Kræft armbånd & brystkræft armbånd
Fra : steen

Dato : 06-10-05 16:06

Hej,

Jeg har set nogle der går med gule og lyserøde armbånd.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, om der er forskel på kræft og
brystkræft.

Jeg tænker om man får det fx. i storetåen eller lungekræft, om der så
er nogen forskel på selve kræften, eller om det er den samme
behandling som brystkræft.

Jeg synes det er lidt skørt, hvis det er samme behandling at støtte
brystkræft, hvis det er den samme kur man kan opnå ved de andre
kræftformer, hvor man får en knude.

Eller hvad er det man støtter med det lyserøde armbånd.

Håber nogen kan hjælpe

Hilsen

Steen

Fra : myggen

Dato : 06-10-05 17:05

"steen" <steengod@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kræftformer, hvor man får en knude.
>
> Eller hvad er det man støtter med det lyserøde armbånd.

jeg tror kræft er kræft. Jeg tror dog også at det at brystkræft bliver
fremhævet i den pågældende kampagne skyldes at så mange kvinder rent faktisk
bliver ramt af lige netop brystkræft. Hvis jeg skulle støtte ved at købe et
armbånd, købte jeg det med brystkræften, da jeg er kvinde, og det er den
hyppigste kræftsygdom hos kvinder (i hvert fald i følge det seneste jeg
hørte).

Dog vill jeg nok ikke købe et armbånd men i stedet en af de t-shirts hvorpå
der står "red brysterne" (noget i den stil i hvert fald) og så et kræftens
bekæmpelse logo på.

Men helt basalt set tror jeg kræft er kræft. For kræft i brystet kan jo også
sprede sig til lungerne etc. så derfor må det jo unægteligt være den samme
kræft.
Håber du forstår hvad jeg mener...

Trine

Fra : Inger

Dato : 06-10-05 17:06

myggen wrote:

> Dog vill jeg nok ikke købe et armbånd men i stedet en af de t-shirts hvorpå
> der står "red brysterne" (noget i den stil i hvert fald) og så et kræftens
> bekæmpelse logo på.

hvor kan man købe dem henne, ved du det? Jeg kunne nemlig godt tænke mig
sådan en, men har ikke set dem nogen steder...

Mvh. Inger

Fra : Morten Wartou

Dato : 06-10-05 17:40

"Inger" <no@emailToMe.org> skrev i en meddelelse

> hvor kan man købe dem henne, ved du det? Jeg kunne nemlig godt tænke mig
> sådan en, men har ikke set dem nogen steder...

Du kunne også vælge at indbetale det hele til kræftens bekæmpelse, uden krav
om armbånd eller t-shirt. På den måde går der et langt større beløb til det
egentlige formål, men selvfølgelig er det ikke ideelt hvis det betyder så
meget for dig, at vise andre at du er en god person der støtter
kræftforskning.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : myggen

Dato : 06-10-05 18:13

"Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> skrev i
en meddelelse news:43455364$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> til det egentlige formål, men selvfølgelig er det ikke ideelt hvis det
> betyder så meget for dig, at vise andre at du er en god person der støtter

jeg er medlem af kræftens bekæmpelse så¨der ryger automatisk penge ind til
dem hver enste måned fra mig

Fra : Inger

Dato : 06-10-05 19:06

Morten Wartou wrote:
> [...]
> egentlige formål, men selvfølgelig er det ikke ideelt hvis det betyder så
> meget for dig, at vise andre at du er en god person der støtter

Ja, det kunne jeg og det gør jeg. Jeg plejer at støtte når jeg får
mulighed for det ved indsamlinger osv. Derfor kunne jeg alligevel godt
tænke mig denne t-shirt, da jeg synes den er rigtig fed... Det har ikke
noget at gøre med at jeg gerne vil vise omverdenen noget som helst men
at jeg synes det er en fed t-shirt...
Godt nok til dig???

