ikke definition på lesbisk, fx at man skal gnuppe
klitoris på hinanden, eller en af dem skal. Det er måske 1 % af lebber
der gider det.
Men journalister skal have historier og evner at få halvkvædet vise
til at skabe begrebsglidning. Og porn får folk til at gejle sig selv
og hinanden op til pral.

Ord bør bruges entydigt - orwelsk nysprog gør alt til vås

Fra : GB

Dato : 10-10-05 09:20

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i meddelelsen

> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2005/10/10/10022927.htm

Skægt - de har pillet siden ned igen. Der kommer en error 404 frem.

GB

Fra : Sten Schou

Dato : 10-10-05 15:08

meddelelse news:4349be95$0$9185$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Så meget for det opreklamerede "frisind og tolerance" i det københavnske
> [...]

Mon ikke den radikale skoledreng, Simon Amnitzbøll, nu anmelder cafeejer(ne)
for racisme?...det ligner en ny Pizza-Åge sag det her.

Hilsen Sten

Fra : GB

Dato : 10-10-05 15:41

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i meddelelsen

> Mon ikke den radikale skoledreng, Simon Amnitzbøll, nu anmelder

Var der nogen, som sagde "umoden nørd"?

GB

Fra : Jim

Dato : 10-10-05 16:51

"GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i meddelelsen

> Var der nogen, som sagde "umoden nørd"?

Han ligner noget, der er løgn.
Men jeg er sikker på, at Ammitsbøl og Buckingham aka Bondam har mange fælles
interesser.
Og jeg er glad for, at han ikke er medlem af DF.
Eeeeewwwwwwww!

J.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 10-10-05 18:19

GB wrote:
> "Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i meddelelsen

> Var der nogen, som sagde "umoden nørd"?

Åh, nej, det er da FORHÅBENTLIG ikke ham svansen fra FC Zulu?

Anders Peter Johnsen

Fra : Allan Riise

Dato : 10-10-05 15:52

Sten Schou wrote:
> [...]
>
> Mon ikke den radikale skoledreng, Simon Amnitzbøll, nu anmelder
> cafeejer(ne) for racisme?...det ligner en ny Pizza-Åge sag det her.

Nej, her handler det ikke om at ville yde den service en Café står for, men
at de ved arrangementer gerne ser nogen personer frabedt.

--
Allan Riise

Fra : Bo Warming

Dato : 10-10-05 17:56

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Nej, her handler det ikke om at ville yde den service en Café står
> for, men at de ved arrangementer gerne ser nogen personer frabedt.

Det ville sikkert give hyggeligst debat med kun to partier, fx de to
største, eller de mest socialistiske, som er populærest i Københavns
Kommune. Det ville være OK

Men ved at udpege DF som ikkestuerene untermensch, afslører
venstrefløjen især Nyrup og visse restaurantsejere sig som mere
fascistiske end nogen nazi, som usympatiske junglelovsmennesker der
tror på magt er ret og ikke har fattet demokrati og ytringsfriheds
ide.
Nyrup & Co er ikke så afstumpede og farlige som muslimer ofte er, men
det nærmer sig.
Deres menneskesyn er beregnende, følelseskoldt og egoistisk, uden
formildende aspekter.
De ved at de ikke evner fair play debat med Frevert, og håber at redde
sig på pøbel-lynch mentalitet.

Fra : Sten Schou

Dato : 10-10-05 19:02

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, her handler det ikke om at ville yde den service en Café står for,
> men at de ved arrangementer gerne ser nogen personer frabedt.

Og det kan vel også regnes for en form for racisme?...jeg venter spændt på
Simons reaktion.....

Hilsen Sten

Fra : Allan Riise

Dato : 10-10-05 19:08

Sten Schou wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Og det kan vel også regnes for en form for racisme?...

Næ, hvordan skulle det være racisme?

--
Allan Riise

Fra : Sten Schou

Dato : 10-10-05 21:08

> Næ, hvordan skulle det være racisme?

Og hvorfor skulle det ikke,? at lukke folk med en bestemt mening ude af sin
cafe må vel sagtens kunne betragtes som racisme.

Hilsen Sten

Fra : Allan Riise

Dato : 10-10-05 22:03

Sten Schou wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvorfor skulle det ikke,? at lukke folk med en bestemt mening ude
> af sin cafe må vel sagtens kunne betragtes som racisme.

Nope, aldrig...

Hooorrnnkkk.wav , prøv igen..

