Verdens højeste skatter - stadigvæk!
Fra : Ulrich Valera

Dato : 28-09-05 17:44

Danmark har stadig verdens højeste skatter!

Det er derfor meget mærkeligt, at mange brokker sig over negative
virkninger af de få skattelettelser, som faktisk er indført.

Vi vil alle stadigvæk nå frem til pensionsalderen kun medbringende en
kage til kaffen - uanset hvor hårdt vi har knoklet og ødelagt helbredet
i den sammenhæng.

Skulle nogen have penge, stammer de ihvertfald ikke fra arbejdsindtægt.

Mange vil dø for næsen af pantefogeden stadig værende i dyb gæld for
afgifter, moms og skatter.

De enorme skatter, hvoraf der for tiden lige opbevares 40 millliarder i
statskassen, fjerner muligheden for at komme videre i livet.
Hver gang vi har nogle få tusinde surt sammenknoklede kroner, skal de
straks afleveres på nærmeste opkrævningskontor, - hvorefter vi så kan gå
ned i banken og tigge videre om at låne til diverse ubetalte regninger.

Men man ligger, som man har redt -
I Danmark er det flertallet som bestemmer, og flertallet er vist
efterhånden de, der ikke selv skal tjene pengene, men kan sidde hjemme i
sofaen og se fjernsyn.

Måske ungdommen kan lære noget af dem.

Og kunne Told & Skat så få lukket de sidste virksomheder, der indtjener
penge, er vi rigtigt godt kørende!

Ulrich Valera
Skatteyder

Fra : Henry Vest

Dato : 28-09-05 17:55

Ulrich Valera wrote:

> Danmark har stadig verdens højeste skatter!

> Og kunne Told & Skat så få lukket de sidste virksomheder, der indtjener
> penge, er vi rigtigt godt kørende!

Prøv at læse denne artikel:

Ikke just behagelig læsning for D'Angleterre-klubbens medlemmer.

--
Henry Vest

Fra : John Schmitt

Dato : 28-09-05 18:05

"Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Måske ungdommen kan lære noget af dem.
>
> Og kunne Told & Skat så få lukket de sidste virksomheder, der indtjener

Minder om et læserbrev på bagsiden af Politiken fra en vis Ulrik Vissenberg,
pensioneret agronom, eller sådan noget.
Fed parodi på "lorteland", fed humor.
Tak for grinet.

JS

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-09-05 20:00

Ulrich Valera wrote:
> Danmark har stadig verdens højeste skatter!

Og skatter skal ses i forhold til ydelser.

> Men man ligger, som man har redt -
> I Danmark er det flertallet som bestemmer, og flertallet er vist
> efterhånden de, der ikke selv skal tjene pengene, men kan sidde
> hjemme i sofaen og se fjernsyn.

Danmark er vist det land i verden, som har den højeste erhversfrekvens.

Fra : Henri Gath

Dato : 28-09-05 20:47

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Og skatter skal ses i forhold til ydelser.

Du godeste, mand....du er jo hjernevasket!

Fra : Allan Riise

Dato : 28-09-05 20:51

Henri Gath wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Du godeste, mand....du er jo hjernevasket!

28% i virksomhedsbeskatning, kanongod infrastruktur, gode veludd. medarb. og
ingen skjulte arb. giver afgifter.

Derfor er Danmark det 4'de bedste land i verdene at oprette og drive
virksomhed i!

--
Allan Riise

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-09-05 22:19

Henri Gath wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Du godeste, mand....du er jo hjernevasket!

Min kone siger ellers, jeg har en beskidt tankegang.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 28-09-05 20:38

Ulrich Valera skrev:
> Danmark har stadig verdens højeste skatter!
>
> Det er derfor meget mærkeligt, at mange brokker sig over negative
> virkninger af de få skattelettelser, som faktisk er indført.

Nu er det meget dumt at spare på ekstra undervisningen i skolerne, da
det betyder at 10% ikke vil kunne få en uddannelse.

> Vi vil alle stadigvæk nå frem til pensionsalderen kun medbringende en
> kage til kaffen - uanset hvor hårdt vi har knoklet og ødelagt helbredet
> i den sammenhæng.

Det ikke dig selv som skal betale din folkepension men dine børn,
men det kræver at du eller staten bruger nogen penge på forskning nu.

