Mangel på hygiejne
Fra : dktekno

Dato : 20-10-05 17:16

Idag var jeg inde i Burger Centeret i Viborg.
Jeg bestilte en jumboburger og min far bestilte en Big Burger.

Jeg så tilfældigvis over skranken da kokken lavede min burger. Og jeg lagde
mærke til, at i det ene øjeblik tog han mod penge, så rørte han ved
telefonen - og uden at vaske hænder tog han fat i maden!

Det synes jeg godt nok er ulækkert! Han vasker ikke engang hænder før
madlavning! Jeg nægtede at spise min jumboburger og er siden kommet i
klammeri med mine forældrer der nu kalder mig underlig og alt muligt. Men
vil i ikke give mig ret i at det da må være et helt basalt krav at kokken
vasker hans hænder før han laver mad?

En ting er ihvertfald stensikkert og det er, at jeg er absolut færdig med at
spise i restauranter! Det har nemlig vist sig nu, at kokke ikke vasker
hænder før de laver mad! Det synes jeg er ulækkert!

Fra : myggen

Dato : 20-10-05 18:05

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> spise i restauranter! Det har nemlig vist sig nu, at kokke ikke vasker
> hænder før de laver mad! Det synes jeg er ulækkert!

nu kan jeg ikke huske om det var dig der postede om roskildesyge for noget
tid siden. Der gik det nemlig på at en kantinedame/mand tog imod en
spisebillet (eller noget i den stil) og så med samme hånd skovlede pommes
frites op..

Som jeg mener der blev posted til ovenstående, så er der nok ikke det helt
store at frygte, men ifølge de hygiejne kurser man skal have bestået for at
arbejde i køkken (så vidt jeg er informeret), så SKAL man vaske hænder før
man tilbereder maden. Så på det punkt har du helt ret.. Det er fuldt ud
forkert. Og jeg synes selv det er ulækkert at man ikke vasker sine hænder
inden man påbegynder madlavning.

Fra : Inger

Dato : 20-10-05 20:14

myggen wrote:
> [...]
> man tilbereder maden. Så på det punkt har du helt ret.. Det er fuldt ud
> forkert. Og jeg synes selv det er ulækkert at man ikke vasker sine hænder

Det er nok mest det at man tager imod penge uden at vaske hænderne
inden man rører ved mad. Det er meget fy ifølge de kurser jeg har haft.
På McDonalds må man slet ikke opholde sig i køkkenet og i nærheden af
maden når man står i kasselinjen og har med penge at gøre. De er meget
meget strikse når det kommer til hygiejne. Jeg stod engang i køkkenet
under oplæring (=opsyn) og kom til at strejfe en af mine kollegaers
underarm med mine hænder. Jeg blev straks sendt hen og vaske hænder!

Så der skulle det være sikkert at spise (nej, det er ikke ment som
reklame...)

Inger

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-10-05 18:48

In article <4357c2cd$0$41145$14726298@news.sunsite.dk>, dktekno wrote:
> [...]
> vil i ikke give mig ret i at det da må være et helt basalt krav at kokken

Hvis der ikke var bakterier i maden, så ville du være meget svagelig,
og dø af stort set ingenting. Imunforsvaret skal holdes i træning.

Fra : dktekno

Dato : 20-10-05 19:46

Jeg vil hellere dø end jeg vil kaste op.

Fra : myggen

Dato : 20-10-05 19:51

> Jeg vil hellere dø end jeg vil kaste op.

hvem har sagt du skulle kaste op???!!!!

Fra : dktekno

Dato : 20-10-05 21:38

Hvis jeg bliver syg kaster jeg op.

Min mave har nultollerance over for andre mikroorganismer end
mælkesyrebakterier.

Fra : GB

Dato : 20-10-05 22:49

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i meddelelsen news:43580059$0$41140
$14726298@news.sunsite.dk:

> Min mave har nultollerance over for andre mikroorganismer end
> mælkesyrebakterier.

Så er du død. R.I.P.

