Blå mærker.
Fra : Dooz

Dato : 05-10-05 20:54

Hvad kan gøre, at en person der normalt dårligt får blå mærker selv ved
kraftige slag / stød, pludselig begynder at få endog meget store blå mærker,
og kun ved meget små slag?
Eva

Fra : Cocoamum

Dato : 05-10-05 21:02

Dooz skrev:
> [...]
> kraftige slag / stød, pludselig begynder at få endog meget store blå mærker,

Ved at slå op på 'blå mærker' i www.sundhed.dk finder man bl.a.

- Behandling med Prednisolon (cortison/binyrebarkhormon - bruges mod
bl.a. astma)
- Akut leukæmi. Der skal nok være en del andet galt også, for at det er
Leukæmi.
- Coeliaki. Dem der ikke tåler gluten
- Lymfeknudekræft.

Hvis du er i behandling med Prednisolon (eller et andet
cortison-præparat), så kan det måske være det?

De andre tror jeg ikke rigtigt på, hvis der ikke er andet galt med dig.

Tine

Fra : Dooz

Dato : 05-10-05 21:16

> [...]
> cortison-præparat), så kan det måske være det?
>
> De andre tror jeg ikke rigtigt på, hvis der ikke er andet galt med dig.

Er min mand jeg er lidt bekymret for, ikke mig selv. Og han er ikke i
behandling med noget som helst. Han er en stor stærk fyr der normalt kan
rende ind i en mur uden at få andet end en skramme og en bule måske. Men nu
pludselig får han blå mærker alle vegne. Hvor han har slået sig i
forbindelse med arbejde o.a. Store endda i nogle tilfælde hævede mærker.
Nogle klassiske blå/lilla, nogle røde. Ser lidt mærkeligt ud =/
Eva

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-10-05 22:48

"Dooz" <dooz_nospam@city.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad kan gøre, at en person der normalt dårligt får blå mærker selv ved
> kraftige slag / stød, pludselig begynder at få endog meget store blå
> [...]
Det kan være, de overfladiske blodkar ikke er så stærke med, som de har
været, men det er kun et gæt, for jeg kan forestille mig, at han åbenbart
plejer at være som jeg, der stort set ikke aner, hvad et blåt mærke er for
noget.

M.V.H.....Benny..