Hvorfor tage Tamiflu?
Fra : dktekno

Dato : 22-10-05 16:11

Tamiflu bruges ikke kun i forbindelse med fugleindfluenza, men også til at
kurrere almindelig influenza eller forebygge det.

Men hvad er formålet med at tage Tamiflu? Bivirkningerne er jo kvalme og
opkast, og oftest er influenza jo "kun" en luftvejsinfektion der kun giver
træthed. Hvis jeg kunne vælge ville jeg da langt hellere ligge i sengen og
sove og have lidt ondt i halsen end jeg vil have kvalme og opkastninger.

Så alt i alt er bivirkningerne ved kuren mod influenza jo langt værrer end
selve symptomerne på den sygdom man vil kurere, så hvad er hele ideen i at
tage Tamiflu?

Fra : Cocoamum

Dato : 22-10-05 16:25

dktekno skrev:
> [...]
> selve symptomerne på den sygdom man vil kurere, så hvad er hele ideen i at

Der er vist heller ingen. Lad endelig være med det. Foreløbigt køber
folk det vist også bare. De tager det ikke.

Og se så at komme til lægen med din sygdom - og det er ikke ment
hånligt, men helt alvorligt.

Tine

Fra : myggen

Dato : 22-10-05 16:28

"dktekno" <dktekno@frac.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> selve symptomerne på den sygdom man vil kurere, så hvad er hele ideen i at

umiddelbart ser det ud som om bivirkningerne er værre end selve sygdommen...
Men hvis fugleinfluenzaen muterer så den smitter mellem mennesker, så er det
nok bedre at tage Tamiflu og dermed undgå at blive ramt af fugleinfluenza
som man jo altså kan dø af.

Derudover er det vigtigt lige at huske på, at det ikke er alle der oplever
de bivirkninger der er angivet på et præparats indlægsseddel.

Fra : as

Dato : 22-10-05 22:08

> [...]
> selve symptomerne på den sygdom man vil kurere, så hvad er hele ideen i at

Nu er der mange 1000 mennesker der hvert år dør af influenza - det er
primært ældre og svækkede mennesker, og det er også disse mennesker der er
er målgruppen for Tamiflu. Men for et ellers sundt og rask menneske er det
meningsløst at tage det, idet der som du beskriver er bivirkninger ved
stoffet som kan være mere alvorlige end sygdommen.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-10-05 01:46

In article <435a5679$0$41142$14726298@news.sunsite.dk>, dktekno wrote:
> [...]
> selve symptomerne på den sygdom man vil kurere, så hvad er hele ideen i at

Fordi det er lidt bedre end Placebo. Placebo er det bedste medicin på
apoteket. Det har en gavnlig virkning på alt, og ingen bivirkninger.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-10-05 04:31

> [...]
> selve symptomerne på den sygdom man vil kurere, så hvad er hele ideen i at

Nu er der rigtigt stor forskel på, hvordan folk har det, når de har
influenza. Nogle har det rigtigt skidt, og jeg tror, jeg er forkølet... Så
mit problem er måske, at jeg aldrig har haft influenza, og umiddelbart,
forekommer den mig også kun interessant, fordi jeg har frilandshøns. Jeg er
dog gennem en årrække blevet vaccineret, fordi jeg er / var i risikogruppen,
men de sidste par år, er jeg sprunget over.... Men det kunne være man skulle
overveje det igen... Sådan bare for at forebygge. Eller som jeg plejer at
sige. Troen kan flytte bjerge. Resten klarer Øbro.

M.V.H.....Benny..