Hvor købes norske og svenske snapse i DK?
Fra : Ukendt

Dato : 24-10-05 13:20

Jeg har lige købt et sortiment af norske snapse i Super Best. 10
forskellige á 5 cl. som jeg glæder mig til at smage. Jeg har i forvejen
fået appetit på svenske snapse, så der er langt mellem Aalborgsnapsene her
i huset efterhånden.

En af de norske i pakken er Lysholm Linie og den kender vi jo. De andre
importeres angiveligt ikke p.t. og hele fremstødet går åbenbart ud på, at
den der får flest stemmer, vil blive importeret fremover. Fint nok, men
hvad med de resterende 8, kan de slet ikke købes nogen steder i Danmark?

Og nej, jeg er ikke Københavner, så jeg kan ikke lige snutte til Sverige,
men jeg handler gerne på nettet, hvis bare......
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 24-10-05 15:14

On Mon, 24 Oct 2005 14:19:36 +0200, Kurt Hansen
<kurt-snabela-towle.dk> wrote:

> [...]
>fået appetit på svenske snapse, så der er langt mellem Aalborgsnapsene her

Aalborg-snapse er jo sådan set svenske - de ejes i hvert fald af Vin &
Sprit (Systembolaget)

> [...]
>den der får flest stemmer, vil blive importeret fremover. Fint nok, men
>hvad med de resterende 8, kan de slet ikke købes nogen steder i Danmark?

Det ville hjælpe med et navn på de sidste 8-9 snapse - ellers er det
jo svært at finde ud af, hvor de sælges (Irma sælger f.eks. Simers
Taffel Akvavit)

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-05 21:42

On Mon, 24 Oct 2005 16:13:32 +0200, jubija@yahoo.dk wrote:

> Det ville hjælpe med et navn på de sidste 8-9 snapse - ellers er det
> jo svært at finde ud af, hvor de sælges (Irma sælger f.eks. Simers
> Taffel Akvavit)

Super best's aktuelle tilbudsavis kan ses her:
http://www.superbest.dk/default.asp?MenuID=259
For at læse teksten, er man dog nødt til at downloade PDF'en.

N.B. Deres site er åbenbart "optimeret" til MSIE

De 10 snapse i æsken er:
1. Gilde Taffel Aqavit
2. Simers Taffel Aqavit
3. Løiten linie Aqavit
4. Løitens Sommer Aquavit
5. Løitens Export Aquavit
6. Lysholm Linie Aquavit
7. Gammel opland Aquavit
8. Gammel reserve Aquavit
9. Simers Oslo Aquavit
10. Lysholm Trondhjems Aquavit.

Nr. 2 kan købes i Irma, forstår jeg, men irma findes vist ikke i Jylland?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 25-10-05 05:08

On Mon, 24 Oct 2005 22:41:33 +0200, Kurt Hansen
<kurt-snabela-towle.dk> wrote:

>De 10 snapse i æsken er:
>1. Gilde Taffel Aqavit
>2. Simers Taffel Aqavit
>3. Løiten linie Aqavit
>4. Løitens Sommer Aquavit
>5. Løitens Export Aquavit
>6. Lysholm Linie Aquavit
>7. Gammel opland Aquavit
>8. Gammel reserve Aquavit
>9. Simers Oslo Aquavit
>10. Lysholm Trondhjems Aquavit.
>
>Nr. 2 kan købes i Irma, forstår jeg, men irma findes vist ikke i Jylland?

Det er rigtigt - Irma holder kun til på Sjælland.

Men her er en webshop, der kan hjælpe lidt på trangen til dyr norsk
sprut.

www.JuulsVinhandel.dk

har følgende på hylderne:

Gilde Taffel Aqavit
Gammel opland Aquavit
Gammel reserve Aquavit
Lysholm Trondhjems Aquavit.

Prisen er mellem 180 og 235 kr. pr. flaske - og det er faktisk
billigere end i Norge (hvor man f.eks. skal betale 309,90 nkr. for en
flaske Lysholm Linie, der kan fås til 120 dkr. (126 nkr.) herhjemme)

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-05 09:03

On Tue, 25 Oct 2005 06:07:37 +0200, jubija@yahoo.dk wrote:

> Men her er en webshop, der kan hjælpe lidt på trangen til dyr norsk
> sprut.
>
> www.JuulsVinhandel.dk
>
> har følgende på hylderne:
>
> Gilde Taffel Aqavit
> Gammel opland Aquavit
> Gammel reserve Aquavit
> Lysholm Trondhjems Aquavit.

Juuls kender jeg udmærket; har købt adskillige flasker whisky hos dem på
postordre. Tak for hintet.

> Prisen er mellem 180 og 235 kr. pr. flaske - og det er faktisk
> billigere end i Norge (hvor man f.eks. skal betale 309,90 nkr. for en
> flaske Lysholm Linie, der kan fås til 120 dkr. (126 nkr.) herhjemme)

Prisen virker ikke afskrækkende, synes jeg. Uden sammenligning iøvrigt,
bateler jeg ofte langt mere for god whisky. Nu vil jeg feinschmecke de små
flasker og hvis jeg finder to-tre gode, betaler jeg gerne prisen, frem for
at købe en Rød Aalborg til en hund... badr!
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen