Hvorfor får jeg kvalme hele tiden?
Fra : dktekno

Dato : 16-10-05 20:55

Jeg har lagt mærke til, at ca. 15-20 min. før jeg skal slå en prut har jeg
små-kvalme.

Hvad kan det være? Det har stået på i nogle uger nu.

Mine forældrer siger jeg er for meget opmærksom på min krop og tolker alle
følelser i maven for at være kvalme. Men er det så ikke underligt at det
først er nu?
Det er da vel ikke normalt at få kvalme før man prutter?

Fra : nana sørensen

Dato : 16-10-05 22:28

"dktekno" <dktekno@gmail.com> wrote in message
> [...]
> først er nu?
> Det er da vel ikke normalt at få kvalme før man prutter?

Helt seriøst. du er hypokonder. Det der er unormalt ved dig er, at du er
overopmærksom og bange for alle sygsomme. det er ikke din mave der er
problemet.

Fra : Futte

Dato : 17-10-05 05:17

Ja, du skriver hele tiden om alle de sygdomme du kan fejle. Jeg har skrevet
til dig her, og jeg har skrevet til dig privat, men du reagere slet ikke.
Som om du er fanget i din egen lille verden af sygdomme, angstanfald og
lign. Ikke fordi der er noget "galt" i det for jeg har været møllen igennem
selv. Derfor ville jeg også gerne snakke med dig, og prøve at hjælpe det jeg
kan. For du er syg og du har brug for hjælp. Du lyder ikke til at være ret
gammel, så få nu den hjælp du har brug for. Jeg fik den ikke før jeg var
næsten 40 og det er mange år jeg føler der gik tabt. Jeg ville sådan ønske
du ville forstå at du ikke selv kan klare det du fejler - du skal have
professionel hjælp. Få taget hul på dine problemer. Start med at gå til din
læge og snak med ham om alt det du hele tiden spørger om herinde. Vi kan
ikke hjælpe dig andet end at "lytte".
Mvh
LH

Fra : myggen

Dato : 17-10-05 11:26

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> først er nu?
> Det er da vel ikke normalt at få kvalme før man prutter?

du har kvalme fordi du ikke kan holde dig selv og dine overdrevne tanker ud.
Så nemt er det. Du har en ufatteligt urealistisk virklighedsopfattelse og er
mere negativ end negativiteten selv.

Jeg fatter ikke at du sidder og klynker alle de problemer ud som du
tilsyneladende har, og udbreder din mening til fugleinfluenza m.m. når du er
så fjernt fra virkeligheden. Og jeg forstå slet ikke hvordan du kan tillade
dig at sidde og poste indlæg som andre bruger tid på at besvare for at
hjælpe dig, og nogle endda skriver til dig privat for at hjælpe dig (som
Futte har gjort) og du så ikke lader til at reagere det mindste.

Jeg er træt af dine indlæg der lyser langt væk af pessimisme, så jeg tror
helt ærligt ikke jeg er interesseret i at læse - eller så meget som at se
der er inlæg af dig - så jeg overvejer kraftigt at smide dig i killfiltret.
Og hvis alle gør det, har du pludselig ikke nogen til at besvare dine
indlæg.

Du er hypokonder, og jo før du selv fatter det og gør noget ved det, jo
bedre.

Get a grip!