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-10-05 23:17

In article <43580059$0$41140$14726298@news.sunsite.dk>, dktekno wrote:
> Hvis jeg bliver syg kaster jeg op.
>
> Min mave har nultollerance over for andre mikroorganismer end
> mælkesyrebakterier.

Så klag til dine forældre over at du ikke fik skidt nok i dine
unge dage. Jeg er selv en af dem der har været spejder m.m., og
været lidt på landet, bidt negle som barn etc. Så jeg har fået
skidt nok til at danne et såkaldt imunforsvar.

På mit gamle job var jeg 2 måneder i Bangladesh. Jeg er den eneste af
firmaets medarbejdere der ikke har haft diarre dernede. Og det går ellers
for at være verdens røvhul. Alt er beskidt. Der er dybe rendestene langs
gaderne, som man bare stiller sig på tværs af, og løfter op i kjolen
når man skal af med kroppens affaldsstoffer. Toiletpapir var et særsyn.
Man har jo fået fingrene for at bruge dem

Du ville sandsynligvis dø i et sådant land i løbet af minutter.

Fra : GB

Dato : 21-10-05 22:52

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> skrev i
meddelelsen news:slrndlg5rb.1k5.povlhp@ip100.home.terminal.dk:

> [...]
> løfter op i kjolen når man skal af med kroppens affaldsstoffer.
> Toiletpapir var et særsyn. Man har jo fået fingrene for at bruge dem

Jeg har rejst et år i Indien, har drukket vandet overalt, dog ikke fra
vandhaner i indiske storbyer, har boet 5 mdr. i en lille landsby i
Himalaya, i et hus med lergulv og ildsted i hjørnet, og er senere blevet
diagnosticeret via blodprøve med alle de slags hepatit, som eksisterer.
Det er bl.a. skyld i, at jeg ikke kan blive medlem af "Sygeforsikringen
Danmark".

Jeg har aldrig fejlet noget alvorligt, og aldrig haft hepatit. Kun
subakut, åbenbart.

> Du ville sandsynligvis dø i et sådant land i løbet af minutter.

Ja, af Indbildt Syge.

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-10-05 10:46

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvis jeg bliver syg kaster jeg op.
>
> Min mave har nultollerance over for andre mikroorganismer end
> mælkesyrebakterier.

Tag du det bare med ro... Du skal have 7 pund skidt om året, så hvis bare du
ikke får dem alle i burgerbaren, og på en gang, så skal du nok overleve.....

Vasker du forresten selv fingre, hvergang du har haft penge i hånden... Nej
vel

M.V.H.....Benny..

Fra : dktekno

Dato : 21-10-05 11:57

Jeg vasker hænder før jeg putter noget i munden.

Og klør det i ansigtet på mig så klør jeg med den del af hånden, armen,
trøjen etc. som ikke har været i berøring med noget andet.

Og går jeg forbi andre mennesker holder jeg vejret indtil jeg er kommet et
godt stykke væk fra dem.

Fra : Lyrik

Dato : 21-10-05 12:43

> [...]
> trøjen etc. som ikke har været i berøring med noget andet.
>
> Og går jeg forbi andre mennesker holder jeg vejret indtil jeg er kommet et
++++++++++++++++++++++++++++
Du har nok ikke store udsigter til at begå dig sammen med en kæreste så.
Jeg synes det du beskriver er på kanten af det normale. Har du talt med din
læge om dine problemer?

Hilsen
Jens

Fra : GB

Dato : 21-10-05 23:01

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg vasker hænder før jeg putter noget i munden.

Fornuftigt - det gør vi forhåbentlig allesammen.

> Og går jeg forbi andre mennesker holder jeg vejret indtil jeg er
> kommet et godt stykke væk fra dem.

Ren paranoia. Slap dog af, min ven - der sker dig ingenting - bortset fra,
at du skal dø en gang, ligesom alle andre.

http://makeashorterlink.com/?H28B5160C

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Sabina H.