--
Allan Riise

Fra : Sten Schou

Dato : 10-10-05 22:26

> Nope, aldrig...
>
> Hooorrnnkkk.wav , prøv igen..

Nej da, det overlader jeg til den klejne Simon, han skal nok tage affærre.

Hilsen Sten

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 10-10-05 22:44

Allan Riise wrote:

> Næ, hvordan skulle det være racisme?

Det er vist LANG tid siden "racisme" sidst har haft noget som helst med
racer at gøre i dette land!

Anders Peter Johnsen

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 11-10-05 01:56

Allan Riise wrote:

> Næ, hvordan skulle det være racisme?

Det er det bare.

Fra : Allan Riise

Dato : 11-10-05 06:02

Henrik Svendsen wrote:

> Det er det bare.

Du er en grøn ost, bare fordi jeg siger du er..

--
Allan Riise

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 11-10-05 16:08

Allan Riise wrote:

> Du er en grøn ost, bare fordi jeg siger du er..

Det vil jeg notere på min næste selvangivelse.

Fra : Allan Riise

Dato : 11-10-05 16:21

Henrik Svendsen wrote:

> Det vil jeg notere på min næste selvangivelse.

Og så får du samme svar, som du fik af mig ang. racisme spørgsmålet..

Den går ikke hr. Svendsen..

--
Allan Riise

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 11-10-05 21:11

Allan Riise wrote:

> Og så får du samme svar, som du fik af mig ang. racisme spørgsmålet..
>
> Den går ikke hr. Svendsen..

Du ønsker at sidestille din dømmekraft med skattevæsenets?

Fra : Allan Riise

Dato : 11-10-05 21:20

Henrik Svendsen wrote:

> Du ønsker at sidestille din dømmekraft med skattevæsenets?

Nej, men jeg ved hvad et ord betyder, og at skattevæsenet ikke tror på at du
er en grøn ost.

Racisme betyder jo at en etnisk gruppe mener den er bedre end en anden
etnisk gruppe.

Hvilket jo bl.a. også er en grund til at, kalder man §266.b for
racismeparagraffen, så er man allerede der ude at svømme.

--
Allan Riise

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 11-10-05 21:55

Allan Riise wrote:

> Nej, men jeg ved hvad et ord betyder, og at skattevæsenet ikke tror
> på at du er en grøn ost.

Jamen, hvis jeg nu siger, at det er dig, der har sagt det?

> Racisme betyder jo at en etnisk gruppe mener den er bedre end en anden
> etnisk gruppe.

Nej - helt ærligt. Det betyder det ikke. Det gør det virkelig ikke.

> Hvilket jo bl.a. også er en grund til at, kalder man §266.b for
> racismeparagraffen, så er man allerede der ude at svømme.

Det er ellers et godt navn til en paragraf, der aldrig bruges til at
andet end racisme mod danskere.

Fra : morten sorensen

Dato : 11-10-05 22:09

Henrik Svendsen wrote:

> Det er ellers et godt navn til en paragraf, der aldrig bruges til at
> andet end racisme mod danskere.

Blev den ikke taget i anvendelse mod muslimske HuT til 'fordel' for jøder?

Problemet er vel snarere at det er en udpræget minoritetshjælpsparagraf
- og som sådan vil den utroligt ofte (for ikke at sige næsten altid)
være rettet mod flertallet.

Rationalet bag den er vel næppe at diskriminere etniske danskere, men at
forbyde hvad man opfatter som forhånende tale rettet mod hele
minoritetsgrupper, hvor injurielovgivningen ikke kan anvendes.

Lovmæssigt virker det som et misfoster, da antagelsen om at forhånelser
altid går fra flertallet rettet mod mindretal nok skal ses i lyset af
WW2, men i nutiden klart er forkert.

Skal man absolut bevare en sådan paragraf, burde den ændres til at
betragte substansens i udtalelserne og ikke om modtageren anses for at
være en gruppe man (med bedste intentioner) har stemplet som svag.

--

morten sorensen

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 12-10-05 00:28

morten sorensen wrote:

> Blev den ikke taget i anvendelse mod muslimske HuT til 'fordel' for
> jøder?

Gjorde den? Så kan det da kun være fordi, det ikke var danskere, som hut
udtalte sig om. Men gjorde den nu også det? Så vidt jeg husker sagen,
gjorde hut ikke andet end at citere Koranen, og jeg kan ikke forestille
mig, at sødsuppe/suicidal Danmark kunne finde på at kende et komma i
Koranen for lovstridig.

