"Grynt" efter forkølelse
Fra : EnjoyNews

Dato : 04-10-05 19:16

Hej

Efter jeg for en måneds tid siden var meget forkølet synes jeg ikke jeg har
fået "tømt ud".. jeg kan sagtens få vejret gennem næsen, men når jeg taler
kan jeg høre nogen gange at jeg nærmest grynter lidt.. der må sidde noget
inde bagved et sted, men som jeg ikke kan få ud..
Hvad kan jeg gøre ved det ? Kan man skylle næsen med noget og hvordan gør
man det ?

Mvh
Heidi

Fra : Marianne

Dato : 05-10-05 20:41

> [...]
> inde bagved et sted, men som jeg ikke kan få ud..
> Hvad kan jeg gøre ved det ? Kan man skylle næsen med noget og hvordan gør

Du kan skylle næsen med et næsehorn, som du køber på Apoteket. 1 god tsk
salt i og så lunkent vand. Så hælder man vandet ind gennem det ene næsebor,
hvorefter det løber ud gennem det andet. Træk vejret gennem munden imens.

Skift side og gentag 2 gange.

Det virker helt fint.

mvh
marianne

Fra : Cocoamum

Dato : 05-10-05 20:50

Marianne skrev:
> Du kan skylle næsen med et næsehorn

Der fik jeg godt nok aftenkaffen galt i halsen......

Skal det være et afrikansk næsehorn eller et asiatisk, og hvad skal
sådan en fyr have at spise.

Det gav aftenens latter

Tine

Fra : GB

Dato : 05-10-05 21:26

Cocoamum <ta@uu.dk> skrev i meddelelsen news:i7W0f.69964$Fe7.237370
@news000.worldonline.dk:

> Der fik jeg godt nok aftenkaffen galt i halsen......

Hehe...

> Skal det være et afrikansk næsehorn eller et asiatisk, og hvad skal
> sådan en fyr have at spise.

Nu er det ikke for at reklamere for nogens firma (av!, la' vær og slå,
nå!), men jeg har prøvet apotekets næsehorn. Det spiste tyve baller hø om
dagen, hvorimod det fra Skandinavisk Yogaskole ved kultorvet kun spiser
ti.
Spøg til side, den fra Kultorvet er designet meget bedre (bl.a. med meget
længere tud, som giver vandet tryk), og desuden følger der en måle-og
omrøringsske med, så man altid får den rigtige mængde salt blandet i.

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : EnjoyNews

Dato : 05-10-05 22:10

> [...]
næsebor,
> hvorefter det løber ud gennem det andet. Træk vejret gennem munden imens.

He he næsehorn ))
Er det ikke meget ubehageligt nårvandet løber igennem eller ?

Kh Heidi

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 05-10-05 22:25

EnjoyNews skrev:

> He he næsehorn ))
> Er det ikke meget ubehageligt nårvandet løber igennem eller ?

Nej, det er saltvand af samme koncentration som i kroppen, så det
svier ikke. Og hvis man bruger kropsvarmt vand, mærker man næsten
ingenting. Først bagefter - så er der fri passage som aldrig før.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark

Fra : EnjoyNews

Dato : 05-10-05 22:38

> [...]
> svier ikke. Og hvis man bruger kropsvarmt vand, mærker man næsten
> ingenting. Først bagefter - så er der fri passage som aldrig før.

Det lyder betryggende
Så må jeg hellere komme afsted på apoteket i morgen..

Tusind tak for jeres svar.

Kh Heidi

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 05-10-05 23:12

EnjoyNews skrev:

> Det lyder betryggende
> Så må jeg hellere komme afsted på apoteket i morgen..

Som en anden skrev (jeg kan ikke se navnet nu), så er yogaskolen nær
Kultorvets næseskyllekander gode.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
PNX · http://pnx.dk/

Fra : GB

Dato : 06-10-05 00:04

Klaus Alexander Seistrup <klaus@seistrup.dk> skrev i meddelelsen

> Som en anden skrev (jeg kan ikke se navnet nu), så er yogaskolen nær
> Kultorvets næseskyllekander gode.

Meget bedre end apotekets, og de koster det samme (ca. 100.-).

Sådan et apparat hedder for resten en "undine" på gammeldags
læge/apotekersprog. Bare til orientering.

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 06-10-05 07:59

GB skrev:

> Sådan et apparat hedder for resten en "undine" på gammeldags
> læge/apotekersprog. Bare til orientering.

Nogle gange kan det være sjovt at kigge på Google Images når man ikke
kender et ord:

   <http://images.google.com/images?q=undine>

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark

Fra : Inger

Dato : 06-10-05 10:21

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Nogle gange kan det være sjovt at kigge på Google Images når man ikke
> kender et ord:
>
>    <http://images.google.com/images?q=undine>
>
> Mvh,

Undine er faktisk også en skrifttype...

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 06-10-05 16:24

Inger skrev:

> Undine er faktisk også en skrifttype...

Og i min flipperperiode havde jeg vist osse en røgelse ved det navn.

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark

Fra : GB

Dato : 06-10-05 19:45

> Og i min flipperperiode havde jeg vist osse en røgelse ved det navn.

LOL!

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : EnjoyNews

Dato : 06-10-05 08:50

> [...]
>
> Sådan et apparat hedder for resten en "undine" på gammeldags
> læge/apotekersprog. Bare til orientering.

Ja det så jeg ... men kommer desværre ikke lige forbi

Kh Heidi