> De enorme skatter, hvoraf der for tiden lige opbevares 40 millliarder i
> statskassen, fjerner muligheden for at komme videre i livet.

Hvad er du vil vidre med?

> Hver gang vi har nogle få tusinde surt sammenknoklede kroner, skal de
> straks afleveres på nærmeste opkrævningskontor, - hvorefter vi så kan gå
> ned i banken og tigge videre om at låne til diverse ubetalte regninger.

Hvad har du købt på kredit?

> Men man ligger, som man har redt -
> I Danmark er det flertallet som bestemmer, og flertallet er vist
> efterhånden de, der ikke selv skal tjene pengene, men kan sidde hjemme i
> sofaen og se fjernsyn.
Jeg har ikke fjernsyn og ingen sofa

> Og kunne Told & Skat så få lukket de sidste virksomheder, der indtjener
> penge, er vi rigtigt godt kørende!

Nu er virksomheds beskatningen ikke særlig stor i Danmark.

Fra : Ulrich Valera

Dato : 28-09-05 22:07

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> wrote in message
> Hvad er du vil vidre med?

Formentlig skulle der stå: "Hvad er det, du vil videre med?"

Netop denne sætning afspejler den holdning, de fleste danskere har:

Lad os nøjes med det, vi har -

Ved jorden at blive, det tjener os bedst!

Flyv ikke højere end vingerne kan bære!

- og andre selvbegrænsende sætninger i harmoni med Janteloven.

Og der tænkes så her på den månedlige gavecheck, som i form af en eller
anden overførselsindkomst tilflyder de mange med morgenposten - enten
hidrørende fra bistand eller måske fra et job i det offentlige.

I begge tilfælde altså penge taget fra andre, som skal skaffe dem ved et
arbejde, der genererer noget produktivt, - altså varer, der kan sælges
til udlandet. - Vi kan jo ikke leve af at klippe hinanden.

Og hvad det så er, man vil videre med ?-

Ja, det kan jo være, nogle få gerne vil skabe en virksomhed med
arbejdspladser til folk.
Det kan ikke lade sig gøre, når man altid skal aflevere alt, hvad man
forsøger at spare op.

Masser af unge vil gerne, men vil aldrig kunne realisere selv de bedste
ideer, fordi deres penge til enhver tid vil blive taget fra dem.

Og bankerne låner IKKE ud til iværksættere. Læs ErhvervsBladet i dag!

Til de mange, der synes skatterne i Danmark er for lave, kan kun siges,
at de kan glæde sig!

For skatterne vil i det lange løb stige i takt med den enorme
forsørgerbyrde, der væltes over på fremtidens skatteydere efterhånden
som EU udvides.

Derved vil der blive udbetalt stadig mindre og mindre i løn efter skat,
og det er jo en god ting, da folks forbrug falder konstant. - Det er det
sandelig også nødt til at gøre!

Ulrich Valera

Fra : John Schmitt

Dato : 28-09-05 22:15

> [...]
>
> Derved vil der blive udbetalt stadig mindre og mindre i løn efter skat, og
> det er jo en god ting, da folks forbrug falder konstant. - Det er det

Folks forbrug stiger og stiger - og dit vrøvl bliver mere og mere absurt.

JS

Fra : Ulrich Valera

Dato : 28-09-05 22:41

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> Folks forbrug stiger og stiger - og dit vrøvl bliver mere og mere
> absurt.

Forhåbentlig stiger forbruget da vel ikke - samtidig med at lønnen efter
skat bliver mindre??

Det hedder likviditetskrise -

Det er absurD !

Venlig hilsen

Ulrich

Fra : John Schmitt

Dato : 28-09-05 23:10

> Forhåbentlig stiger forbruget da vel ikke - samtidig med at lønnen efter
> skat bliver mindre??
>
> Det hedder likviditetskrise -
>
> Det er absurD !

Du er absurd.

Fra : Henri Gath

Dato : 29-09-05 00:08

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse

> "Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc> skrev i en meddelelse

> Du er absurd.

Du er et fjols

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 29-09-05 08:28

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message

> Du er et fjols

Jeg troede du havde lukket din internetforbindelse, men hele den historie
var måske en stor løgn??

Peter

Fra : Henri Gath

Dato : 29-09-05 00:08

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> skrev i en meddelelse

> Folks forbrug stiger og stiger - og dit vrøvl bliver mere og mere absurt.

Ja, bassemand, forbruget stiger for lånte penge......