Dato : 22-10-05 05:12

dktekno wrote:
> [...]
> armen, trøjen etc. som ikke har været i berøring med noget andet.
>
> Og går jeg forbi andre mennesker holder jeg vejret indtil jeg er

Har du overvejet om du kunne lide af en eller anden form for OCD??

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 22-10-05 09:18

Sabina H. skrev den 22-10-2005 06:12:

> Har du overvejet om du kunne lide af en eller anden form for OCD??

Lige min tanke også.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 22-10-05 15:02

dktekno skrev:

>klør det i ansigtet på mig så klør jeg med den del af hånden, armen,
>trøjen etc. som ikke har været i berøring med noget andet.

Og du tror ikke at bakterierne kan bevæge sig fra det område som du klør
med til et område som du ikke har kløet med, ja ja.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : dktekno

Dato : 22-10-05 15:24

Bakterier og vira er ikke det samme. Det er mest vira jeg er bange for. Og
vira kan altså ikke bevæge sig.

Fra : Carsten Riis

Dato : 22-10-05 22:29

dktekno skrev den 22-10-2005 16:24:
> Bakterier og vira er ikke det samme. Det er mest vira jeg er bange for. Og
> vira kan altså ikke bevæge sig.

Det vil jeg nu ikke være så sikker på.

Du bør helt klart tilgå din frygt for vira med et helt nyt perspektiv:

OCD

eller på jævnt dansk: tvangstanker.

Og før du mener, at du ikke kan gøre noget ved dem, så kan jeg røbe at
naturligvis kan du gøre noget ved dem! Det hedder: Konsultation hos
læge, som så henviser til psykiater!

Fra : Sabina H.

Dato : 23-10-05 00:53

Carsten Riis wrote:

> Og før du mener, at du ikke kan gøre noget ved dem, så kan jeg røbe at
> naturligvis kan du gøre noget ved dem! Det hedder: Konsultation hos
> læge, som så henviser til psykiater!

du glemmer at i mange tilfælde kan de faktisk dæmpes med noget så simpelt
som antidepressiver aka lykkepiller....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-10-05 10:07

Sabina H. skrev den 23-10-2005 01:53:

> du glemmer at i mange tilfælde kan de faktisk dæmpes med noget så simpelt
> som antidepressiver aka lykkepiller....

Det vil jeg så overlade lægen/psykiaterne om at afgøre hvad der er
relevant for dktekno.

Såvidt jeg er orienteret, så er lykkepiller (hvilket nok er den mest
åndsvage betegnelse overhovedet for noget medicin) og antidepressiver
meget forskellige medikament-typer.
Lykkepiller er jo ikke "nu jeg bare så lykkelig"-pille, men mere en
slags udjævning af de humørsvingninger vi allesammen har. I hvert fald,
hvis man skal tro det foredrag jeg var til forleden, hvor
fordragsholderen var selveste Peter Lund Madsen (aka: HjerneMadsen).

Fra : Sabina H.

Dato : 23-10-05 11:10

Carsten Riis wrote:

> Det vil jeg så overlade lægen/psykiaterne om at afgøre hvad der er
> relevant for dktekno.

enig, men det ændrer ikke på det faktum at det faktisk er en ret nem metode
at gå til tvangstankerne på....
netdoktor skriver feks : Hvad behandler man med lykkepiller?

Stofferne anvendes fortrinsvis ved behandling af milde og moderate
depressioner. De har dog også vist sig at være effektive ved panikangst,
tvangs-handlinger eller -tanker, tvangsgråd efter slagtilfælde og bulimi.

