Seneknuder
Fra : Bent CC Hansen

Dato : 10-10-05 21:37

Min kone,59 år er begyndt at få seneknuder i h.hånd.
Det er begyndt at genere, hun blev opmærksom på den første her i
sommer 2005.

Fra : Cocoamum

Dato : 10-10-05 21:42

Bent CC Hansen skrev:
> Min kone,59 år er begyndt at få seneknuder i h.hånd.
> Det er begyndt at genere, hun blev opmærksom på den første her i
> sommer 2005.

Ja - hvad vil du gerne? Have erfaringer fra andre? Høre hvad man kan
gøre ved det?

Tine

Fra : Lyrik

Dato : 10-10-05 22:03

"Bent CC Hansen" <bent@bibent.dk> skrev i en meddelelse
> Min kone,59 år er begyndt at få seneknuder i h.hånd.
> Det er begyndt at genere, hun blev opmærksom på den første her i
> sommer 2005.
+++++++++++++++++++++++++++++++++
Det kommer som regel af at tage for hårdt fat med hænderne.
Eksempel: En for lille grenklipper til en for tyk gren.
Værktøjet skal være dimensioneret så hænderne ikke skal klemme for hårdt. 2"
rørtang til 2" rør o.s.v.
Du kan også aflaste hende.
Ergonomiske håndtag og så videre. Tal med en ergoterapeut.
Behandling var for år tilbage da jeg havde en bekendt:
Operation. Manden kunne dog ikke arbejde men fik invalidepension bagefter.
Det er et problem som skal tages dødsensalvorligt. IMHO.

Hilsen
Jens

Fra : Preben Kaas

Dato : 10-10-05 22:22

On 10 Oct 2005 20:36:50 GMT, Bent CC Hansen <bent@bibent.dk> wrote:

>Min kone,59 år er begyndt at få seneknuder i h.hånd.
>Det er begyndt at genere, hun blev opmærksom på den første her i
>sommer 2005.

Har netop været omtalt i Lægens Bord på DR TV:

www.dr.dk/laegensbord

Preben
www.prebenkaas.dk