> Problemet er vel snarere at det er en udpræget
> minoritetshjælpsparagraf - og som sådan vil den utroligt ofte (for
> ikke at sige næsten altid)
> være rettet mod flertallet.

Ja, de der tror, Jusitia er blind (endsige farveblind) i Danmark, bliver
slemt skuffede, hvis virkeligheden en dag går op for dem.

> Rationalet bag den er vel næppe at diskriminere etniske danskere, men
> at forbyde hvad man opfatter som forhånende tale rettet mod hele
> minoritetsgrupper, hvor injurielovgivningen ikke kan anvendes.

Vi har været der nogen gange efterhånden. Det er dels noget fis, at man
ikke må forhåne. En millard bøger skulle også censureres/brændes, hvis
forhånelse skulle hindres. Dels er udelukkende domstolens subjektive
skøn, der gælder - et skøn ingen kan være tryg ved, når vittigheder fra
Bo Warming kan takseres til straf; men hvor satire i medierne med
lignende indhold ikke straffes. Det er en gummiparagraf til at slå
meningsmodstandere i hovedet med. Der er dømt bananstat i det forhold.

> [...]
> betragte substansens i udtalelserne og ikke om modtageren anses for at
> være en gruppe man (med bedste intentioner) har stemplet som svag.

Og loven siger heller ikke en lyd om, at den kun skal "beskytte"
minoriteter.

Fra : morten sorensen

Dato : 12-10-05 08:48

Henrik Svendsen wrote:

> Gjorde den? Så kan det da kun være fordi, det ikke var danskere, som hut
> udtalte sig om.

Det var vel (danske) jøder.

> [...]
> gjorde hut ikke andet end at citere Koranen, og jeg kan ikke forestille
> mig, at sødsuppe/suicidal Danmark kunne finde på at kende et komma i

Han blev vel dømt. Fik han ikke dagbøder?

> Ja, de der tror, Jusitia er blind (endsige farveblind) i Danmark, bliver
> slemt skuffede, hvis virkeligheden en dag går op for dem.

Jeg mener nu at der i retsvæsenet - og ikke mindst ift politiet - er
væsentlige ulemper ved at se Mellemøstlig ud, så jeg kan ikke se at det
hele er indrettet til muslimernes fordel.

> Det er en gummiparagraf til at slå
> meningsmodstandere i hovedet med. Der er dømt bananstat i det forhold.

Det er jeg enig i. Nogle gange har jeg nærmest det indtryk at formålet
er at anmelde folk, snarere end at få folk dømt.

Det var klart bedre at den ikke var der, da den kun giver
eksistensgrundlag for nogle ekstremister (til hver side).

> Og loven siger heller ikke en lyd om, at den kun skal "beskytte"
> minoriteter.

Enig - men sådan er praksis blevet.

--

morten sorensen

Fra : Egon Stich

Dato : 12-10-05 11:06

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> skrev i en meddelelse

..

> Det er jeg enig i. Nogle gange har jeg nærmest det indtryk at formålet
> er at anmelde folk, snarere end at få folk dømt.

Jamen, det er jo netop det, der er meningen med loven.
At forhindre debat.
Og det virker jo i udstrakt grad.
Altså: En slet skjult censur.

MVH
Egon

Fra : Per Vadmand

Dato : 12-10-05 23:15

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> Jamen, det er jo netop det, der er meningen med loven.
> At forhindre debat.
> Og det virker jo i udstrakt grad.
> Altså: En slet skjult censur.

Det er sjovt, at nogen kalder et forsøg på at få folk til at undlade at tale
som en skraldespand "at forhindre debat."

Det ER faktisk muligt at diskutere indvandring uden at tale rendestenssprog.
Men det kalder nogle "indskrænkning af ytringsfriheden."

Per V.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 12-10-05 23:31

Per Vadmand wrote:
> [...]
>
> Det ER faktisk muligt at diskutere indvandring uden at tale
> rendestenssprog. Men det kalder nogle "indskrænkning af

Vi kan uden problemer finde en masse rendestenssprog fra din hånd, når
talen falder på emnet. Vil du gerne have din ret til
meningstilkendegivelse ulovliggjort? Eller har du bare overforsikret
ruderne i dit glashus?

Fra : Bo Warming

Dato : 12-10-05 23:53

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> [...]
> talen falder på emnet. Vil du gerne have din ret til
> meningstilkendegivelse ulovliggjort? Eller har du bare overforsikret

Ord kan ikke såre hårdere end papirkugler, så lad folk tale det sprog
der er naturligt for deres debat.
Næsten alle indgreb imod at man siger sin mening, er censur dvs
skadeligt.

