Hvordan undgår jeg omgangssyge?
Fra : dktekno@gmail.com

Dato : 11-10-05 09:08

Da der er rigtig, rigtig mange mennesker der ligger og har omgangssyge
i denne tid, og at dette også kan smitte før folk bliver syge, og at
vira desuden sidder på dørhåndtag etc. så tænkte jeg på, om det
vil være en god idé at lade være med at spise brød og salat, idet
dette er noget andre mennesker har rørt ved?

Det er jo ikke altid, at folk der tager bollerne ud af ovnen har vasker
hænden umiddelbart før de tog dem ud af ovnen...

Jeg vil gerne læse jeres holdning til det.

Fra : Cocoamum

Dato : 11-10-05 09:36

dktekno@gmail.com skrev:
> [...]
> hænden umiddelbart før de tog dem ud af ovnen...
>
> Jeg vil gerne læse jeres holdning til det.

Det bedste du kan gøre er at vaske dine egne hænder meget hyppigt. Du
rører ved dørhåndtag og telefoner og ved alt muligt andet, som andre
rører ved.

De fleste boller i handel og vandel har sikkert ikke været i
menneskehænder, så det gør nok ingen forskel. Måske du skulle smøre din
egen madpakke i et par uger.

Tine

Fra : dktekno@gmail.com

Dato : 11-10-05 09:49

Nu snakker jeg om, at vi på min arbejdsplads/aktiveringsplads får
boller til formiddag. Vi skiftes til at stille det frem.

Det er det jeg tænker på...

Fra : Cocoamum

Dato : 11-10-05 09:50

dktekno@gmail.com skrev:
> Nu snakker jeg om, at vi på min arbejdsplads/aktiveringsplads får
> boller til formiddag. Vi skiftes til at stille det frem.
>
> Det er det jeg tænker på...

Hvis der er mange syge, ville jeg nok holde mig fra det. Du har sikkert
helt ret i, at mange ikke vasker hænder, før de håndterer mad.

Tine