Allergi over for æg - delvis?
Fra : Daniel og Stine

Dato : 16-10-05 10:10

Har et spørgsmål på vegne af min kæreste, hun døjer tit med mavesmerter
og diarre, og jeg synes det oftes fremkommer efter hun har spist
æg(f.eks en stor engelsk morgenmad) men hun får ikke kløe i halsen, svie
osv, så kan det stadigvæk være en allergisk reaktion?, og kan man få det
målt/testet hos lægen f.eks. Og det er kun nogen gange, tit har hun fint
kunne spise æg uden problemer, men en del gange ofte har hun fået
maveproblemer.

Kan der være forskel på hvordan hun reagere alt efter hvor hårdt ægget
er stegt/kogt, for hendes far har problemer med blødkogte æg, er de ikke
kogt tilpas meget så kan han gå direkte ud og brække sig. Og hun har
også oplevet at han fik hosteanfald ved at spise æg.
Men samtidig skal det også sige at det ikke er hendes biologiske far!

Mvh. De lidt forvirrede.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-10-05 10:34

"Daniel og Stine" <danielwj@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> også oplevet at han fik hosteanfald ved at spise æg.
> Men samtidig skal det også sige at det ikke er hendes biologiske far!

Ja der kan være rimeligt stor forskel på æg. Prøv at få nogle landæg. De
er som regel et par uger nyere, end dem fra butikkerne. Det kan gøre
forskellen.

M.V.H.....Benny..

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-10-05 13:26

In article <43522126$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Benny Mortensen wrote:

> [...]
>
> Ja der kan være rimeligt stor forskel på æg. Prøv at få nogle landæg. De
> er som regel et par uger nyere, end dem fra butikkerne. Det kan gøre

Det burde ikke betyde noget da æg kan holde sig i 6 måneder. Og dem
i butikkerne er som regel < 1 uge gamle når de kommer ud i butikkerne.