Fri os for smagsdommeri om hvad er rendesten og skraldespand - metafor
gir usandhed.

Fra : Per Vadmand

Dato : 13-10-05 09:19

> [...]

> talen falder på emnet. Vil du gerne have din ret til
> meningstilkendegivelse ulovliggjort? Eller har du bare overforsikret

Kender du udtrykket "Som man råber i skoven, får man svar."?

Per V.

Fra : GB

Dato : 13-10-05 10:56

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i meddelelsen news:434e1872$0
$38643$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Kender du udtrykket "Som man råber i skoven, får man svar."?

Så synes jeg, at du skulle holde op med at råbe, og begynde at diskutere
politik i stedet for.

GB

Fra : Per Vadmand

Dato : 13-10-05 12:27

"GB" <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i meddelelsen news:434e1872$0
> $38643$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Så synes jeg, at du skulle holde op med at råbe, og begynde at diskutere
> politik i stedet for.

Jeg venter med længsel at se et politisk indlæg fra din side.

Per V.

Fra : GB

Dato : 13-10-05 12:41

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i meddelelsen news:434e447f$0
$38646$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Jeg venter med længsel at se et politisk indlæg fra din side.

Der er masser. Opdater dine nyhedsgrupper, hvis du da kan finde ud af det.

GB

Fra : Egon Stich

Dato : 13-10-05 19:22

> [...]
rendestenssprog.
> Men det kalder nogle "indskrænkning af ytringsfriheden."

Sludder.
Selv ganske almindeligt accepterede udtalelser, billeder, film osv er under
pres.
En ganske naturlig konsekvens af de kulturradikales dumhed.
Og skulle du have ret, ændre det ikke ved, at der er lagt en alvorlig dæmper
på lysten til at ytre sig.
Injurielovgivningen er alt, hvad vi har brug for.
Det andet er censur.

MVH
Egon

Fra : Per Vadmand

Dato : 13-10-05 22:41

> Sludder.
> Selv ganske almindeligt accepterede udtalelser, billeder, film osv er
> under
> pres.

Det, du kalder "ganske almindeligt accepterede udtalelser, billeder, film
osv" er præcis hvad jeg kalder rendestenssprog. Sådan noget som Louise
Frevert skriver (med ført hånd?)

Per v.

Fra : Egon Stich

Dato : 14-10-05 12:27

> [...]
>
> Det, du kalder "ganske almindeligt accepterede udtalelser, billeder, film
> osv" er præcis hvad jeg kalder rendestenssprog. Sådan noget som Louise

Billeder, film?
Inc. kunst?
Men jeg er jo bare så gammeldags, at jeg går ind for uindskrænket
ytringsfrihed.

(Og tro ikke, jeg på nogen måde sympatiserer med LF.)

MVH
Egon

Fra : Per Vadmand

Dato : 14-10-05 20:18

> [...]
> ytringsfrihed.
>
> (Og tro ikke, jeg på nogen måde sympatiserer med LF.)

Vil du også have injurielovgivningen afskaffet?

Og almindelig høflighed?

Ytringsfrihed betyder jo ikke, at man absolut SKAL udtrykke sig så svinsk
som muligt (selv om folk som GB og No Trabaje synes at tro det).

Per V.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-10-05 03:44

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> Vil du også have injurielovgivningen afskaffet?

Det er der vist ingen der ønsker.

> Og almindelig høflighed?
>
> Ytringsfrihed betyder jo ikke, at man absolut SKAL udtrykke sig så svinsk
> som muligt (selv om folk som GB og No Trabaje synes at tro det).

Debatten står nu kun mellem om svinestis-sprog bør være forbudt at bruge
offentligt {hvorved en del mennesker uden den store uddannelse vil være
afskåret fra at deltage i den offentlige debat}, eller om alt skal kunne
ytres, som ikke strider mod straffelovens §266a {hvis jeg ellers husker
paragraffen ret}. Som bl.a. forbyder opfordringer til mord, således som
de er fremkommet på en højreekstremistisk lokalradiokanal i København.
Ikke nazisternes.
--
Per Erik Rønne

Fra : Egon Stich

Dato : 15-10-05 19:40

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> Vil du også have injurielovgivningen afskaffet?
>
> Og almindelig høflighed?

