Grund til bekymring
Fra : dktekno

Dato : 14-10-05 17:13

Næste gang i ligger med en forkølelse eller influenza så er det slet ikke
sikkert at det bare er noget helt almindeligt og harmløst og at i kan møde
på arbejde igen om et par dage. Det kan være, at i slet ikke kommer på
arbejde mere. For jeres forkølelse kunne lige så vel være SARS som
influenza'en kunne være fugleinfluenza.

Symptomerne på SARS minder nemlig meget om forkølelse (sådan som jeg har det
når jeg er forkølet ihvertfald):

http://www.ssi.dk/sw3776.asp

" ARS er en influenzalignende sygdom, som i starten er vanskelig at skelne
fra mange almindeligt forekommende luftvejsinfektioner. Efter en
inkubationsperiode på 2-10 dage, starter sygdommen med en indledende fase
(prodromer) med feber over 38°C, ofte ledsaget af kulderystelser og
muskelstivhed, evt. fulgt af hovedpine, utilpashed og muskelsmerter. Nogle
patienter har lette symptomer fra luftvejene i den indledende fase. Efter
3-7 dage får de ramte personer symptomer fra de nedre luftveje i form af tør
hoste, åndenød eller åndedrætsbesvær. "

Dvs. præcis som en forkølelse.

Fugleinfluenza'en er sådan:

http://www.ssi.dk/sw7352.asp

" Symptomerne varierer fra almindelige influenzalignende symptomer (feber,
hoste, synke- og muskelsmerter) "

Dvs. ligesom en helt almindelig influenza.

Så måske det slet ikke er en god idé at blive liggende i sengen. Måske man
burde ringe 112 næste gang man bliver forkølet? Eller hvad?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-10-05 17:29

"dktekno" <dktekno@gmail.com> wrote:

>Så måske det slet ikke er en god idé at blive liggende i sengen. Måske man
>burde ringe 112 næste gang man bliver forkølet? Eller hvad?

Jeg synes du skal blive i sengen - Hvis det er fugleinfluenza vil vi
helst ikke ha' dig ind på sygehuset hvor du kan smitte en masse andre
mennesker

<mlr>

Fra : myggen

Dato : 14-10-05 17:38

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så måske det slet ikke er en god idé at blive liggende i sengen. Måske man
> burde ringe 112 næste gang man bliver forkølet? Eller hvad?

Måske "man" burde slå koldt vand i blodet...

du skriver ufatteligt meget "i" og "man"... du er helt urørlig formoder jeg
så..

Hvad angår din lige vel voldsomme advarsel, så tror jeg ikke du - eller
nogen af os andre - skal være aaaaalt for bekymrede. Der er fulgeinfluenza i
rumænien og i tyrkiet, så skal man dertil skal man tage de forholdsregler
som fødevarestyrelsen igår anmodede om i "god aften danmark" -
forholdsregler som rejsebureauerne også har fået på skrift.
SARS er indtil videre ikke kommet til Danmark - ligesom fugleinfluenza'en -
så derfor er der nok heller ikke den store bekymring for det.

Så jeg tror liiiige der skal slås koldt vand i blodet - som før nævnt - for
det er altså ikke fordi både SARS og fugleinfluenza har omringet os i vores
hjem og nu sniger sig tættere og tættere på, kun ventende på at vi åbner
vores dør eller vindue så vi kan blive det næste offer.

Der er egrund til eftertanke, men ikke direkte bekymring, medmindre man
færdes i de ramte lande, og eller har meget med fugle at gøre - præcis som
det blev sagt fra fødevarestyrelsen igår i førnævnte program.

Fra : GB

Dato : 14-10-05 18:35

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Næste gang i ligger med en forkølelse eller influenza så er det slet
> ikke sikkert at det bare er noget helt almindeligt og harmløst og at i

Forsøger du at piske en stemning op, eller hvad har du gang i?

GB

Fra : LM

Dato : 14-10-05 18:58

"dktekno" <dktekno@gmail.com> wrote in message
> [...]
> på arbejde igen om et par dage. Det kan være, at i slet ikke kommer på
> arbejde mere. For jeres forkølelse kunne lige så vel være SARS som
[SNIP]

Du har helt ret!

Forskellen på dig og mig er nok bare at jeg ikke går og tænker over det.
Hvordor dog bekymre sig om alt det der _kan_ ske, så kunne jeg jo ikke
bestille andet. Risikoen for at min næste forkølelse ikke er en forkølelse,
men en dødelig sygdom, er så uendelig lille at jeg ikke gider at spilde mit
liv på at tænke på det.

I mit daglige arbejde møder jeg mennesker fra hele verden. Nogle har opholdt
sig i Europa et stykke tid, men andre kommer direkte fra Thailand, Indien,
Kina, USA, Ghana, Rumænien, Tyrkiet, Brasilien osv osv. Jeg sidder med den
på mit lille kontor og giver endda hånd, men jeg er ikke bange.

LM

Fra : per

Dato : 14-10-05 20:05

"dktekno"

> [...]
> på arbejde igen om et par dage. Det kan være, at i slet ikke kommer på
> arbejde mere. For jeres forkølelse kunne lige så vel være SARS som

Endelig lidt godt nyt til os der holder af at somatisere..

Per

Fra : Nicolai Lang

Dato : 14-10-05 20:18

On Fri, 14 Oct 2005 18:13:15 +0200, "dktekno" <dktekno@gmail.com>
wrote:

>Symptomerne på SARS minder nemlig meget om forkølelse (sådan som jeg har det
>når jeg er forkølet ihvertfald):

Jeg rejse i Kina under den "anden" bølge SARS, der var
temperaturscanninger ved alle lufthavne, hospitaler og andre steder
der komme mange mennesker.

Jeg var ikke nervøs.

Med mindre du har været i kontakt med mennesker fra risiko områder,
ellre selv har været i et risikoområde, inden du bliver syg (indenfor
inkubationstiden), så er der der ingen grund til at være nervøs.

Var jeg blevet syg indenfor kort tid efter hjemkomst havde jeg kontakt
læge eller vagtlæge og oplyst hvor jeg havde været. Det er ganske
normal fremgangsmåde.
Mvh
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 15-10-05 08:53

> [...]
>symptomer (feber,
>hoste, synke- og muskelsmerter) "
>
>Dvs. ligesom en helt almindelig influenza.

Jeg har influenza, skal jeg sygemelde mig, eller skal jeg fortælle
konen at hun bliver den rige enke?
Uha jeg bliver bange, måske min kone har malaria, for det starter
uden symptomer, og det har hun ikke.
God week-end og pas på hvad du spiser.
TPB

Fra : Søren

Dato : 16-10-05 09:53

Hej

Jeg synes du skal tage denne test:

http://www.sundhedsguiden.dk/testYourself.aspx?categoryId=2014&testId=7

Søren

Fra : Futte

Dato : 16-10-05 10:51

Nu ved jeg godt denne gruppe handler om menneske sygdomme, men i henhold til
fugleinfluenzaen, så siger "de" at vi skal holde øje med vores høns m.m. Jeg
har lidt havehøns og tænker på: Hvad er symptomerne på sygdommen hvis den
bryder ud hos fjerkræ? Ved nogen det, eller hvor jeg kan læse om det?

M.v.h.
LH

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 16-10-05 19:32

> [...]
> hvis den bryder ud hos fjerkræ? Ved nogen det, eller hvor jeg kan læse om

http://forum.fjerkrae.dk

Mvh Maria