> Såvidt jeg er orienteret, så er lykkepiller (hvilket nok er den mest
> åndsvage betegnelse overhovedet for noget medicin) og antidepressiver
> meget forskellige medikament-typer.

desværre er jeg nødt til at være lidt uenig med dig*G*
Lykkepiller og antidepressiver er begge fællesbetegnelser for SSRI
præperarter, ihvertfald i daglig tale....

søger man på netdoktor på "midler mod depression" vil der komme et stort
antal af forskellige typer præperarter frem.... deriblandt både SSRI
præperarter og MAO-hæmmere....
http://www.netdoktor.dk/Medicin/skema/antidepressiva.htm
man bliver næsten helt skeløjet af at læse om de forskellige*G* men det er
jo heldigvis derfor vi har læger til at vælge hvilke type præperart der er
bedst i en given situation....

> [...]
> fald, hvis man skal tro det foredrag jeg var til forleden, hvor
> fordragsholderen var selveste Peter Lund Madsen (aka: HjerneMadsen).

hehe, jeg kender udemærket til virkningen af lykkepiller... har selv været i
behandling med Cipramil.....
og du har ret, det er ikke en "nu er jeg bare så lykkelig"-pille, men en
buffer for både op og nedture.....
men som netdoktor også informerer om så kan de være ganske effektive mod
tvangshandlinger/tanker....

til folk der gerne vil vide lidt mere om OCD erder her et udemærket link:
http://community.netdoktor.com/ccs/dk/depression/facts/whatis/article.jsp?articleIdent=dk.depression.facts.whatis.dk_depression_xmlarticle_005382

lidt omkring behandling med medicin:
Behandlingsmuligheder for OCD

Tidligere troede man, at behandlingen var næsten håbløs. Men idag ved man,
at lidelsen i høj grad kan behandles. Man benytter to forskellige former for
behandling ved OCD. Medicinsk behandling og adfærdsterapi. Mange har brug
for begge behandlingsformer.

Medicinsk behandling

Ved medicinsk behandling bruger man de såkaldte SSRI-præparater. Hos mere
end halvdelen af patienterne bliver symptomerne på tvangshandlinger og
tvangstanker væsentligt dæmpet. I modsætning til ved depressionsbehandling
kan det tage et par måneder, før medicinen begynder at virke, og man skal
benytte højere doser. Ulempen ved medicinen er, at den blot hjælper til at
holde symptomerne under kontrol, men så snart man slutter med den, vil
symptomerne ofte blomstre op igen. De fleste, som har glæde af behandlingen,
bliver derfor rådet til at fortsætte behandlingen på ubestemt tid.

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : LM

Dato : 23-10-05 12:14

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> wrote in message

> desværre er jeg nødt til at være lidt uenig med dig*G*
> Lykkepiller og antidepressiver er begge fællesbetegnelser for SSRI
> præperarter, ihvertfald i daglig tale....

Alle "lykkepiller" (SSRI'er) er antidepressiv medicin, men ikke al
antidepressiv medicin er lykkepiller=SSRI.

LM

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-10-05 13:28

LM skrev den 23-10-2005 13:14:
> "Sabina H." <sabina@websetter.dk> wrote in message

> Alle "lykkepiller" (SSRI'er) er antidepressiv medicin, men ikke al
> antidepressiv medicin er lykkepiller=SSRI.

nemlig

Fra : LM

Dato : 23-10-05 14:43

"dktekno" <dktekno@frac.dk> wrote in message
> Bakterier og vira er ikke det samme. Det er mest vira jeg er bange for. Og
> vira kan altså ikke bevæge sig.

De kan være luftbårne, og så er de "overalt"

LM

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 20-10-05 20:42

> Jeg vil hellere dø end jeg vil kaste op.

Mennesket har en fantastisk livskraft, når det kommer dertil, så mon ikke
det spørgsmål løser sig selv?

Mvh Maria

Fra : Dan

Dato : 20-10-05 21:36

Kære Dktekno, af dine andre posts fremgår det jo, at du er ekstremt bekymret
for helbredet (hvad du har må du jo selv afgøre) men i dette tilfælde har du
jo virkelig ret...