Tværtimod mener jeg, man alene bør være ansvarlig overfor
injurielovgivningen.
Love der begrænser ytringsfriheden, derimod skal afskaffes.
Også selv om det umuliggør hallalhippiernes "positive særbehandling" af
nogle befolkningsgrupper.

Høflighed?
Er det et entydigt begreb?
Eller er det ikke også overtaget, eller i hvert fald forfladiget af
kulturradikale teorier om politisk korrekthed?

MVH
Egon

Fra : Per Vadmand

Dato : 15-10-05 21:57

> Høflighed?
> Er det et entydigt begreb?
> Eller er det ikke også overtaget, eller i hvert fald forfladiget af
> kulturradikale teorier om politisk korrekthed?

Det undrer mig ikke, at netop DU er nødt til at spørge, hvad almindelig
høflighed går ud på.

Og forfladigelsen af den offentlige debat i Danmark skyldes i hvert fald
hverken "halalhippier" eller kulturradikale.

Per V.

Fra : Egon Stich

Dato : 16-10-05 10:33

> [...]
>
> Og forfladigelsen af den offentlige debat i Danmark skyldes i hvert fald
> hverken "halalhippier" eller kulturradikale.

Kalder du det ikke "forfladigelse", at gøre hvad man kan, for at kvæle
debat?
De har ikke hafr samme succes som i Sverige.
Og det ærgrer dig sikkert.

MVH
Egon

Fra : Per Vadmand

Dato : 16-10-05 23:08

> Kalder du det ikke "forfladigelse", at gøre hvad man kan, for at kvæle
> debat?

Nej, jeg kalder det forfladigelse, at det ikke er muligt at føre en
afslappet og saglig diskussion om de reelle problemer ved indvandringen i
Danmark, uden at både man selv og indvandrerne bliver svinet til med udtryk,
som hører hjemme i rendestenen.

Per V.

Fra : Egon Stich

Dato : 17-10-05 13:01

> [...]
> afslappet og saglig diskussion om de reelle problemer ved indvandringen i
> Danmark, uden at både man selv og indvandrerne bliver svinet til med

Grunden til dette, som jeg også finder beklagelig, kan alene henføres til
den kulturradikale elites forsøg på at kvæle denne debat.
Man har forsøgt at holde låget på en kogende gryde.
Og nu er damptrykket blevet for højt.
"Eliter" har aldrig, igennem længere tid, kunnet undertrykke en befolkning.

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 17-10-05 16:50

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> "Eliter" har aldrig, igennem længere tid, kunnet undertrykke en befolkning.

Det er nu da vist ellers lykkedes i - årtusinder.
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Vadmand

Dato : 17-10-05 18:37

> Det er nu da vist ellers lykkedes i - årtusinder.
> --
Men nutildags synes mange at foretrække, at pøblen undertrykker eliten.

Per V.

Fra : Egon Stich

Dato : 18-10-05 00:11

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Men nutildags synes mange at foretrække, at pøblen undertrykker eliten.
>
> Per V.

Det kunne zaren af Rusland havde udtalt...
Eller solkongen.
De forstod heller ikke årsagerne hertil .-)

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 18-10-05 05:18

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Men nutildags synes mange at foretrække, at pøblen undertrykker eliten.

- ønsker du demokratiet erstattet af et aristokrati, i ordets
egentligste forstand?

Og hvem skal så bestemme hvem der er de egentlige »aristokrater«, de
egentlige »bedste«?

--
Per Erik Rønne

Fra : Egon Stich

Dato : 17-10-05 23:56

> Det er nu da vist ellers lykkedes i - årtusinder.
> --
> Per Erik Rønne

Næppe samme elite.
Der "sker noget", og en ny elite opstår.
Og således veksler det meste.

MVH
Egon

Fra : Per Vadmand

Dato : 17-10-05 18:36

> Grunden til dette, som jeg også finder beklagelig, kan alene henføres til
> den kulturradikale elites forsøg på at kvæle denne debat.

Det passer simpelthen ikke. Indvandring og integrationsproblemer har været
diskuteret åbent siden sidst i tresserne. Dengang blev debatten bare ført på
et sagligt niveau, og den værste værtshussnak blev ignoreret.

Siden Glistrup dybt skadet kom ud af fængslet, har han og hans efterfølgere
år efter år sænket lavmålet, uden at debatten er blevet bare den mindste
smule mere saglig.

Per V.

Fra : Knud Larsen

Dato : 17-10-05 21:49

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
> diskuteret åbent siden sidst i tresserne. Dengang blev debatten bare ført
> på et sagligt niveau, og den værste værtshussnak blev ignoreret.