Inger

Fra : Morten Wartou

Dato : 06-10-05 19:28

> [...]
> tænke mig denne t-shirt, da jeg synes den er rigtig fed... Det har ikke
> noget at gøre med at jeg gerne vil vise omverdenen noget som helst men at

Absolut. :) Misforstå mig nu ret, jeg synes blot disse armbånd og alt det
halløj, lugter langt mere af at vise sin velgørenhed frem, end at være
velgørende.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Inger

Dato : 06-10-05 20:03

Morten Wartou wrote:
> [...]
>

> Absolut. :) Misforstå mig nu ret, jeg synes blot disse armbånd og alt det
> halløj, lugter langt mere af at vise sin velgørenhed frem, end at være

Jeg tror nu mere det handler om at det er så svært for de forskellige
organisationer at rejse penge og få folk engageret. Derfor tror jeg de
finder på disse ting for at fange folks interesse. At man så også
synes personligt at det er fedt at se så mange med disse armbånd,
t-shirts osv. fordi det viser mig at der er mange andre "out there" der
bekymrer sig om disse frygtelige sygdomme.Som ønsker at være med til at
gøre en forskel.

Inger

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 07-10-05 08:12

> [...]

> til det egentlige formål, men selvfølgelig er det ikke ideelt hvis det
> betyder så meget for dig, at vise andre at du er en god person der støtter

Til gengæld har lyserøde armbånd stor effekt! Folk spørger og snakken går.
Ringe breder sig i vandet. I kantiner, på usenet og mange andre steder fører
det lyserøde armbånd til debat og nyttig fokus på problemet. Så det er ikke
så enkelt, at det er bedre bare at indbetale pengene til en girokonto. Kræft
er et problem, der ikke skal holdes skjult.

Mvh. Lisbeth

Fra : Inger

Dato : 07-10-05 21:16

Lisbeth Jacobsen wrote:
> [...]
> så enkelt, at det er bedre bare at indbetale pengene til en girokonto. Kræft
> er et problem, der ikke skal holdes skjult.

Helt Enig!

Fra : Sabina H.

Dato : 08-10-05 21:24

Lisbeth Jacobsen wrote:

> [...]
> problemet. Så det er ikke så enkelt, at det er bedre bare at
> indbetale pengene til en girokonto. Kræft er et problem, der ikke

Helt enig....

herhjemme har det også bredt sig lige så stille.... det startede med at min
søn brugte hans egne lommepenge på et LiveStrong (gult) armbånd..... så
købte jeg et Støt Brysterne (lyserødt) og senest har min søn igen købt et
Børnekræft (grønt) armbånd....

jeg oplever især på arbejde, men faktisk også bare her i opgangen at
armbåndende bliver samtale emne... på skolerne er det nærmest et
modefænomen....

det er måske ikke lige formålet med armbåndende, at de skal være et
modefænomen, men på den anden side, får det folk til at tænke, og spytte
bare en smule mere i kassen til forskning, så synes jeg absolut det er helt
ok...

jeg købte for nylig også en Støt brysterne t-shirt.... jeg har dog aldrig
været fristet til at købe de lyserøde sløjfer, selvom jeg har støttet
forskningen alligevel....
jeg har altid været en smule irriteret over sløjferne, da de ikke passer til
min personlighed, og ville gerne der var en anden måde at få emnet i tale
på.... derfor synes jeg bluserne og armbåndende er geniale.... det er mere
"åbenlyst".... mere opmærksomhedskrævende på en eller anden måde....
når jeg har mit armbånd på på jobbet, sker det mindst 2-3 gange på en dag at
en kunde enten kommenterer armbåndet, spørger til det, eller endda tager
emnet kræft op.... og det mener jeg kun er positivt.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Inger

Dato : 08-10-05 22:03

Sabina H. wrote:

> [...]
> søn brugte hans egne lommepenge på et LiveStrong (gult) armbånd..... så
> købte jeg et Støt Brysterne (lyserødt) og senest har min søn igen købt et

Det gule findes også på www.cancer.dk. Men jeg kan ikke finde det grønne?

Inger

Fra : Sabina H.

Dato : 08-10-05 22:51

Inger wrote:

> Det gule findes også på www.cancer.dk. Men jeg kan ikke finde det
> grønne?

jeg ved faktisk ikke hvor han har købt armbåndet..... han havde det med hjem
sidst han var på weekend hos sin far..... men mon ikke det er forholdsvis
nyt, i lyset af populariteten af de gule og de lyserøde??

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Padmé Amidala

Dato : 09-10-05 16:27

> jeg ved faktisk ikke hvor han har købt armbåndet..... han havde det med hjem
> sidst han var på weekend hos sin far..... men mon ikke det er forholdsvis
> nyt, i lyset af populariteten af de gule og de lyserøde??