Her i Århus ser jeg utallige eksempler på sådan noget...ekspeditricer i
byens såkaldt bedste bageri (Langenæs), der tager imod penge og derefter
skovler rundstykker op med de samme fingre, eller en Shawarma biks på
Ryesgade, hvor ejeren tog imod pengene og derefter gravede fingrene dybt
nede i skinkestrimlerne for at tage dem op til en pita...føj for h....! Det
er nu længe siden, men jeg har aldrig siden sat mine fødder derind.

Til forsvar for shawarma-biksene skal det lige siges, at mange af dem er nu
ret rene.

Hilsen

Dan

Fra : Peter

Dato : 20-10-05 23:23

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg vil hellere dø end jeg vil kaste op.

Efter den udtalelse, må man vel konstatere, at du allerede er lidt død -
hjernedød.

Peter

Fra : Carsten Riis

Dato : 22-10-05 09:34

Peter skrev den 21-10-2005 00:22:
> "dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Efter den udtalelse, må man vel konstatere, at du allerede er lidt død -
> hjernedød.

Den der er mest synd for i denne tråd. Det er dig, kære Peter

Jeg skal naturligvis ikke komme med en sundhedsfaglig vurdering af
dktekno's tilstand. og alligevel vil jeg tro/mene at der er meget mere
bagvedliggende problemer hos dktekno end frygten for bakterier.

Nemlig at han er så besat af frygten for bakterier, at det påvirker hans
liv i en temmelig stor uhensigtsmæssig grad.
Her tænker jeg må dktekno's udtalelser om at stoppe vejrtrækning,
såfremt man er for tæt på ham.

Såfremt jeg var en af dktekno's venner (tvivler på, at han nogen tætte
venner, da dktekno ellers ville lide kvælningsdødeb pga mangel på
vejrtrækning), så ville jeg tage ham med op til lægen for at finde ud af
om dktekno lider af OCD eller lignende psykisk lidelse.

Dine udtalelser tilgengæld er nedværdigende, malplacerede og i hele
taget dekonstruktiv. For slet ikke tale om, at du kommer med en
diagnose som du tydeligvis ved intet om!
Læs mere om hjernedød:
http://www.sundhed.dk/wps/portal/_s.155/4503?_ARTIKEL_ID_=1057050412110353#

(afsnittet om Konstatering af hjernedød)

Så drop dit mudderkastning et et forum som dette. På forhånd tak.

Fra : Futte

Dato : 22-10-05 12:30

Ja, hvis vedkommen VIL. Jeg kender - som før omtalt flere gange - til
problemet da jeg selv har lidt af det. Jeg var dog selv klar over den var
gal og søgte - og fik hjælp. Jeg kan til en vis grad undre mig over at
dktekno ikke selv kan se, et eller andet sted, at den frygt - som man selv
virkelig tror på - at det trods alt ikke er "normalt". Han/hun reagere slet
ikke på de forslag man giver for at søge behandling, eller stiller et eneste
spørgsmål om hvordan jeg f.eks kom ud af det o.s.v. Hvor er omgivelserne
henne? Ved godt at man i den situation isolere sig, men nogen må der da
være. dktekno skriver om nogle forældre, hvorfor prøver de ikke at få
vedkommende med til en læge, eller lægen hjem til dem.Måske har de prøvet
uden held! Men Danmark er nu sådan indrettet at man ikke kan tvinge
mennesker i behandling hvis de ikke selv vil. Jeg kunne godt forestille mig
at dktekno heller ikke tør besøge lægen, tænk på alle de syge mennesker der
uvilkårligt stødes på dér. Problemet er svært, hvis dktekno ikke selv kan se
det er professionel hjælp han/hun behøver.

LH

Fra : Carsten Riis

Dato : 22-10-05 12:49

Futte skrev den 22-10-2005 13:29:
> [...]
> uvilkårligt stødes på dér. Problemet er svært, hvis dktekno ikke selv kan se
> det er professionel hjælp han/hun behøver.

100% enig.

Man har retten til at ødelægge sit eget liv.

Om man bør fratages denne ret. tja, det kræver vist en længere
filosofisk diskussion.