Du har helt ret, og alle der mente, at det kunne gå galt med denne
massindvandring blev øjeblikkeligt kaldt bodega-fuldebønder og racister
eller nazister. På den måde holdt man "debatten" inden for en gruppe som
ikke kunne drømme om at omtale mulige problemer. Næsten på samme måde, som
man i DDR og USSR kunne tale om alt, bare man ikke kritiserede noget som
helst. Som Sovjetkorrespondenten fra JP sagde i dag i samtalen med en
muslimske kvinde som gik 100% ind for ytringsfriheden, så længe den ikke
blev brugt til at kritisere islam, - det var præcis det samme som i Sovjet,
alle former for kritik blev kaldt for "provokationer" og naturligvis nægtet
optagelse i de få medier.

Lidt sjovt at man bruger Søren Krarups artikler i en avis, som bevis for at
alle kunne komme til orde med kritik, når det dog var/er sådan at manden -
og de få der støttede ham - blev udstødte fra ordentlige menneskers selskab
og kaldt nazister o.a.

`En ting er at det VAR sådan, noget helt andet er, at lyver om det, DET er
rystende, synes jeg , man *kunne* sgu da sige at "ja", sådan var det, og
sådan syntes vi, det burde være, pga revolutionen, eller vores humanitære
bevidsthed, men at fylde folk med løgn er dog en helt anden sag?

Fra : Per Vadmand

Dato : 17-10-05 22:23

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message
..

> Du har helt ret, og alle der mente, at det kunne gå galt med denne
> massindvandring blev øjeblikkeligt kaldt bodega-fuldebønder og racister
> eller nazister.

Ren historieforfalskning.

> [...]

> manden - og de få der støttede ham - blev udstødte fra ordentlige
> menneskers selskab og kaldt nazister o.a.

Ren historieforfalskning. Hans bøger solgte i store oplag, og såvel han som
masser af andre indvandringskritikere har ALDRIG haft svært ved at komme til
orde.

Du forveksler det med, at der simpelthen var færre, der var enige med ham
dengang.

Per V.

Fra : Egon Stich

Dato : 18-10-05 00:08

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message
> .

> Ren historieforfalskning.

Ja, du har ret.
Det er "Ren historieforfalskning", du her bedriver, ved at benægte
rigtigheden af ovenstående.

> [...]
>
> Ren historieforfalskning.

Ja, du har ret.
Det er "Ren historieforfalskning", du her bedriver, ved at benægte
Årsagen er nok, at du, stadig, ikke har opdaget, hvad der rører sig udenfor
"salonen".

> [...]
som
> masser af andre indvandringskritikere har ALDRIG haft svært ved at komme

Hans bøger omhandler jo også andet og mere, end indvandresynspunkter.
Så din påstand har ikke validitet i denne forbindelse.
Sagt uden at nogen skal skyde mig i skoene, at jeg sympatiserer med Krarup.

> Du forveksler det med, at der simpelthen var færre, der var enige med ham
> dengang.

Færre, der var lorne ved indvandringen.
Ja nok, men nok ikke så mange færre, som de elitære forsøger at give udtryk
for.
Men man hørte ikke meget til modstanden, idet den blev trynet.

MVH
Egon

Fra : Knud Larsen

Dato : 18-10-05 11:16

> [...]
> .

> Ren historieforfalskning.
>
> På den måde holdt man "debatten" inden for en gruppe som

Det ER så dog ejendommeligt, at når emnet kommer op i fx "Debatten" eller i
andre diskussioner blandt folk med forskellig politiske observans, så er
næsten alle enige om, at der var dette taboo mht emnet, og at man straks
blev stemplet hvis man gik ind for stramninger eller forudså problemer
forude. Der er en lille minoritet som hævder dit standpunkt.
Selv en som Hanne Reintoft har skrevet om, hvordan det var forkert og
nedgørende, at en enlig mor ikke kunne få lov at beklage sig over, at hendes
boligområde blev overtaget af folk fra andre kulturer, hvoraf nogle hånede
hende for at være enlig, - eliten tillod altså ikke denne kvinde at
formulere sin bekymring, for "de kreative" vidste bare, at indvandring var
en god ting. Og det VED de vel stadigvæk, eneste problem er at befolkninger
ikke *forstår* det. Iøvrigt i forhold til at DU aldrig bliver chikaneret på
Nørrebro, så er dem jeg hørte blev chikaneret altså unge kvinder, og for en
af dem var det hver eneste dag på vej til arbejde.