Fra : Futte

Dato : 17-10-05 12:18

Jeg forstår godt du reagere som du gør, men du skal vide der sidder en
person og har det virkelig MEGET skidt, der skriver alle de "irriterende"
indlæg. Jeg ved det, fordi jeg selv har prøvet det, og man er virkelig
fanget i et helvede. Spørgsmålet er så bare om "man" er så langt i forløbet
at man er parat til at søge hjælp. I mange år gik jeg med alle mine
problemer som ligner dem (ved ikke hvad vedkommende hedder) skriver om. Jeg
holdt det hele inde i mig selv og det er det værste man kan gøre. Et lille
skridt på vejen er at vedkommende nu skriver her og så småt er klar over der
er noget galt, skridtet videre er så at tage sig sammen og gå til lægen. Er
man fanget af angstanfald og de følgevirkninger deraf, så er man
handlingslammet. Da jeg havde det værst var jeg bogstavelig talt fanget i
mit eget hjem. Jeg turde ikke gå ud og til lægen, frisøren eller hvad det nu
var. Så jeg startede med at skrive til lægen og han startede så med at komme
til mig og videre sørgede for at en psykolog gjorde det samme, og langsomt
MEGET langsomt kom jeg ud af det og tilbage til virkeligheden. Men man skal
ikke tro det er gjort med én eller to samtaler eller evt medicin i en uge og
så er man rask. Mange opgiver undervejs fordi der ikke sker noget. Man skal
selv arbejde med. For mit vedkommende to det 5 år før jeg var næsten helt
ude af det. Min største hjælp udover psykologen var altså at komme i kontakt
med andre. Det var den største lettelse at vide - for mig - at andre havde
oplevet det samme som jeg. Det var nok det største skridt til selvhjælp. I
dag taler jeg åbent om det og det gør at jeg ofte oplever at folk tør at
sige: Jeg har prøvet det sammen - det er ikke så tabubelagt som før. Og dog,
der er stadig personer der ser ned på "os" som har haft en psykisk nedtur.
Vi er "farlige" på en eller anden måde.
Kan brevskriveren ikke komme til lægen, så start med at skriv til ham/hende.
Du SKAL have hjælp - det er så vigtigt at få vendt alle de negative tanker
til noget positivt. Det er tankerne der styre os når vi lider af angstanfald
bla.
Jeg selv lever i dag et næsten almindeligt udadvendt liv. Der vil altid
sidde en snert når man har haft det i så mange år, men jeg er tilfreds med
som jeg har det nu. Men jeg ved det kan lade sig gøre at komme ud af det
helvede man er fanget i - selvmord er ingen løsning, som du før nævner -
der er hjælp at hente, hvis du vil. Man kan ikke hjælpe en person der ikke
vil hjælpes. Det er en lang og sej kamp, og det koster blod, sved og tårer.
Jeg selv mistede også et ægteskab på 20. år da jeg måtte bruge al den tid på
at komme ud af angsthelvede. Men selv med det tab, så er jeg så glad for jeg
i dag har det så meget bedre.

LH

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-10-05 14:18

> [...]
> først er nu?
> Det er da vel ikke normalt at få kvalme før man prutter?

Generelt er du nok lidt for overopmærksom på dig selv.... Ikke fordi det
behøver at være negativt, men meget tyder på, at du lever et alt for stille
liv, med for meget computer, og alt for lidt sex.. Det sidste sikkert,
fordi du sidder fast ved computeren.... Kom ud i den friske luft, få lidt
muskler på ballerne, og noget frisk luft i lungerne.
Du kommer til at lyde som en, der er blevet 60 år gammel, og opdaget sin
egen dødelighed, og først nu, fundet ud af, at livet skal nydes, og det
helst før man begynder på nedtællingen til at forlade det. De timer som du
tilbringer, på at spekulere på sygdom og elendighed, de gør dig syg og
elendig.... De timer du bruger på at være glad, og på at glæde andre.... De
giver dig både glæde ved livet, og glade omgivelser... Så spring ud, og
først og fremmest, husk en ting, LIVET BLIVER IKKE GENUDSENDT.... Den tid du
spilder nu, kommer aldrig tilbage. I dag er den første dag, i resten af dit
liv, så prøv noget nyt.... LEV DET, og ikke mindst.... NYD DET..

M.V.H.....Benny..

Fra : Sm

Dato : 17-10-05 14:37

> [...]
> først er nu?
> Det er da vel ikke normalt at få kvalme før man prutter?

har du talt med en læge/psykolog?

Soeren