Aprovel - betablokker ?
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 22-10-05 16:34

Hej,
er Aprovel af typen betablokker, da jeg så en ny undersøgelse
vise, at det er mindre effektivt, og giver større risiko for
collaps, end andre typer.
Jeg har kigget i lægemiddelkataloget, men er ikke blevet klogere.
Det er blodtrykssænkende, jeg tager det for albumintab fra
nyrerne. Jeg er type 2 diabet.
mvh Ebbe

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-10-05 17:33

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev

> [...]
> collaps, end andre typer.
> Jeg har kigget i lægemiddelkataloget, men er ikke blevet klogere.

Ifølge http://www.lmk.dk er Aprovel en ACE-hæmmer, og altså netop ikke en
betablokker.

> Det er blodtrykssænkende, jeg tager det for albumintab fra
> nyrerne. Jeg er type 2 diabet.

Så lyder ACE-hæmmere som en rigtig god løsning.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-10-05 17:45

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev

> "Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev

> Ifølge http://www.lmk.dk er Aprovel en ACE-hæmmer, og altså netop ikke en
> betablokker.

Eller hvis jeg skal være helt korrekt:

Aprovel er en Angiotensin II-receptorantagonist, hvis blodtrykssænkende
virkning, i praksis er svarende til ACE-hæmmere.

MVh. Uffe Ravn

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 22-10-05 18:16

On Sat, 22 Oct 2005 18:33:16 +0200, "Uffe Ravn"
<uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:

>Ifølge http://www.lmk.dk er Aprovel en ACE-hæmmer, og altså netop ikke en
>betablokker.

>Så lyder ACE-hæmmere som en rigtig god løsning.
>
>Mvh. Uffe Ravn

Mange tak for svar, så er jeg rolig.
Man skal nok være en smule mere i faget, for at forstå LMK
mvh Ebbe

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-10-05 18:57

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev

> Mange tak for svar, så er jeg rolig.
> Man skal nok være en smule mere i faget, for at forstå LMK

Muligvis, jeg er selv radiomekanikker

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Jan Pedersen

Dato : 22-10-05 20:31

> Muligvis, jeg er selv radiomekanikker
>
> Mvh. Uffe Ravn

wow en af dem med to k´er endda :)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-10-05 20:47

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> skrev

>wow en af dem med to k´er endda :)

Titler har jeg aldrig taget så seriøst, specielt ikke min egen, men du har
da ret i at det er med 2 k´er og ikke med 3

Tilgengæld lykkes det mig ret ofte at stave mit eget navn rigtigt .

Mvh. Rune Vaff

Fra : GB

Dato : 23-10-05 02:23

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i meddelelsen

> Titler har jeg aldrig taget så seriøst, specielt ikke min egen, men du
> har da ret i at det er med 2 k´er og ikke med 3

2k-problematikken kom vi andre over den 2. januar 2000. Get a life...

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Jesper Sloth

Dato : 22-10-05 22:21

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har kigget i lægemiddelkataloget, men er ikke blevet klogere.
> Det er blodtrykssænkende, jeg tager det for albumintab fra

Hej

Var det ikke kun ved behandling for, højtblodtryk at man kunne finde andre
midler var mere effektive og gav mindre tendens til kolaps. Betablokker
bruges også i mange andre sammenhæng, hvor ikke er sikker på at de øger
tendensen for kolaps. Eller har jeg misforstået undersøgelsen?

Mvh

Jesper

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 23-10-05 17:28

On Sat, 22 Oct 2005 23:21:12 +0200, "Jesper Sloth"
<sloth@tele2adsl.snydt.dk> wrote:

> [...]
>bruges også i mange andre sammenhæng, hvor ikke er sikker på at de øger
>tendensen for kolaps. Eller har jeg misforstået undersøgelsen?

jeg er helt uvidende om slige ting, men jeg får det for
blodtrykket, ikke fordi jeg har højt blodtryk, men fordi man
mener at det hjælper på nyresygdommen.
mvh Ebbe