Anyway, -
Da der blev lavet en prognose om udviklingen i antallet af tyrkere i Ishøj,
da gik de kreative fuldstændig bersærk, i raseri over at man kunne forstille
sig at antallet ville stige så meget, - og de overfaldt budbringeren
Vesselbo.

Jeg har også hørt diskussioner på "Mennesker og Medier," hvor man fx talte
om hvordan Ekstabladet i 1997 besluttede sig til at tage tyren ved hornene,
og lave nogle artikler om det der bekymrede folk, og som de ikke kunne få
lov at diskutere offentligt.

Så jeg ved ikke hvor du har fra, at man sagtens kunne diskutere problemerne
uden at blive stemplet som "forkert", eller endog som pseudo-racist, eller
det der var værre. Jeg gik selv på HF i midten af 1980, og jeg KAN godt
garantere, at der kun var ET accepteret synspunkt mht indvandring, og det
var, at det var helt vidunderligt, at vi fik en masse spændende mennesker
ind i landet. Vi havde én, som kom med en meget moderat moderering af
synspunktet om det 100% positive ved indvandring, og det var da tæt på, at
han blev frosset ud af klassen af både lærer og elever, han måtte komme med
sit medlemsbevis fra Amnesty og andre hjælpeorganisationer, for at forsøge
at redde lidt af æren.

> Ren historieforfalskning. Hans bøger solgte i store oplag, og såvel han
> som masser af andre indvandringskritikere har ALDRIG haft svært ved at
> komme til orde.

HAN havde ikke svært ved at komme til orde, men det modbeviser da ikke, at
folk som var enige med ham, og som var dumme nok til at afsløre det, at de
blev hånet og nedgjort. Der var/er jo fx ikke "én" kunstner, som tør at
undlade at grine af Krarup og hans modstand mod masseindvandring.
Også SF har da offentligt sagt, at de "har været for sent ude" med at turde
tage fat på problemerne på området, og det var da naturligvis *også*, fordi
man var bange for at komme til at sige noget, der kunne ligne det Krarup
eller de syv? andre kritikeres mening. Og dit eget parti er kommentatorer
også enige om at de tabte valget, fordi de ikke turde tage
indvandringsemnerne op, Nyrup ville hellere holde dem borte, - og havde som
bekendt ikke noget imod at gribe til lodret løgn, når dette problemområde
var på banen. "Vi har verdens strengeste asyl-lov" og "der bor ingen
medlemmer af terrororganisationer i Danmark" - begge dele løgn, da han sagde
det, og det måtte han vide.

Fra : Per Rønne

Dato : 18-10-05 11:22

> [...]

> næsten alle enige om, at der var dette taboo mht emnet, og at man straks
> blev stemplet hvis man gik ind for stramninger eller forudså problemer

Vi er da også en del der stadig husker ophidselsen over sociologen
Eyvind Vesselboes forskning for 15 år siden. Da han var med i en
tv-udsendelse var der endda højlydte protester mod ham, som kunne høres
i fjernsynet.
--
Per Erik Rønne

Fra : Knud Larsen

Dato : 18-10-05 13:59

> [...]
> Eyvind Vesselboes forskning for 15 år siden. Da han var med i en
> tv-udsendelse var der endda højlydte protester mod ham, som kunne høres

Det kan Vadmand sikkert modbevise, - med henvisning til at Søren Krarup fik
lov at skrive artikler.

Fra : Egon Stich

Dato : 18-10-05 00:00

> [...]

efterfølgere
> år efter år sænket lavmålet, uden at debatten er blevet bare den mindste

Det kan du ikke mene?
Åbent og sagligt?
Det er ikke sådan, jeg husker perioden.
Med mindre, selvfølgelig, at du opfatter "meningsdannernes" interne ævlen i
salonerne som ærlig og saglig debat?

MVH
Egon

Fra : Kim Larsen

Dato : 14-10-05 11:09

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
dæmper
> på lysten til at ytre sig.
> Injurielovgivningen er alt, hvad vi har brug for.

Sludder. Vi har brug for § 266b til beskyttelse af mindretal i Danmark, det
er noget Mogens Glistrup samt Dansk Folkeparti har gjort meget meget klart
ved deres gentagne udfald imod fremmedetniske grupper/personer.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Egon Stich

Dato : 14-10-05 12:33

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
> Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Du er sandelig ude på skråplanet.
Man kan altid, i den aktuelle situation, finde "begrundelser" for dette
eller hint.
Men: Ønsker vi at bevare demokratiet, kan vi ikke acceptere censur under
nogen form.
Lider nogen overlast, bør sagen afgøres gennem injurielovgivningen.
Og forøvrigt: Tror du, loven bliver afskaffet, når de den "skal beskytte",
læs skaffe særrettigheder, er blevet flertal?
Nej - vel?

