MR scanning
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 28-10-05 21:30

Hejsa

Jeg har nok haft den ringeste MR scanning i dag skulle på Herlev sygehus
i dag får at få fortaget en MR scanning af mit knæ, fordi der muligvis er
noget galt med menisken. Jeg ankom i god tid, og kom også rimelig hurtig
ind, så vente tiden var ikke til at klage over. MEN det var sygeplejesken
istedet. Hun var den sureste citron jeg længe har set. Skulle ligge en ½
time med benet inde i scanneren, og hun sad ved siden af og sagde bare ikke
et kvæk. Ikke at hun skulle side og fortælle hele sin livs historie, men
noget kunne hun da godt sige. Det eneste hun sagde var bare, "nu er der 3
minutter igen. Ja tak, der havde jeg så ligge i 27 minutter uden en lyd,
syre mokke Mener afgjort i et service fag man skal være mere åben, hvad
mener i, er det mig der er helt gal på den ?

Nu venter jeg bare på svar, og håber faktisk den viser der er noget galt,
for jeg har bare SÅ ondt, og de siger at hvis ikke denne scanning viser
noget, så kan de ikke gøre mere

Knus Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Uffe Ravn

Dato : 28-10-05 21:41

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev

> [...]
hvad
> mener i, er det mig der er helt gal på den ?

Jo det ville da være en naturlig ting.
Hvis hun ikke kan lide at snakke med patienterne,kunne hun jo overveje at
blive operationssygeplejerske eller anestisygeplejerske.

Men bare sådan lige for en ordens skyld, kan det tænkes at hun havde samme
oplevelse af dig?

Jegmener,at selv om der skal 2 til at føre en samtale, så skal der kun en
til at bryde tavsheden.

> Nu venter jeg bare på svar, og håber faktisk den viser der er noget galt,
> for jeg har bare SÅ ondt, og de siger at hvis ikke denne scanning viser
> noget, så kan de ikke gøre mere

Så håber vi at den er helt gal

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 28-10-05 22:31

> Men bare sådan lige for en ordens skyld, kan det tænkes at hun havde samme
> oplevelse af dig?

Det ved jeg ikke, men jeg synes ligesom stilen var lagt idet jeg kom ind
Jeg synes måske også det var mest nærliggende hun lige som gjorde noget
først, sæt nu jeg var død nervøs ( det var jeg bestemt ikke ). Hun kunne
måske ha' spurgt mig. Nå, men sådan er det jo bare .

> Så håber vi at den er helt gal

Ja, det håber jeg

Vh Bolette

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 28-10-05 23:32

Uffe Ravn skrev:

> Hvis hun ikke kan lide at snakke med patienterne, kunne hun jo
> overveje at blive operationssygeplejerske eller anestisygeplejerske.

Det ku' osse bare være at det ikke lige var hendes dag, den dag, og at
hun ikke generelt er sådan.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
PNX · http://pnx.dk/

Fra : Uffe Ravn

Dato : 28-10-05 23:41

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> skrev

> Det ku' osse bare være at det ikke lige var hendes dag, den dag, og at
> hun ikke generelt er sådan.

Bestemt, men når jeg svarer sådan er bla. fordi jeg kender en sygeplejerske
der efter en del år på skadestuen, blev operationssygeplejerske, for at få
faste arbejdstider, men tog turen tilbage til skadestuen fordi hun savnede
patientkontakten.

Forskellige jobs passer faktisk ofte med forskellige personlighedstyper.

Men selvfølgelig kan hun da have haft en dårlige dag. Kan vi ikke håbe at
hun har det bedre på mandag?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 29-10-05 00:14

Uffe Ravn skrev:

> [...]
> patientkontakten.
>
> Forskellige jobs passer faktisk ofte med forskellige personlighedstyper.

Korrekt.

> Men selvfølgelig kan hun da have haft en dårlige dag. Kan vi ikke håbe at
> hun har det bedre på mandag?

Skal du da til MR-scanning på mandag? ;)

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark

Fra : Uffe Ravn

Dato : 29-10-05 00:38

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> skrev

> Skal du da til MR-scanning på mandag? ;)

*LOL* nej, men mon ikke hun har en del kunder på mandag også.

I øvrigt har jeg selv mødt en masse sygeplejersker, der gerne snakker når de
nu alligevel skal sidde ved siden af en, og gøre et eller andet arbejde.

Og jeg prøver gerne at starte samtalen og finde et emne der
også¨interesserer dem.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : bj

Dato : 29-10-05 14:53

> Og jeg prøver gerne at starte samtalen og finde et emne der
> også¨interesserer dem.

