Barbering
Fra : Anders

Dato : 08-10-05 08:40

Hej NG.

Jeg har i nogle år undret mig over hvorfor min hud er så følsom, når jeg
barberer mig.

Normalt bruger jeg en Mach3 skraber og gel fra Gilette.

Det er specielt huden på halsen og overlæben der er meget følsom. Tit skærer
jeg mig på halsen, men ellers er min hud bare irriteret og danner knopper.

Men til min glæde fik jeg en Braun barbermaskine i fødselsdagsgave. Men
glæden var kort. For det er faktisk det samme problem med den.

Nogen gode forslag til hvordan det kunne blive bedre?

Creme - et eller andet?

Mvh,

Anders

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 08-10-05 08:58

On Sat, 8 Oct 2005 09:40:12 +0200, "Anders" <junk@thenetr.dk>
wrote:

> [...]
>glæden var kort. For det er faktisk det samme problem med den.
>
>Nogen gode forslag til hvordan det kunne blive bedre?

Til el-shaver ikke creme, men gnid huden ind i talcum, før
barberingen, ikke den fedtede til barnenumser, men en rigtig tør
talcum, så glider maskinen lettere.
Og så ville jeg bruge Phillips
mvh Ebbe

Fra : Jørgen

Dato : 08-10-05 09:09

Anders skrev:
> Hej NG.
>

> Nogen gode forslag til hvordan det kunne blive bedre?
>
> Creme - et eller andet?
>
> Mvh,
>
> Anders

Du er måske overfølsom over for barbercreme.
Jeg vasker hår i en shampo og giver hoved og hals en god gang skum
herfra, sørger for at huden bliver blød af varmen og sæben, så får
hovedet en tur af skraberen og så en tur ind under brusere

Jørgen O

Fra : myggen

Dato : 08-10-05 11:14

"Jørgen" <oh@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sørger for at huden bliver blød af varmen og sæben, så får hovedet en tur
> af skraberen og så en tur ind under brusere

der er faktisk noget om det.. jeg siger ikke man SKAL under bruseren først,
men MANGE - faktisk alle jeg har hørt - siger man skal bade først, og så
barbere bagefter. Selvom det virker ulogisk på mange, fordi de fedter med
skum etc, men prøv det. For det varme vand blødgår de hårene og huden. Og
det gør en verden til forskel.. har jeg hørt! Nu er jeg ikke af det
maskuline køn - og lider ikke at hårvækst i ansigtet - men har hørt
rigtigt mange sige at det at man bader først gør forskellen. Så prøv det.
Bad og så brug din Braun..

Trine

Fra : Anders

Dato : 08-10-05 16:21

> Bad og så brug din Braun..

Tak for jeres svar. Jeg vil prøve lidt af hvert de næste dage :)

Fra : \"Old Code Dude\"

Dato : 09-10-05 01:22

Hej.
Har samme problem
Men har "løst det" med 3 ting.

Varmt bad,
Gel istedet for skum
barberknive med "strip"

Det virker for mig.
Det er SURT at have en sart hud
Men ovenstående er løsningen for mig.
god fornøjelse

/Rene

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-05 12:25

> [...]
> glæden var kort. For det er faktisk det samme problem med den.
>
> Nogen gode forslag til hvordan det kunne blive bedre?

Jeg blander mig lige, selvom jeg er af hunkøn, da jeg også fik
knopper/irriteret hud af at barbere fx. mine armhuler.

Løsningen for mig har været at bruge balsam istedet for skum, shampoo og
andet. Du kan også, efter barbering, lige smøre balsam ud og skylle af
bagefter. Begge måder har virket for mig. Huden bliver glat og jeg har ingen
irritation haft.

Mette

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-10-05 14:14

> [...]
> barberer mig.
>
> Normalt bruger jeg en Mach3 skraber og gel fra Gilette.

Jeg ved ikke, hvor meget selve skraberen betyder , så er jeg da fri for
at gøre reklame.... Men sådan ca midt i badet, så snupper du lige det
værste, eller barberer dig helt færdigt... Selv syntes jeg faktisk, at
ganske almindelig håndsæbe, fungerer bedre end skum. Men af en eller anden
mærkelig grund, fungerer det bedst, før du vasker ansigt og hals. Det kan du
gøre bagefter. Skal der så finpudses, så gør det efter badet. Mon ikke der
er fordi man bliver så pokkers kritisk, når man står med skraberen. Vi kan
jo mærke flere stubbe, end vi kan se, og så kommer man til at skrabe alt for
mange gange, for hurtigt efter hinanden, så den ikke længere fungerer som en
skraber, men mere som en høvl ...

M.V.H.....Benny..

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 10-10-05 15:03

> [...]

> glæden var kort. For det er faktisk det samme problem med den.
>
> Nogen gode forslag til hvordan det kunne blive bedre?

Jeg barberer mig 2 eller 3 gange om ugen - max. Jeg kan slet ikke tåle
at barbere mig hverdag. Så får jeg røde knopper og bumser/betændelse.

Prøv at finde 2 dage fx. onsdag og lørdag og så barbér dig dér. Hvis du
kan holde til det, så sæt eventuelt barberingen op til 3 gange
ugentligt.

Jeg har sat et spejl op i min bruseniece til netop samme formål.

Start med at bade og vaske dig og vent så til huden er varm og blød. Jeg
tager så en gang face scrub - meget vigtigt. Den fjerner de døde
hudceller og kan også klare eventuelle indgroede hår.

Jeg har så en rigtig barberkost med uparfumeret rigtig barbersæbe. Godt
med den meget cremede sæbe på.

En Gilette Mach3. Barbér altid i hårenes retning - især på halsen.

Tørring med håndklæde.

Efterfølgende bruger jeg en parfumefri ansigtscreme, hvis jeg kan støve
det op, men jeg bruger altid creme.

Aldrig after shave.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling