fugleinfluenzaen
Fra : Poul Nielsen

Dato : 26-10-05 10:50

Jeg tænker om man kan opvarme eller stege Anden så godt at der ikke er
fugleinfluenza tilbage i andestegen muligt?.

Fra : Jan Pedersen

Dato : 26-10-05 11:18

"Poul Nielsen" <555@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tænker om man kan opvarme eller stege Anden så godt at der ikke er
> fugleinfluenza tilbage i andestegen muligt?.

Nu smitter fugleinfluenza ikke på den måde...død gennemstegt and smitter
ikke.....men omgang med levende smittede dyr evt. med deres ekskrementer
gør.
Så folk der opdrætter fjerkræ kan let blive smittet, i teorien bør vi vel
også forhindre at trækfugle kan klatte på vores ejendom da virus kan være i
ekskrementerne.

Den smarte løsning er at slå alt fjerkræ ihjel i en radius på 100km fra hvor
udbrud af fugleinfluenza er konstateret...men det er sørme mange fugle der
skal dræbes så.....uha...vi kan så ikke lavet andet end skyde fugle
24/7......

Fra : GB

Dato : 26-10-05 17:50

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Nu smitter fugleinfluenza ikke på den måde...død gennemstegt and
> smitter ikke.....men omgang med levende smittede dyr evt. med deres
> ekskrementer gør.

- betinget af, at fuglene er inficeret med den genetiske variant, som kan
smitte mennesker. Den er endnu ikke blevet konstateret her i landet, eller
i vores nabolande.

Min gamle fiskeskipper sagde altid: "Man ska et' ta æ sorger å forskuj."

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Jan Pedersen

Dato : 26-10-05 21:00

Faktisk lidt surt at en ikke levende organisme som en virus kan lave så
megen ravage. Den kan blive vores endeligt, er så umådelig primitiv....så på
trods af vores avancerede videnskab og teknologi kan vi ikke stille det
store op ....træls.

Men reelt sker smitte mellem arter jo ret tit. Den spanske syge var en
muteret fugleinflunza. De tit tilbagevendende influenza pandemier mener man
også er virus der oprinder fra dyreverden.....noget siger mig at nogen i
denne verden omgås andre arter med letsindighed ? SARS skulle stamme fra dyr
: http://www.fao.org/english/newsroom/news/2003/21759-en.html

Fra : GB

Dato : 26-10-05 21:09

> Men reelt sker smitte mellem arter jo ret tit. Den spanske syge var en
> muteret fugleinflunza. De tit tilbagevendende influenza pandemier
> mener man også er virus der oprinder fra dyreverden.....noget siger

Jeg mener, at der er visse personer, som elsker at piske en stemning op -
måske for selv at komme i rampelyset.

Tag det dog med ro, for dæwlen. Paranoia har aldrig gavnet nogen - selv om
man siger, at "bare fordi du er paranoid, betyder det jo ikke, at "de" ikke
er efter dig alligevel"...

Der er nok større risici forbundet med at bevæge sig i trafikken. Skal man
så barrikadere sig i sit hjem af den grund?

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Jan Pedersen

Dato : 26-10-05 21:18

"GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er nok større risici forbundet med at bevæge sig i trafikken. Skal man
> så barrikadere sig i sit hjem af den grund?

Hallo pisker en stemning op ? næh..konstaterer bare at virus er satans
farlige....men livet er sku i almenhed pisse farligt...man kan dø af det :)
så pas på med det....he

Fra : GB

Dato : 26-10-05 22:35

> Hallo pisker en stemning op ? næh..konstaterer bare at virus er satans
> farlige....men livet er sku i almenhed pisse farligt...man kan dø af
> det :) så pas på med det....he

Ja, se dig for til begge sider, før du går over gaden.

--
He, who Controls the Spice, Controls the Universe.
The Sleeper Must Awaken!

Fra : Sven

Dato : 29-10-05 01:21

> Jeg tænker om man kan opvarme eller stege Anden så godt at der ikke er
> fugleinfluenza tilbage i andestegen muligt?.

Nej, det er fuldstændigt umuligt, af den simple grund, at der aldrig HAR
været fugleinfluenza i anden.
Hvor mange døde er det lige der er her i landet eller bare i nærheden af
Danmark af fugleinfluenza?

Der dør flere af flodhestebid end af fugleinfluenza.

Sven

Fra : Sven

Dato : 29-10-05 01:34