Irettation efter intim barbering.
Fra : Daniel og Stine

Dato : 16-10-05 13:46

Jeg holder meget af, ja været glat dernede. Samme gør min dame, men hun
har gjort det i mange flere år end mig, og døjer ikke med det, men hver
gang jeg prøver flipper min hud skråt, indgroet hår, store (rigtige
store) bumser, masser af små røde knopper, iretteret, sviene og kløende
hud. De første mange dage derefter.

Og jeg har prøvet diverse ting, lange bade inden, barbere med hårene,
bruger barberskum, gel eller sæbe osv. Uanset hvad jeg har prøvet ender
det altid op med det samme.

Så håbede der måske var en chance for nogen kunne anbefalde mig en creme
man kunne bruge, eller noget der måske har virket for jer.

Har også prøvet strips hvor man hiver hårene af, og det lykkes
nogenlunde, men kan aldrig snuppe alt.. og når jeg så bruger shaveren
til det sidste, så går det galt igen.

Bruger en mach3 desuden.

PÅ forhånd tak.

Fra : Sabina H.

Dato : 16-10-05 19:00

Daniel og Stine wrote:
> [...]
>
> Har også prøvet strips hvor man hiver hårene af, og det lykkes
> nogenlunde, men kan aldrig snuppe alt.. og når jeg så bruger shaveren

min erfaring er at det er en periode man skal igennem....
løsningen for mig har været:
barbering hver eller ihvertfald hver anden dag,
start med et varmt bad, og barber i badet, gerne i bodyshampoo eller
lignende
skyl, dup tør og slut af med en desinficerende fed creme, sørg for at være
HELT tør inden undertøj tages på.....

der kan gå et stykke tid før huden er så hærdet at den ikke påvirkes
mere.....
hvis du gerne vil gøre mere, kan du duppe huden let med klorhexidin inden
den fede creme påføres, det vil "dræbe" eventuelle bakterier der sidder på
huden....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : myggen

Dato : 17-10-05 11:17

"Daniel og Stine" <danielwj@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men kan aldrig snuppe alt.. og når jeg så bruger shaveren til det sidste,

Du skriver din kæreste har flere års "erfaring" end dig, så det oplagte var
måske at spørge hvad hun gjorde i starten..

Der er stor forskel på huden, og derfor er det for nogen kun en periode i
starten - som Sabina skriver - mens det for andre er mere permanent.

Jeg barberer mig i badet - til sidst - når det varme vand har blødgjort
hårene. Derudover bruger jeg skum eller en god balsam (fx. response) som
bliver masseret godt ind. Derefter bruger jeg så min skraber. Efter badet
dupper jeg området tør (som Sabina også nævner) for ikke at irritere huden
mere end højst nødvendigt, og derefter bruger jeg en god creme. Oftest - når
jeg har det i huset - bruger jeg gillette's gel der er beregnet til
efter-barbering til kvinder. Den modvirker nemlig de røde knopper.. kan ikke
huske hvad det hedder (har det ikke liiiige med på arbejde ) men det
er rigtig godt.

Og så, som Sabina også skriver, skal man først tage undertøj på, når man er
helt tør, samt barbere sig hver eller hveranden dag.

Trine

Fra : Daniel og Stine

Dato : 18-10-05 14:10

Hun skulle som sabrina skriver, bare over den periode... de første par
år havde hun også bumser osv. Jeg vil prøve at følge jeres råd, og købe
mig en god balsam og prøve noget af det i skriver..
Problemet ved mig er bare at jeg ikke kun får rødeknopper, men hårene
gror inden under huden og jeg får store bumser, bumserne er næsten det
værste.. de gør fanme ondt.

Fra : Sabina H.

Dato : 18-10-05 16:44

Daniel og Stine wrote:
> [...]
> Problemet ved mig er bare at jeg ikke kun får rødeknopper, men hårene
> gror inden under huden og jeg får store bumser, bumserne er næsten det

bumserne kommer fordi huden ikke er "ren", dvs så bakteriefri som muligt....
der kommer klorhexidin eller desinficernde creme ind.... samt det at huden
skal være helt tør før påklædning....
husk at barbere selvom du har bumser og knopper.... og desinficere hver
eneste gang....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 19-10-05 12:21

On Tue, 18 Oct 2005 17:43:46 +0200, "Sabina H."
<sabina@websetter.dk> wrote:

> [...]
>skal være helt tør før påklædning....
>husk at barbere selvom du har bumser og knopper.... og desinficere hver

For mig lyder det, som var det mere behageligt at bevare det
naturlige look. men hver sin smag
mvh Ebbe

Fra : myggen

Dato : 19-10-05 13:35

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse

> For mig lyder det, som var det mere behageligt at bevare det
> naturlige look. men hver sin smag
> mvh Ebbe

Jeg ved ikke om jeg ville være af samme opfattelse hvis jeg havde de
problemer der omtales i tråden.. Det er jeg heldigvis sluppet for i alt den
tid jeg har barberet.. sådan rent personligt synes jeg det er pænest, rarest
og mest hygiejnisk uden hår, og derfor barbere jeg.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 19-10-05 15:54

On Wed, 19 Oct 2005 14:35:21 +0200, "myggen"
<trine@pixiemachine.com> wrote:

> [...]
>tid jeg har barberet.. sådan rent personligt synes jeg det er pænest, rarest
>og mest hygiejnisk uden hår, og derfor barbere jeg.

Så har jeg vist ikke fulgt ordentlig med, jeg troede problemerne
kom efter at man var begyndt på barbering. Undskyld.
mvh Ebbe

Fra : myggen

Dato : 19-10-05 18:51

> Så har jeg vist ikke fulgt ordentlig med, jeg troede problemerne
> kom efter at man var begyndt på barbering. Undskyld.
> mvh Ebbe

du har da fulgt ordentligt med.. Det er problemer der opstår - for nogle vel
at mærke - i starten efter man er begyndt at barbere. jeg formulerede mig
sikkert bare lidt uklart - hvilket jeg beklager jeg mente at jeg ikke
var sikker på, om jeg havde ladt hår være hår, hvis jeg havde haft de samme
problemer da jeg startede med at barbere, som der omtales i tråden. Jeg
synes nemlig det lyder voldsomt slemt, men har dog være forskånet for dem

Håber det var en lille smule mere klart...

Fra : Poul Nielsen

Dato : 24-10-05 16:18

"myggen" <trine@pixiemachine.com> skrev i en meddelelse

> [...]
rarest
> og mest hygiejnisk uden hår, og derfor barbere jeg.

Det er da ulækkert med hår i maden.

Fra : myggen

Dato : 24-10-05 19:36

"Poul Nielsen" <555@get2net.dk> skrev i en meddelelse