Den tankegang, du giver udtryk for, er een af hovedårsagerne til, at man
ikke kan stemme på et socialistisk parti.
De har nemlig, i stedet for at kæmpe for socialisme, indført en masse
mærkesager, der ikke er andet end kulturradikalt ævl.

MVH
Egon

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 12-10-05 15:54

morten sorensen wrote:

> Det var vel (danske) jøder.

Og (danske) muhamedanere osv. Nej, den går ikke. Medmindre man bare er
ude på at udvande til ligegyldighed det at være dansk; men det er der jo
også nogen, der er. De mener, at dansker er enhver, som har et stykke
papir, som beviser dansk statsborgerskab.

> Han blev vel dømt. Fik han ikke dagbøder?

Jeg aner det ikke. Det eneste jeg husker ved den sag er, at Koranen blev
citeret, og det har jeg meget svært ved at tro på, at Danmark har
straffet nogen for.

> Jeg mener nu at der i retsvæsenet - og ikke mindst ift politiet - er
> væsentlige ulemper ved at se Mellemøstlig ud, så jeg kan ikke se at
> det hele er indrettet til muslimernes fordel.

Er det noget, du bygger på et eller andet?

> Enig - men sådan er praksis blevet.

I det politisk korrekte retssystem, som du siger behandler mellemøstligt
udseende ufordelagtigt.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 12-10-05 03:32

Allan Riise wrote:

> Racisme betyder jo at en etnisk gruppe mener den er bedre end en anden
> etnisk gruppe.

Må jeg så være SÅ "fræk" at foreslå begrebet "etnicisme"?

Og ellers have lov at påpege "perkernes" latente islamistiske
storhedsvanvid, som vi andre indfødte bare ikke rigtigt lige kan trives med?

"Sådan bare for at vi ligesom ved at hvad det nu er at hinanden ligesom
taler om", som hin salig Dan Turéll vist engang formulerede sig
sarkastisk overfor visse decideret modersmålsretarderede individer...

> Hvilket jo bl.a. også er en grund til at, kalder man §266.b for
> racismeparagraffen, så er man allerede der ude at svømme.

En straffelovsparagraf der mere eller mindre blindt postulerer: "Man må
ikke ytre noget negativt om minoriteter af dèn eneste sølle (af fransk:
"seule"=ensomme) grund at de netop er minoriteter!" er i sig selv
temmeligt langt om sig ude at defækere...

Anders Peter Johnsen

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 11-10-05 13:38

spam@RQNNE.dk (Per Rønne) on mandag 10. oktober 2005 at 7:57 +0100 wrote:
>Faktisk /alle/ de politikere, der skulle have deltaget, også SFeren.

Det er da fornemt! Ligner jo nærmest en slags demokratisk opbakning til
hendes ret til at sige præcist det sludder hun vil (og sludder, det er
det). Det er da at tage ytringsfriheden alvorligt.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 11-10-05 13:41

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> on mandag 10. oktober 2005 at 16:52 +0100
wrote:
>Nej, her handler det ikke om at ville yde den service en Café står for,
>men
>at de ved arrangementer gerne ser nogen personer frabedt.

Ja, og det er direkte tåbeligt. At tro at hvis man lader som om en sag
ikke findes, så forsvinder den af sig selv.
På sær vis ligner det jo Freverts egen reaktioner, når hun har krævet at
få fjernet tilskud til de teatre, der viste stykker som hun ikke kunne
lide eller museer, der skruede udstillinger sammen på en måde som hun ikke
ønskede. Det var utiltalende og smalsporet - det samme gælder disse
cafeers reaktion.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 11-10-05 13:45

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> on tirsdag 11. oktober 2005 at 2:56
+0100 wrote:
>Det er det bare.

Nåja, det er da klart

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Morfar fra Viborg

Dato : 11-10-05 14:15

meddelelse news:4349be95$0$9185$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Så meget for det opreklamerede "frisind og tolerance" i det københavnske
> [...]

Hvor er demokratiet?
Lad vælgerne afgøre det og ikke andre.

--
Hej fra Børge Højlund Jensen.