Hvilket emne kunne det være? Man kan jo også her komme galt aftsted:)

bj

Fra : Uffe Ravn

Dato : 29-10-05 20:46

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev

> Hvilket emne kunne det være? Man kan jo også her komme galt aftsted:)

Tja, man kunne jo starte med at spørge til deres arbejde.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-10-05 23:22

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
meddelelse news:43628a3b$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
>
> Nu venter jeg bare på svar, og håber faktisk den viser der er noget galt,
> for jeg har bare SÅ ondt, og de siger at hvis ikke denne scanning viser

Hej Bolette

Jeg kan selvfølgelig ikke sige, hvorfor..... Men jeg kan da give dig en
mulighed. Jeg havde en overlæge. Når jeg skriver havde, så er det fordi,
han har været så ubehøvlet, at lade sig pensionere... Det er vi nok en del,
som er kede af. Men jeg forstod heller ikke, hvorfor han jævnt tit, var
temmelig irriteret, ja somme tider, ville jeg sige, rigtigt godt og grundigt
" PISSED OFF " når han nåede hen til mig.... Det viste sig, at et par stuer
før mig, lå der et virkeligt pragteksemplar af en førsteklasses brokrøv,
hvor intet var godt nok, og alt hvad han havde af problemer, helt sikkert
var hospitalets skyld, og han var så ganske afgjort, slet ikke ked af at
bekendtgøre dette. Så det endte som regel med, at jeg måtte ud i
reservedunken, og hente nogle små halvfrække, eller helsjove, mere eller
mindre dumsmarte anekdoter frem, for at få lægens humør 240 grader op igen,
for det var da synd han skulle gå og være blåviolet resten af dagen.
Hvis din sygeplejerske lige har haft en tre stykker af den slags, så føl med
hende.... Det kan godt være, at det var hendes forsvar, at holde læberne tæt
samlet, for ikke at komme til at fornærme nogen, som ikke havde fortjent
det. Jeg har tilbragt meget mere tid sådanne steder, end jeg bryder mig om
at tænke på, og har sommetider hørt, hvad de måtte stå model til, og
alligevel prøve at holde en anstændig mine, indtil de kunne komme et sted
hen, hvor de kunne skrige deres frustrationer ud, så de ikke slog den næste
patient ihjel .... Jeg kan kun sige, for alle dem jeg har haft... Jeg
elsker dem allesammen, og de er deres vægt værd i guld.... Jeg havde sikkert
dage, hvor jeg ikke var den mest selskabelige eller samarbejdsvillige
patient, og jeg må jo også acceptere, at de også kan have en rigtig " OFF
DAY ".
Vi mennesker er nogle underlige skabninger, på godt og ondt. Jeg mindes
engang, hvor min læge bestilte 777 blodprøver, ja der måtte være mange, med
den dynge papirer jeg fik med.... Normalt tog jeg altid på Aalborg Sygehus
Syd, men denne gang, kom jeg rent tilfældigt, lige forbi Sygehus Nord, og
smuttede så derind.... Kors der var tykt af mennesker, men damen ved bordet
sagde, ca 10 minutter... Det stod i skarp kontrast, til antallet af
mennesker ... Sjovt nok, lagde jeg mærke til, en stor stor dame, som løb
ud og ind, efter patienter, og jeg ved ikke hvorfor, men min tanke var, bare
hun nu ikke kalder på mig .... Selvfølgelig, havde jeg dårligt tænkt
tanken til ende, før hun kaldte på mig.... Nu var min dag, helt sikkert
ødelagt, og hun brugte mund... Ja den stod aldrig stille. Jeg troede hun
ledte mig ind, til en som skulle tage prøverne, men på det område chokerede
hun... Inden jeg blev klar over, hvad der skete, havde hun fyldt en hel
række glas....Så jeg måtte udbryde...." Det var du faneme godt nok skrap til
".... Hvortil hun svarede " Jeg har også øvet mig, siden 1952 " med et
mægtigt grin. Hende havde jeg bortdømt, på hendes fremtoning, men hendes
kvalifikationer var godt nok til UG med kryds og slange. Ikke fordi hun var
tavs, her var det snarere svært, lige at finde et hul, hvor man kunne få et
ord indført ...

M.V.H......Benny..
Ups, det blev vist også lidt langt

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 29-10-05 19:30

> [...]
> istedet. Hun var den sureste citron jeg længe har set. Skulle ligge en ½
> time med benet inde i scanneren, og hun sad ved siden af og sagde bare

Det kunne jo være du ikke gad snakke small-talk med en eller anden
sygeplejerske, og det respekterede hun. Så hun var altså usædvanlig
fintfølende og respekterede dine ønsker. Det kalder jeg en flot indsats.

Mvh Maria

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 30-10-05 20:49

> [...]

> noget kunne hun da godt sige. Det eneste hun sagde var bare, "nu er der 3

*LOL* og jeg, som synes det er hæsligt med taxachauffører, damefrisører etc.
der partout vil underholde kunderne med snik-snak, ville formodentlig
befinde mig særdeles godt i damens selskab.

Jeg har skiftet damefrisører ud, fordi de snakkede! Nu har jeg en mand som
frisør. Han snevrer ikke så meget. Og vil jeg snakke, får jeg folk til det.
Måske de nogle gange bander over kunden, der knevrer løs *SSS*

> Mener afgjort i et service fag man skal være mere åben, hvad mener i, er
> det mig der er helt gal på den ?

Jamen ville hun ikke snakke eller tog hun bare ikke initiativet?

Mvh. Lisbeth