Måske på www.abands.dk eller på www.engodsag.dk

MVH
Padmé

Fra : Inger

Dato : 10-10-05 18:29

Padmé Amidala wrote:

> Måske på www.abands.dk eller på www.engodsag.dk
>
> MVH
> Padmé

Jeps, her er det grønne armbånd:
http://www.abands.dk/group.asp?group=14&sub=14

Mvh. Inger

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-10-05 09:27

> Det gule findes også på www.cancer.dk. Men jeg kan ikke finde det grønne?

Jeg var med en veninde i Toys'R'Us. Der købte hun det grønne.

Mvh. Lisbeth

Fra : Cocoamum

Dato : 09-10-05 09:51

Lisbeth Jacobsen skrev:
> "Inger" <no@emailToMe.org> skrev i en meddelelse

> Jeg var med en veninde i Toys'R'Us. Der købte hun det grønne.
>
> Mvh. Lisbeth

Hvem mon scorer fortjenesten på det - kræftforskningen?

Der er mange snydearmbånd derude.

Tine

Fra : Inger

Dato : 09-10-05 10:14

Cocoamum wrote:

> Hvem mon scorer fortjenesten på det - kræftforskningen?
>
> Der er mange snydearmbånd derude.
>
> Tine

Tja... Hvis der står kræftens bekæmpelse på indpakningen med logo og det
hele, så vil jeg nok vælge at tro på det. Fordi jeg helst ikke vil tro
at nogen ligefrem vil gå så langt som til at forfalske logoet... Er der
ingen indpakning og intet logo, ja så tror jeg heller ikke jeg ville
hoppe på...

Man kunne jo også købe t-shirts og armbånd i Netto, og det scorer Netto
vel ikke udelukkende på?

Inger

Fra : Sabina H.

Dato : 09-10-05 11:17

Inger wrote:

> Man kunne jo også købe t-shirts og armbånd i Netto, og det scorer
> Netto vel ikke udelukkende på?

så vidt jeg ved går halvdelen af t-shirtens pris til kræftforskning, og hele
armbåndets pris.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-05 18:03

> [...]
>
> hvor kan man købe dem henne, ved du det? Jeg kunne nemlig godt tænke mig
> sådan en, men har ikke set dem nogen steder...

Hej Inger.

Hvis du vil være sikker på at købe de ægte armbånd, og dermed sikker på at
pengene rent faktisk går til kræftens bekæmpelse, kan du med garanti
bestille armbåndene, gul/lyserød, på www.cancer.dk (kræftens bekæmpelses hp)

Mvh. Mette

Fra : Inger

Dato : 06-10-05 19:04

Mette M wrote:

> [...]
>
> Hvis du vil være sikker på at købe de ægte armbånd, og dermed sikker på at
> pengene rent faktisk går til kræftens bekæmpelse, kan du med garanti

Det var t-shirts, ikke armbånd jeg efterlyste

Inger

Fra : HEF

Dato : 07-10-05 09:52

> Det var t-shirts, ikke armbånd jeg efterlyste

Dem kan du altså også købe derinde.

Fra : Inger

Dato : 07-10-05 21:20

HEF wrote:
> "Inger" <no@emailToMe.org> skrev i en meddelelse

> Dem kan du altså også købe derinde.

Taaak Har fundet dem... Kunne bare godt tænke mig at købe dem i en
butik, da jeg springer lidt mellem størrelser. Det er nemmere at bytte i
en butik end via nettet Men hvis jeg ikke kan finde en butik, så
køber jeg den her... Tak

Inger

Fra : myggen

Dato : 06-10-05 18:20

"Inger" <no@emailToMe.org> skrev i en meddelelse

> hvor kan man købe dem henne, ved du det? Jeg kunne nemlig godt tænke mig
> sådan en, men har ikke set dem nogen steder...
>
> Mvh. Inger

jeg ved faktisk slet ikke om man kan købe dem.. er selv lidt i tvivl om
hvorfor jeg troede det hvilket jeg selvfølgelig beklager.
Jeg så bare en reklame i metroexpress eller urban igår (mener jeg det var)
hvor der stod et par kendte kvinder i hvide t.shirts med påskriften "red" el
"støt" brysterne..

men jeg beklager hvis jeg har vildledt dig

Fra : Inger

Dato : 06-10-05 19:07

myggen wrote:
> [...]
> "støt" brysterne..
>
> men jeg beklager hvis jeg har vildledt dig