NB: Kunne man lokke dig til at bruge rigtig citeringsteknik? dvs. skær
det væk som du ikke svarer på og svar under det du citerer. På forhånd
tusind tak.

Fra : Futte

Dato : 22-10-05 12:59

Hvis du kan fortælle mig hvordan jeg gør!!!!!!!!!!!!!!

Fra : GB

Dato : 22-10-05 13:50

"Futte" <le_ha@privat.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis du kan fortælle mig hvordan jeg gør!!!!!!!!!!!!!!

Det kan du læse på http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html.

God fornøjelse!

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Carsten Riis

Dato : 22-10-05 14:32

Futte skrev den 22-10-2005 13:59:
> Hvis du kan fortælle mig hvordan jeg gør!!!!!!!!!!!!!!

Det gjorde jeg jo.
----
Skær det væk som du ikke skal svarer på. og skriv dit svar under det du
svarer på.
----

I praksis:
Ta' din mus. Hold venstre* museknap nede og før henover musemarkøren
tekst du ikke svarer på. Tryk nu på Delete-knappen (hedder måske også Del)
Før musen efter den sætning eller det afsnit du vil svare på. Klik en
gang på venstre musetast.
Tryk nu én gang på Enter-knappen (kan hedde: Return)
Skriv det du vil svare.

Gennemgå på denne måde hele indlægget med det du vil svare på.
Balancegangen er så at citere så rigeligt, at man kan se sammenhængen,
men samtidig så lidt, så det ikke er overflødigt hvad der citeres.

*: Det kan være, at du har lavet din mus om til venstrehåndet mus, i så
fald kan du trykke på højre musetast.

Jeg håber, at du kan se, at dine svar bliver meget mere overskuelige for
andre.
Endnu engang på forhånd tusind tak.

Fra : Sm

Dato : 21-10-05 07:23

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg vil hellere dø end jeg vil kaste op.

ud fra dine skriverier tror jeg ikke du har langt igen.

Fra : Futte

Dato : 21-10-05 11:07

Hvor er det mangel på respekt for at andre mennesker er syge. Jeg har
skrevet det før - jeg har lidt af den samme angst for bakterier - det er en
fobi som alle andre fobier. Jeg har fået hjælp og der ER hjælp at få - hvis
man vil ud af det helvede. Når det er sagt, så er jeg dog stadig bange for
at spise mad der er dårligt og ser meget på hygiejnen i butikker,
spisesteder. Præcis det med at ekspedienterne i bagerbutikkerne tager imod
penge og derefter direkte hen og tager morgenbrød bagefter. Man kan lære
atter så meget på diverse kurser, hvor mange tror I der overholder
hygiejnereglerne når der ikke står nogen og kigger dem over skulderen?

LH

Fra : myggen

Dato : 21-10-05 11:47

"Futte" <le_ha@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en fobi som alle andre fobier. Jeg har fået hjælp og der ER hjælp at få -
> hvis man vil ud af det helvede. Når det er sagt, så er jeg dog stadig

jeg tror ikke der er nogen der er interesseret i at spise noget der er

Fra : Sm

Dato : 23-10-05 10:13

Har du nogensinde talt med en læge/psykiater/psykolog om dine problemer,
og
hvis du ikke har, hvorfor har du så ikke det.
Svar venligt, man kunne jo få det indtryk at du laver grin med gruppen.

Soeren

Fra : nana sørensen

Dato : 23-10-05 11:08

"Sm" <Soeren@m.dk> wrote in message
> [...]
> hvis du ikke har, hvorfor har du så ikke det.
> Svar venligt, man kunne jo få det indtryk at du laver grin med gruppen.

Det har jeg også en fornemmelse af at han gør. Han har startet flere indlæg
i samme stil, for så at undlade at svare på indlæg.

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-10-05 13:48

nana sørensen skrev den 23-10-2005 12:08:

> Det har jeg også en fornemmelse af at han gør. Han har startet flere indlæg
> i samme stil, for så at undlade at svare på indlæg.

