Tandkrone.
Fra : Bernhard Franzpötter

Dato : 27-10-05 16:31

Kære NG.

Jeg har desværre flækket to tænder og tandlægens dom er at der skal krone
på, pris pr. stk ca. 5.000,- Dkk.

Jeg har heldigvis ikke prøvet dette før, og har derfor ikke store erfaringer
med dette. Derfor tillader jeg mig at spørge jer, og måske vil i dele jeres
viden med mig. Jeg tænker over hvad jeg skal være opmærksom på:

* Er der forskellige krone muligheder?
* Valg af behandlingsform?
* Er der noget som absolut skal undgås.
* Har I nogle gode muligheder jeg skal tage i betragtning.
* Hvad med smerten under og efter især efter er meget interessant.

På forhånd tak for hjælpen.
BF

Fra : Steen

Dato : 28-10-05 06:10

"Bernhard Franzpötter" <bfnet@mail.spamskod.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> * Har I nogle gode muligheder jeg skal tage i betragtning.
> * Hvad med smerten under og efter især efter er meget interessant.

Hvis tænderne er flækkede kan jeg ikke forestille mig andet end at de skal
trækkes ud.

Men ellers er der vist dels guldkroner og porcelænskroner. De sidste bruger
man hvor tanden er synlig, og de koster en smule mere.

Der er ingen smerter af betydning. Du bliver bedøvet og overdelen af tanden
files af for at give plads til kronen. Så får du en midlertidig plastickrone
på i nogle dage mens den rigtige guldkrone bliver lavet. Det gør ikke ondt
at få sat guldkronen på.
Sådan husker jeg mine kroner.

Det er så afgjort pengepungen dette gør mest ondt i.

/Steen

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 28-10-05 09:29

Steen skrev:

> Hvis tænderne er flækkede kan jeg ikke forestille mig andet end at
> de skal trækkes ud.

Det kommer an på hvordan tænderne er flækket. Én skole går i hvert fald
ud på at egne tænder er af mere holdbart materiale end både guld og porce-
læn, så derfor forsøger man at lade så meget som muligt af den oprindelige
tand sidde. Hvis tandlægen skønner at en krone vil være at foretrække,
ville jeg afgjort vælge dén løsning.

> Det er så afgjort pengepungen dette gør mest ondt i.

Helt enig.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Gamle

Dato : 31-10-05 20:05

"Bernhard Franzpötter" <bfnet@mail.spamskod.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har desværre flækket to tænder og tandlægens dom er at der skal
krone
> på, pris pr. stk ca. 5.000,- Dkk.

Hej.

Prøv at undersøge denne side http://www.avmintand.dk/