Gør ingenting Men hvis du hører om noget, som medlem, så kan du jo
altid poste det i dk.forbuger Så finder jeg det nok

Mvh. Inger

Fra : myggen

Dato : 06-10-05 20:00

> Gør ingenting Men hvis du hører om noget, som medlem, så kan du jo
> altid poste det i dk.forbuger Så finder jeg det nok
>
> Mvh. Inger

det kan du tro jeg nok skal

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 06-10-05 19:17

"Inger" <no@emailToMe.org> skrev i en meddelelse
> myggen wrote:
>>

> hvor kan man købe dem henne, ved du det? Jeg kunne nemlig godt tænke mig
> sådan en, men har ikke set dem nogen steder...

Netto har dem i reklamen fra denne uge...det er jo selvfølgelig ikke
ensbetydende med at de stadig har dem så sent på ugen

MVH Mette

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-10-05 20:26

> [...]
> kræftformer, hvor man får en knude.
>
> Eller hvad er det man støtter med det lyserøde armbånd.

Der er rigtigt mange forskellige typer kræft. Nogle siger lungekræft... Ja
men hvilken slags. Så kræft er ikke bare kræft, gid det dog bare var så
enkelt. Det skulle vel heller ikke være svært at forstå, når nogle lever i
ufatteligt mange år, selvom de adskillige gange er opereret for op til flere
typer kræft ( Har selv haft 3 forskellige gennem nu, snart 33 år ) og lever
stadig ganske udmærket. Andre dør på mindre end 3 uger. Men jeg kan da
kun bede til, at folk virkeligt vil støtte Kræftens bekæmpelse. Ikke så
meget for de ting vi hører om, forskning o.s.v.... Selvfølgelig er det også
vigtigt, men det er ikke der, hvor de rigtigt sårbare patienter mærker dem.
Det er der, hvor disse, økonomisk svage patienter, får muligheder for at
søge diverse fonde, om nogle begrænsede midler, som kan kaste en smule glæde
over, et ellers temmelig trist sygdomsforløb. Der findes vel næsten ikke
noget værre, end at ligge i en sygeseng, og vide at ens økonomi, hver dag,
nærmer sig et uopretteligt stadie, og vel vidende, at det at spørge om hjælp
i de systemer, som skulle hjælpe folk, er omsonst. Som jeg altid har sagt,
kampen mod det offentlige, er værre end kampen mod kræften. Det er sådan
cirka her, man får lyst til at sætte navn, på de..... Ja jeg var sgu lige
ved at kalde dem, socialrådgivere, men tog mig i det, for det bliver de
aldrig..... Skrankepaver, det kan man vel heller ikke kalde dem. Men nogle
håbløst naive pjok, som aldrig har prøvet større modgang, end at
krøllejernet gik i udu, 1 time før en fest. Der kan Kræftens bekæmpelse,
virkeligt gøre en forskel. Det er ikke store beløber, men de falder på
nogle meget tørkeramte områder. For at udtrykke det på en anden måde. Når
man møder hospitalets socialrådgiver.... Så finder man ud af, hvad en
socialrådgiver er for en størrelse, og en sådan, som tager sit job
alvorligt, er lige som sygeplejerne samme sted, mindst deres vægt værd i
guld..... Også selvom de er svært overvægtige. Derfor, Støt Kræftens
bekæmpelse, det er " en bette go ting ", og det gør heller ikke ondt, at
rose personalet på hospitalet. Desværre hører de den slags alt for
sjældent, og det modsatte, alt for ofte, og som regel, ganske ufortjent...
Nå undskyld, men det var bare mit lille bidrag, og et lille håb om, at de
offentlige systemer en skønne dag, vil tage sig sammen, og beslutte sig til
at hjælpe folk, i stedet for at gøre grin med dem.... Og jeg håber da også,
at alle mine gamle sygeplejere, vil sidde og sole sig lidt, for guderne skal
vide.... " Jeg elsker jer allesammen"

M.V.H.....Benny..

Fra : Uffe Ravn

Dato : 06-10-05 21:48

"Benny Mortensen" <ikkenoget@brugbar.adresse> skrev

> Nå undskyld, men det var bare mit lille bidrag,

Ingen grund til at undskylde, det er jo velbegrundet.

Hvilket får mig til at bringe et godt link til en tidligere post fra dig:

http://kortlink.dk/livskrise/2426

Mvh. Uffe Ravn