Endnu et galdestensanfald
Fra : Helle

Dato : 26-10-05 08:18

Hej Gruppe.

Jeg er helt kvæstet i dag. Havde endnu et (vil jeg formode) galdestensanfald
i går. Det er 3. gang indenfor 2 mdr nu. Da jeg fik mit første anfald var
det en nat og da jeg er overdrevet bange for læger og indlæggelse turde jeg
ikke ringe efter hjælp. Det stod på i et par timer. 2.gang var på McDonalds
men det gik over efter ca. 20 min og jeg troede egentlig det var fordi jeg
havde lavet mange mavebøjninger og brugt ryggen temmelig meget først på
dagen. 3.gang var så i går aftes. Det stod på i ca 1½ time og var virkelig
slemt. Kunne ikke trække vejret og tudede helt vildt. Kæresten var heldigvis
en god støtte.

Man kan sige jeg har alle forudsætninger for at få galdesten (det har jeg
klaret helt godt! ) da jeg er overvægtig og mange i min familie har fået
fjernet galdeblæren - senest min søster. Så jeg ved hvordan sådan et anfald
udarter sig og det tyder meget på at være det jeg nu også lider af. ØV!

Jeg har talt med min læge om det efter det første anfald og hun synes vi
lige skulle se tiden an, efter 2.anfald snakkede jeg ikke med lægen da det
var et så kort anfald men efter i går fik jeg ringet til lægen her til
morgen. Heldigvis sender hun en henvisning til ultralydsscanning.

Men jeg er vanvittig bange for læger og undersøgelser og går helt i panik.
Er der nogen herinde der har prøvet en sådan scanning og kan de godt se
galdestenene selvom det f.eks måske er 2 uger siden man sidst havde et
anfald?
Hvor lang tid går der før jeg bliver kaldt ind til scanning? skal man være
fastende eller noget specielt?

Ja undskyld jeg spørger sådan men jeg er bare så bange...ikke så meget for
scanningen men mere for at de finder ud af, at jeg skal opereres!

Hjææælp...

Helle

Fra : Uffe Ravn

Dato : 26-10-05 14:23

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev

> [...]

anfald
> udarter sig og det tyder meget på at være det jeg nu også lider af. ØV!

Prøv at snakke lidt mere med din søster.

> Heldigvis sender hun en henvisning til ultralydsscanning.

> Men jeg er vanvittig bange for læger og undersøgelser og går helt i panik.

Overvej om du kan få din kæreste til at følge med dig den dag.

Ultralydsscanninger er dog ingen sag at komme igennem, man får noget creme
på huden og et lille apperat føres hen over det sted der skal scannes.

Men hvis man har et anspændt forhold til læger/sygehus kan det være en hjælp
at følges med nogen.

> Ja undskyld jeg spørger sådan men jeg er bare så bange...ikke så meget for
> scanningen men mere for at de finder ud af, at jeg skal opereres!

Hvis du googler lidt i denne gruppe, kan du finde mere information fra flere
der har være igenne turen.

http://kortlink.dk/galdesten/259b

Held og lykke!

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Helle

Dato : 26-10-05 15:27

> Prøv at snakke lidt mere med din søster.

Har jeg gjort og hun fortæller bare alverdens skrækhistorier så det
beroliger mig ikke synderligt at snakke med hende om det. Har snakket med en
anden netveninde som har været turen igennem og hun er utrolig sød og
støttende men jeg bliver bare mere bange jo mere jeg høre om det ja jeg
er hysterisk...det ved jeg...

> Overvej om du kan få din kæreste til at følge med dig den dag.

Jeg kan sagtens få min kæreste med men det jeg nok er mest bange for er når
jeg skal i narkose...så ville det være rart om han måtte gå med helt ind og
holde om mig i det de giver mig narkosen...men det må man vidst desværre
ikke. Her tænker jeg på den dag hvor jeg skal opereres (hvis jeg skal det).
Jeg ved at han altid er der for mig og gerne tager fri fra arbejde for at
være der (han er selvstændig). Og jeg burde også nok kunne få ham med til
ultralydsscanninge.

> Held og lykke!

Årh jo tak skal du have