Eller også er han så dybt inde i sin - mulige - OCD, at han ikke tør
indgå en dialog omkring at problemstillingen reelt er en anden.

Fra : Sabina H.

Dato : 23-10-05 14:34

Carsten Riis wrote:

> Eller også er han så dybt inde i sin - mulige - OCD, at han ikke tør
> indgå en dialog omkring at problemstillingen reelt er en anden.

eller også er vi bare ude i at han reelt ikke ønsker nogen konkret og
konstruktiv respons, men kun rygklapperi og enige udsagn......
der findes jo mennesker der helt ikke vil modsiges.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : LM

Dato : 23-10-05 14:38

> eller også er vi bare ude i at han reelt ikke ønsker nogen konkret og
> konstruktiv respons, men kun rygklapperi og enige udsagn......
> der findes jo mennesker der helt ikke vil modsiges.....

Jeg har egentlig hele tiden opfattet "dktekno" som hunkøn. Måske ud fra
måden han/hun skriver på. Har dktekno egentlig nogensinde antydet hvilket
køn han/hun er?

LM

Fra : dktekno

Dato : 23-10-05 17:14

Jeg er hankøn og nej jeg er ikke homo.

Fra : myggen

Dato : 23-10-05 18:00

> Jeg er hankøn og nej jeg er ikke homo.

homo? hvem har nævnt noget om det? og hvad er der i det hele taget galt med
at være homoseksuel? Jeg er ikke flov over min seksualitet, så hvorfor skal
andre være flove over deres (det virker som om det ville være flovt at være
homo, og at det er derfor du/dktekno melder sådan ud)

Fra : dktekno

Dato : 23-10-05 19:31

Jeg beklager at du misforstod mit indlæg.

Årsagen til at jeg skriver det er, at eftersom nogle mener at min holdning
minder om kvinders holdning til hygiejne og/eller min skrivemåde er
kvindelig, så vil jeg ikke have at der er nogen tvivl om min orientering,
eftersom dktekno navnet er alment kendt i samtlige politiske kredse.

Hvis jeg i politiske kredse bliver anset for at være homo vil jeg straks
blive rakket ned på. Jeg har personligt intet imod folk der er homoer, men
jeg kender altså til det politiske klima på denne jord.

Fra : myggen

Dato : 23-10-05 19:48

> [...]
> blive rakket ned på. Jeg har personligt intet imod folk der er homoer, men
> jeg kender altså til det politiske klima på denne jord.

de eneste der såvidt jeg er orienteret "rakker ned" på - eller på nogen
anden måde discriminerer - homoseksuelle, er den skole i sønderjylland der
ikke vil ansætte homoseksuelle lærer...

Det politiske klima? den må lige uddybes.. for hvad angår politikere, så er
der en pæn håndfuld homoseksuelle der, og de har såvidt jeg ved ikke nogen
problemer.

anyways.. det OT...

Fra : LM

Dato : 23-10-05 19:02

"dktekno" <dktekno@gmail.com> wrote in message
> Jeg er hankøn

Oki

> og nej jeg er ikke homo.

Hvad mener du med nej?. Det har jeg da slet ikke hverken tænkt på eller
spurgt om og det er da også ret ligegyldigt i denne sammenhæng.

LM

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-10-05 22:50

dktekno skrev den 23-10-2005 18:14:
> Jeg er hankøn og nej jeg er ikke homo.

Når nu du reagerer på køns-spørgsmålet.

Kunne du så også lokkes til at svare på om du har overvejet
OCD-perspektivet i din frygt for bakterier/vira?

Fra : dktekno

Dato : 24-10-05 10:27

Jeg har fået tildelt en tid hos en psykiater.

Det er muligt jeg har OCD, men jeg tvivler på det kan kurreres. Det bliver
jo bare værrer og værrer, og jeg føler mig syg hele tiden.

