kan man kunstigt øge sit stofskifte?
Fra : bj

Dato : 14-10-05 23:08

Hej

Jeg har en ven som påstår, at man kunstigt kan hæve sit stofskifte ved at
indtage medicin for skjoldbrigskirtlens funktioner - også selv om man ikke
har en stofskiftesygdom.

Kan man det?

Jeg påstod, at det kunne man ikke? Jeg kan ikke underbygge mit svar såvel
som min ven nok også bygger sin påstand ud af den blå luft.

mvh.

bj

Fra : GB

Dato : 15-10-05 00:26

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Kan man det?

Ja. Det anbefales dog at lade være - ligesom når stunt-artister i
amerikanske shows siger: "Don't do this at home, kids!"

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-10-05 08:29

In article <43502c82$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, bj wrote:
> [...]
>

> Jeg påstod, at det kunne man ikke? Jeg kan ikke underbygge mit svar såvel
> som min ven nok også bygger sin påstand ud af den blå luft.

Ja, der er nogle slankepiller der medicinsk direkte eller indirekte
øger stofskiftet. Jeg mener også amfetamin er et af dem.

Og så er der selvfølgelig den perfekte medicin: Motion.
Kan nu også fås lægeordineret :)

Fra : myggen

Dato : 15-10-05 09:10

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Jeg påstod, at det kunne man ikke? Jeg kan ikke underbygge mit svar såvel
> som min ven nok også bygger sin påstand ud af den blå luft.

ja man kan få øget sit stofskifte medicinsk, hvis man eksempelvis producerer
for lidt (som det har været tilfældet med mig, i en flereårig periode), og
det præparat hedder Eltroxin.
Det er selvfølgelig receptpligtig hvorfor man skal have medicinsk brug for
stoffet.

Om der er andet, der direkte øger ens stofskifte ved jeg ikke. Jeg håber det
ikke, for det kan faktisk være farligt. Jeg ved dog at man selv kan spolere
stofskiftet, ved den måde man spiser på, men den præcise metode vil jeg
undlade at nævne for ikke at give nogen gode ideer (det var ikke det der var
årsagen til mit lave stofskifte..)

Så som andre skriver, så skal man lade være. For der er en grund til at
stofskiftet er på det niveau det er...

Fra : bj

Dato : 15-10-05 09:58

"myggen" <trine@pixiemachine.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> det der var årsagen til mit lave stofskifte..)
>
> Så som andre skriver, så skal man lade være. For der er en grund til at

tak for svarene, jeg må bøje mig i støvet.....og det gør jëg så med oprejst
pande..

bj

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-10-05 10:43

> [...]
>

> Jeg påstod, at det kunne man ikke? Jeg kan ikke underbygge mit svar såvel
> som min ven nok også bygger sin påstand ud af den blå luft.

Der er mange ting der øger dit stofskifte, og endda uden medicin. Tag F.eks
tobaksrygning.

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-05 22:26

Øh hvad med noget så simpelt som motion?

Fra : GB

Dato : 25-11-05 22:53

"Thomas" <nospam> wrote in

> Øh hvad med noget så simpelt som motion?

Det er jo ikke "kunstigt", vel?

GB

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-11-05 00:05

In article <Xns9719E87207BD6Youremail@62.243.74.162>, GB wrote:
> "Thomas" <nospam> wrote in

> Det er jo ikke "kunstigt", vel?

Hvad er så kunstigt ? Man kan med sikkerhed gøre det medicinsk.
Og disse hersens elektriske stød bælter gør det vel også.

Derudover kan det øge ved at sænke temperaturen da kroppen så skal
bruge mere energi på at holde sig varm.

Fra : GB

Dato : 27-11-05 11:07

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote in

> Hvad er så kunstigt ? Man kan med sikkerhed gøre det medicinsk.

Ja, det er sandsynligvis det, spørgeren tænker på. Thyroideahormon?

GB

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-11-05 13:21

In article <Xns971B70AE63744Youremail@62.243.74.162>, GB wrote:
> "Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote in

> Ja, det er sandsynligvis det, spørgeren tænker på. Thyroideahormon?

Der er noget amfetaminagtigt i slankepiller. Så det gør noget i den
retning.

Fra : GB

Dato : 27-11-05 14:52

> Der er noget amfetaminagtigt i slankepiller. Så det gør noget i den
> retning.

"Amfetaminagtigt" spænder jo lige fra ephedrin til kokain.

Og hvad er det lige, amphetamin gør "i den retning"?

GB

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-11-05 17:58

In article <Xns971B96D067916Youremail@62.243.74.162>, GB wrote:
> "Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote in

> "Amfetaminagtigt" spænder jo lige fra ephedrin til kokain.
>
> Og hvad er det lige, amphetamin gør "i den retning"?

Amfetamin øger generelt kroppens aktivitets- og stressniveau. Man
føler sig ikke så træt, og kan lave meget mere.

Jeg bruger selv minimalt af medicin og har ikke prøvet pillerne.
Derfor ved jeg ikke om det er amfetaminsulfat eller et andet amfetamin
præparat i dem.

Amfetamin er iøvrigt anvendt af det amerikanske forsvar som stimulans.
Læste på et tidspunkt en bog om SR-71 spionflyet, hvordan piloterne
på deres meget lange togter var på amfetaminsulfat, og efter en 48 timers
mission blev afgiftet inden de kunne futte afsted igen. Nu tror jeg man
bruger det lidt mere mådeholdent.

Fra : GB

Dato : 27-11-05 18:46

> Amfetamin øger generelt kroppens aktivitets- og stressniveau. Man
> føler sig ikke så træt, og kan lave meget mere.

Det ved jeg godt - jeg fisker efter fysiologiske virkninger på organ- og
celleplan.

GB

Fra : Esben Hægg Hansen

Dato : 05-12-05 19:54