Tandlæger
Fra : Jan Pedersen

Dato : 06-10-05 00:40

Min tandlæge foreslog efter en undersøgelse diverse (dyre) behandlinger. Er
det muligt at finde en tandlæge der uden mulighed for egen vinding (dvs.
pågældende tjener kun på undersøgelsen) kan lave en tilsvarende undersøgelse
så man kan sammenligne dem ?
Jeg søger altså en mulighed for at blive undersøgt af en tandlæge der ikke
har egne muligheder for indtjening for øje når der foreslås behandlinger.

Egentlig tror jeg selv kun at tandlægeskolerne ved universiteteterne i Århus
og københavn er mulige løsninger da de jo her ikke skal tjene på evt.
efterfølgende behandling ?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-10-05 10:51

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Århus
> og københavn er mulige løsninger da de jo her ikke skal tjene på evt.

Tja, nu ved jeg jo så ikke, hvorfor disse undersøgelser blev lavet. Du må
jo så selv have haft en anelse om, at det ikke stod for godt til. Tandlægen
giver dig, hvad han syntes er den rigtige, og den bedste behandling, af dine
tandskader. Den bedste behandling er som regel også den dyreste. Men som
altid, findes der alternativer, altså knap så gode, eller langt dårligere
behandlingsmuligheder. Der er forskel på at reparere en skade, så den
kræver behandling igen, om et, to eller fem år, eller det bliver lavet,
sådan som det burde gøres, uanset prisen. Dette ved jeg, som pensionist,
for det offentlige yder ikke tilskud, til den rigtige behandling, kun til
lappeløsninger. Men du kunne jo vælge den rigtige løsning alligevel, du har
fået dommen, så nu ved du hvad der skal gøres, så indhenter du tilbud fra
F.eks en Spansk tandlæge, og snupper en lille ferie i Spanien, og kommer
hjem igen, med fine nye bisser. Som min egen tandlæge sagde, han ville ikke
anbefale det, men han kunne godt forstå det, hvis jeg valgte dette. I
Sverige er der også en god del at spare, og mon ikke deres forhold, er mere
lig vore egne, og Svenskere er noget lettere at forstå, end Spaniolerne, og
lidt lettere tilgængelige.

M.V.H.....Benny..