Fra : Cocoamum

Dato : 24-10-05 10:31

dktekno skrev:
> Jeg har fået tildelt en tid hos en psykiater.
>
> Det er muligt jeg har OCD, men jeg tvivler på det kan kurreres. Det bliver
> jo bare værrer og værrer, og jeg føler mig syg hele tiden.

Jeg synes, at det er rigtig flot, at du har fået en tid. Det første
skridt til at få det bedre er at erkende, at der muligvis er noget galt.

Godt skuldret - det skal du have ros for.

Held og lykke

Tine

Fra : Futte

Dato : 24-10-05 12:30

Fat mod, kære - der er virkelig hjælp at hente, selvom du ikke lige nu tror
det. Og lov mig at du hænger ved hjælpen, giv ikke op fordi du ikke oplever
bedring de første gange. Når det er sjælen der er syg så tager det altså
længere tid. Og kommer du i medicinbehandling går der også lidt tid inden en
evt virkning indfinder sig, den sker ikke allerede næste dag. Så tro på
et - og giv det hele en chance og samarbejd med behandleren. Men ja, også
jeg syntes det er så godt at du nu får hjælp - det er et meget vigtigt
skridt på vejen. Jeg var klar over at du var ved at indse det var galt med
alle de spørgsmål du stillede her. Når man når dertil, så er man allerede et
godt stykke på den rette vej - så blæs på alle de negative svar du også har
fået, der er bare mennesker der ikke vil eller kan forstå at sjælen også kan
være syg -og hvor påvirket hele ens liv kan blive af det.
Alt mulig held og lykke - og skriv endelig hvis du har brug for nogen at
tale med, som forstår dig, indtil du kommer i behandling (og selvfølgelig
også herefter hvis der er behov herfor). Skriv bare privat hvis du ikke vil
skrive så alle andre kan læse det.

Knus fra

Lene

Fra : nana sørensen

Dato : 24-10-05 14:23

> Jeg har fået tildelt en tid hos en psykiater.
>
> Det er muligt jeg har OCD, men jeg tvivler på det kan kurreres. Det bliver
> jo bare værrer og værrer, og jeg føler mig syg hele tiden.

Psykiater lyder som en god ide´, måske kombineret med en psykolog/terapeut.

OCD kan godt kureres, eller i hvertfald blive til at leve med, så du ikke
skal være bange hele tiden.
Min kæreste var meget heftigt angrebet og er så godt som ude af det i dag,
selvom det altid vil fylde en smule

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-10-05 16:33

dktekno skrev den 24-10-2005 11:27:
> Jeg har fået tildelt en tid hos en psykiater.

Totalt godt!

Tak for den oplysning.

> Det er muligt jeg har OCD, men jeg tvivler på det kan kurreres.

Jeg ved ikke om det kan kurereres, men jeg ved, at du kan få det
væsentlig bedre end du har det idag! Endda så godt, at det er dig som
holder dine tanker i skak og ikke dine tanker dig.

Mit ønske på dine vegne er, at du finder en rigtig dygtig psykiater, som
er rigtig rigtig skrap til det der med OCD (eller hvilken diagnose han
måtte give dig)

> Det bliver
> jo bare værrer og værrer,

Det har sådan noget det med at blive.

> og jeg føler mig syg hele tiden.

En ting ved jeg om OCD! Du er syg hele tiden!

Nogen oplever ligesom "tidslommer", hvor de ikke har de symptomer som
OCD'en giver.

Fra : Sabina H.

Dato : 24-10-05 17:04

dktekno wrote:
> Jeg har fået tildelt en tid hos en psykiater.

via din læge?

> Det er muligt jeg har OCD, men jeg tvivler på det kan kurreres. Det
> bliver jo bare værrer og værrer, og jeg føler mig syg hele tiden.

OCD kan afhjælpes.... du kan via forskellige behandlinger få det LANGT bedre
end du har det i dag.. endda til en sådan grad at det måske kun er småting
der viser dine tvangstanker/handlinger.....
stol på at du KAN få det bedre.... hvor der er vilje er der vej....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk